Tahač od Tesly natočen v provozu. I s návěsem akceleruje jako auto!

29 komentářů

pcwifi
23. března • 0:02

"I s návěsem akceleruje jako auto!"
uplne sem se lekl ze treba jako lod nebo letajici balon... to je zas titulek od profika...

houmr
15. března • 18:30

Aj klasicky tahac vie celkom akcelerovat.
https://www.youtube.com/watch... Ten zvuk Scania V8
https://www.youtube.com/watch... Aj blbnut sa da celkom slusne
https://www.youtube.com/watch... Na zaver nieco pre milovnikov sadzi
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

Sarcasticus
16. března • 9:35

Nějaké ty rychlostní rekordy s tahačem drží tuším tým Buggyra. Možná by bylo zajímavé porovnat jejich zrychlení a jiné parametry s touhle Teslou.Jestli jsou ty poslední 2 videa soutěže v tom, kdo vypustí víc sazí, tak tam by asi také mohla mít Tesla Semi šanci, pokud by ji předtím nabili z obzvláště špinavého zdroje elektřiny? ;-)

Kuk Vykuk
16. března • 17:37

Stačí k dehtometu přihodit ještě "saze" z elektřiny potřebný na výrobu nafty a aditiv a máš co si chtěl. ;-)

Kuk Vykuk
15. března • 4:57

Konečně tahač co akceleruje bez řevu a chrlení sraček.

VS3
14. března • 20:28

:-D:-D:-D Za sebou si to táhne ty baterky na 200 km? A kdy to potáhne nějaký náklad. :-D:-D:-D

VS3
14. března • 20:21

:-D:-D:-D a za zatáčkou mu došla elektřina a hodinka na kafíčko je na světě a po 200 km, další hodinka atd., co si více přáte než Teslu :-D:-D:-D

Kvicala
15. března • 6:01

Ale to prece ne...Elektromobilita ve spojeni s autonomnim rizenim je jedina prava budoucnost tohoto sveta!

Kuk Vykuk
15. března • 4:54

Počkej až dojdou baterky tvý starý v robertku. Tu pak budeš muset nabíjet ty. B-]

Sarcasticus
14. března • 15:26

Jaký vliv by mohlo mít takové zrychlení na pohyby nákladu z hlediska setrvačnosti třeba v cisterně? Jestli by s ní nemusel i takový lépe zrychlující tahač najíždět a zrychlovat při zatáčení podobně pomalu, jako běžný tahač, aby ho případná změna těžiště nákladu kvůli setrvačným silám nepřevrhla? ;-)

Saman
14. března • 16:11

jen pro doplneni, kdyby v cisterne nebyli prepazky, tak i brzdeni bezneho tahace by mohlo treba poloprazdnou cisternu natolik rozkejvat, ze by se mohla prevrhnout

Saman
14. března • 16:08

cisterny maji vevnitr prepazky, presne pro ten duvod aby se zabranilo vetsim vlnam prepravovane tekutiny, bejvaj po 30 nebo 50 centimetrech v obou smerech, takze ani tohle by pravdepodobne s cisternou nijak zvlast nic neudelalo

Jan
14. března • 15:40

Konečně i současné kamiony (včetně cisteren) jsou schopné brzdit (a občas v provozu musí zabrzdit) s intenzitou větší než je toto zrychlování. Takže náklad je zřejmě tak upevněn, že to až tak nevadí.

Jan
14. března • 15:38

To záleží případ od případu. Pokud je to pevný náklad typu palety cementu, ocelové traverzy nebo zkrátka něco pevně ukotveného, tak to asi není problém. Ostatně ani v osobním autě zrychlujícím na stovku okolo 15-20s vám určitě nebudou padat věci na hlavu. Z absolutního hlediska je to zrychlování poměrně vlažné (byť pro kamion je to výkon).
A cisterny jsou pokud vím vybaveny přepážkami a plní se po dílech právě proto, aby se předešlo neřízenému přelévání celého objemu nákladu. Nicméně samozřejmě je tam potřeba více opatrnosti a zkušeností - proto jsou taky řidiči cisteren ti lepší mezi řidiči náklaďáků.

dilema
14. března • 21:14

Občas se to ukočírovat asi nepovede, třeba v tomhle případě http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php
Takže i když Tesla Semi zrychluje lépe než všechny ostatní tahače, tak by tuhle vlastnost asi žádný rozumný řidič nevyužíval a rozjížděl by se pomaleji právě s ohledem na náklad a bezpečnost?

Pavel
14. března • 21:12

To, že se i současné nedokonalé dieselové tahače dokáží s nákladem klád nebo sypkého cementu převrátit v zatáčce se občas stane. A nemusí ani akcelerovat jako Tesla.

runner42
14. března • 14:53

A dokonce je i stříbrný, jako osobák. Ještě nějaký další bezvýznamný parametr pro nákladní dopravu to má?

Kvicala
14. března • 13:03

A tahac jako neni "auto"?? Paneboze,to je zas titulek...

dpcstb
15. března • 12:16

v usa odkial je clanok prelozeny to za auto nepovazuju

Axel Toronto (xax41)
16. března • 7:56

V USA nepovažují za auto cokoliv, co má pod kapotou Diesel a je to kratší než 6,5 metru

Peter
14. března • 12:57

Pane Lažanský, ušetřete nás těch nesmyslů. Pokud Vy a Vaši kolegové nežijete v Kalifornii, tak ani vy, natož my v Evropě jsme Teslu Semi na silnicích potkat nemohli!!!!

Pavel
14. března • 21:08

Je více než 100 let známo, že elektromotory mají velký kroutící moment od nuly a třeba 50 let staré trolejbusy, které jezdily max. padesátkou ji uměly dosáhnout takřka okamžitě. Tímto notoricky známým faktem lze ohromit možná předškoláky, ale ne dospělé lidi. Mě by spíše zajímalo co při takové akceleraci dělají ty desetitisíce lionek do notebooků např. v teplé Kalifornii.

PanHajzl
15. března • 22:43

Kontejnery baterii jsou vyhrivane/chlazene -bezpodminecne. Balancery v jednotlivych segmentech ridi miru jejich nabiti a vybiti, nelze baterii uplne vybit, ani uplne nabit.

Kuk Vykuk
15. března • 4:49

Co by dělali na rozdíl vod tebe maj příjemný chlazení takže se maj líp než ty :-P

Joe Doe
14. března • 21:33

Ty sa v autach asi nevyznas, vsak.Inak by si vedel, ze elektromobily a hybridy nepouzivaju bateriove technologie z notebookov a mobilov.Moj hybrid nestratil prakticky nic z kapacity, s ktorou som ho nechal vonku tyzden stat pri -10. A funguje bez problemov aj v talianskom lete.

PanHajzl
15. března • 22:41

Omyl pane chytroline. Je to ma pracovni napln. Bateriove kontejnery pro EV vozidla jsou prevazne slozena z clanku 18650

tom
15. března • 15:39

A muzes nas poucit v rozdilech tech baterii? Krom toho ze maji lepsi management rizeni nabije/vybijeni, kontrolu clanku a chlazeni?

Anti-automat
15. března • 19:29

Odpovedi je viac, napr.hustota. Okrem toho, nedal by som jed na to ze je tam bateria LiS.

Milanek salamek
14. března • 15:46

Rozkaz zněl jasně, přeložit to z angličtiny do češtiny i když to bude pro nás blbost:-D

Doporučujeme

Články odjinud