"I s návěsem akceleruje jako auto!"uplne sem se lekl ze treba jako lod nebo letajici balon... to je zas titulek od profika...
Aj klasicky tahac vie celkom akcelerovat.https://www.youtube.com/watch... Ten zvuk Scania V8 https://www.youtube.com/watch... Aj blbnut sa da celkom slusnehttps://www.youtube.com/watch... Na zaver nieco pre milovnikov sadzihttps://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch...
Nějaké ty rychlostní rekordy s tahačem drží tuším tým Buggyra. Možná by bylo zajímavé porovnat jejich zrychlení a jiné parametry s touhle Teslou.Jestli jsou ty poslední 2 videa soutěže v tom, kdo vypustí víc sazí, tak tam by asi také mohla mít Tesla Semi šanci, pokud by ji předtím nabili z obzvláště špinavého zdroje elektřiny? ;-)
Stačí k dehtometu přihodit ještě "saze" z elektřiny potřebný na výrobu nafty a aditiv a máš co si chtěl. ;-)
Konečně tahač co akceleruje bez řevu a chrlení sraček.
:-D:-D:-D Za sebou si to táhne ty baterky na 200 km? A kdy to potáhne nějaký náklad. :-D:-D:-D
:-D:-D:-D a za zatáčkou mu došla elektřina a hodinka na kafíčko je na světě a po 200 km, další hodinka atd., co si více přáte než Teslu :-D:-D:-D
Ale to prece ne...Elektromobilita ve spojeni s autonomnim rizenim je jedina prava budoucnost tohoto sveta!
Počkej až dojdou baterky tvý starý v robertku. Tu pak budeš muset nabíjet ty. B-]
Jaký vliv by mohlo mít takové zrychlení na pohyby nákladu z hlediska setrvačnosti třeba v cisterně? Jestli by s ní nemusel i takový lépe zrychlující tahač najíždět a zrychlovat při zatáčení podobně pomalu, jako běžný tahač, aby ho případná změna těžiště nákladu kvůli setrvačným silám nepřevrhla? ;-)
jen pro doplneni, kdyby v cisterne nebyli prepazky, tak i brzdeni bezneho tahace by mohlo treba poloprazdnou cisternu natolik rozkejvat, ze by se mohla prevrhnout
cisterny maji vevnitr prepazky, presne pro ten duvod aby se zabranilo vetsim vlnam prepravovane tekutiny, bejvaj po 30 nebo 50 centimetrech v obou smerech, takze ani tohle by pravdepodobne s cisternou nijak zvlast nic neudelalo
Konečně i současné kamiony (včetně cisteren) jsou schopné brzdit (a občas v provozu musí zabrzdit) s intenzitou větší než je toto zrychlování. Takže náklad je zřejmě tak upevněn, že to až tak nevadí.
To záleží případ od případu. Pokud je to pevný náklad typu palety cementu, ocelové traverzy nebo zkrátka něco pevně ukotveného, tak to asi není problém. Ostatně ani v osobním autě zrychlujícím na stovku okolo 15-20s vám určitě nebudou padat věci na hlavu. Z absolutního hlediska je to zrychlování poměrně vlažné (byť pro kamion je to výkon).A cisterny jsou pokud vím vybaveny přepážkami a plní se po dílech právě proto, aby se předešlo neřízenému přelévání celého objemu nákladu. Nicméně samozřejmě je tam potřeba více opatrnosti a zkušeností - proto jsou taky řidiči cisteren ti lepší mezi řidiči náklaďáků.
Občas se to ukočírovat asi nepovede, třeba v tomhle případě http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.phpTakže i když Tesla Semi zrychluje lépe než všechny ostatní tahače, tak by tuhle vlastnost asi žádný rozumný řidič nevyužíval a rozjížděl by se pomaleji právě s ohledem na náklad a bezpečnost?
To, že se i současné nedokonalé dieselové tahače dokáží s nákladem klád nebo sypkého cementu převrátit v zatáčce se občas stane. A nemusí ani akcelerovat jako Tesla.
A dokonce je i stříbrný, jako osobák. Ještě nějaký další bezvýznamný parametr pro nákladní dopravu to má?
A tahac jako neni "auto"?? Paneboze,to je zas titulek...
v usa odkial je clanok prelozeny to za auto nepovazuju
V USA nepovažují za auto cokoliv, co má pod kapotou Diesel a je to kratší než 6,5 metru
Pane Lažanský, ušetřete nás těch nesmyslů. Pokud Vy a Vaši kolegové nežijete v Kalifornii, tak ani vy, natož my v Evropě jsme Teslu Semi na silnicích potkat nemohli!!!!
Je více než 100 let známo, že elektromotory mají velký kroutící moment od nuly a třeba 50 let staré trolejbusy, které jezdily max. padesátkou ji uměly dosáhnout takřka okamžitě. Tímto notoricky známým faktem lze ohromit možná předškoláky, ale ne dospělé lidi. Mě by spíše zajímalo co při takové akceleraci dělají ty desetitisíce lionek do notebooků např. v teplé Kalifornii.
Kontejnery baterii jsou vyhrivane/chlazene -bezpodminecne. Balancery v jednotlivych segmentech ridi miru jejich nabiti a vybiti, nelze baterii uplne vybit, ani uplne nabit.
Co by dělali na rozdíl vod tebe maj příjemný chlazení takže se maj líp než ty :-P
Ty sa v autach asi nevyznas, vsak.Inak by si vedel, ze elektromobily a hybridy nepouzivaju bateriove technologie z notebookov a mobilov.Moj hybrid nestratil prakticky nic z kapacity, s ktorou som ho nechal vonku tyzden stat pri -10. A funguje bez problemov aj v talianskom lete.
Omyl pane chytroline. Je to ma pracovni napln. Bateriove kontejnery pro EV vozidla jsou prevazne slozena z clanku 18650
A muzes nas poucit v rozdilech tech baterii? Krom toho ze maji lepsi management rizeni nabije/vybijeni, kontrolu clanku a chlazeni?
Odpovedi je viac, napr.hustota. Okrem toho, nedal by som jed na to ze je tam bateria LiS.
Rozkaz zněl jasně, přeložit to z angličtiny do češtiny i když to bude pro nás blbost:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.