Tahač s vodíkovým pohonem nese křestní jméno fyzika Tesly

Americká společnost Nikola Motor Company odhalila prototyp tahače s palivovými články. Pohánět jej má celkem šest elektromotorů.

Dosti tajuplně působila společnost, která se na trhu objevila teprve před šesti měsíci. Nyní Nikola Motor Company odhalila prototyp svého tahače Nikola One. Pokud přemýšlíte, zda název souvisí s Teslou, není tomu tak. 

Už na první pohled zaujme novinka zajímavým vzhledem. Co nabídnout má také po technické stránce. Všechny tři nápravy tahače bude pohánět šest elektromotorů, kteří získají energii z vodíkových palivových článků. Dohromady mají výkon 736 kW.

Jak vyřešit dojezd elektromobilů? „Baterie“ se budou tankovat

Jak vyřešit dojezd elektromobilů? „Baterie“ se budou tankovat

Dojezdová vzdálenost se bude lišit podle konfigurace. Má se pohybovat v rozmezí od 1287 do 1931 kilometrů. "Tankování" bude možné na síti 364 vodíkových plnících stanic, které společnost vybuduje napříč Amerikou a Kanadou. 

Zajímavou možností je pořídit si model Nikola One na leasing. Za měsíční splátku od přibližně 127 000 korun do 178 000 korun v závislosti na výbavě, dostanete neomezený k dispozici počet kilometrů a neomezené "tankování" vodíku. 

Vedení americké společnosti nechce zůstat jen při jednom modelu. Už brzy bychom se mohli dočkat dalšího tahače s označením Nikola Two. Ten má být určen pro krátké a střední trasy. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků