Tahač od Tesly natočen v provozu. I s návěsem akceleruje jako auto!

Peter  |  14. 03. 2018 12:57

Pane Lažanský, ušetřete nás těch nesmyslů. Pokud Vy a Vaši kolegové nežijete v Kalifornii, tak ani vy, natož my v Evropě jsme Teslu Semi na silnicích potkat nemohli!!!!

Odpovědět  |   | 
Milanek salamek  |  14. 03. 2018 15:46

Rozkaz zněl jasně, přeložit to z angličtiny do češtiny i když to bude pro nás blbost

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 03. 2018 21:08

Je více než 100 let známo, že elektromotory mají velký kroutící moment od nuly a třeba 50 let staré trolejbusy, které jezdily max. padesátkou ji uměly dosáhnout takřka okamžitě. Tímto notoricky známým faktem lze ohromit možná předškoláky, ale ne dospělé lidi. Mě by spíše zajímalo co při takové akceleraci dělají ty desetitisíce lionek do notebooků např. v teplé Kalifornii.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 03. 2018 21:33

Ty sa v autach asi nevyznas, vsak.

Inak by si vedel, ze elektromobily a hybridy nepouzivaju bateriove technologie z notebookov a mobilov.

Moj hybrid nestratil prakticky nic z kapacity, s ktorou som ho nechal vonku tyzden stat pri -10. A funguje bez problemov aj v talianskom lete.

Odpovědět  |   | 
tom  |  15. 03. 2018 15:39

A muzes nas poucit v rozdilech tech baterii? Krom toho ze maji lepsi management rizeni nabije/vybijeni, kontrolu clanku a chlazeni?

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  15. 03. 2018 19:29

Odpovedi je viac, napr.hustota. Okrem toho, nedal by som jed na to ze je tam bateria LiS.

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  15. 03. 2018 22:41

Omyl pane chytroline. Je to ma pracovni napln. Bateriove kontejnery pro EV vozidla jsou prevazne slozena z clanku 18650

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2018 04:49

Co by dělali na rozdíl vod tebe maj příjemný chlazení takže se maj líp než ty

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  15. 03. 2018 22:43

Kontejnery baterii jsou vyhrivane/chlazene -bezpodminecne. Balancery v jednotlivych segmentech ridi miru jejich nabiti a vybiti, nelze baterii uplne vybit, ani uplne nabit.

Odpovědět  |   | 
Kvicala  |  14. 03. 2018 13:03

A tahac jako neni "auto"?? Paneboze,to je zas titulek...

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  15. 03. 2018 12:16

v usa odkial je clanok prelozeny to za auto nepovazuju

Odpovědět  |   | 

V USA nepovažují za auto cokoliv, co má pod kapotou Diesel a je to kratší než 6,5 metru

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
runner42  |  14. 03. 2018 14:53

A dokonce je i stříbrný, jako osobák. Ještě nějaký další bezvýznamný parametr pro nákladní dopravu to má?

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  14. 03. 2018 15:26

Jaký vliv by mohlo mít takové zrychlení na pohyby nákladu z hlediska setrvačnosti třeba v cisterně? Jestli by s ní nemusel i takový lépe zrychlující tahač najíždět a zrychlovat při zatáčení podobně pomalu, jako běžný tahač, aby ho případná změna těžiště nákladu kvůli setrvačným silám nepřevrhla?

Odpovědět  |   | 
Jan  |  14. 03. 2018 15:38

To záleží případ od případu. Pokud je to pevný náklad typu palety cementu, ocelové traverzy nebo zkrátka něco pevně ukotveného, tak to asi není problém. Ostatně ani v osobním autě zrychlujícím na stovku okolo 15-20s vám určitě nebudou padat věci na hlavu. Z absolutního hlediska je to zrychlování poměrně vlažné (byť pro kamion je to výkon).
A cisterny jsou pokud vím vybaveny přepážkami a plní se po dílech právě proto, aby se předešlo neřízenému přelévání celého objemu nákladu. Nicméně samozřejmě je tam potřeba více opatrnosti a zkušeností - proto jsou taky řidiči cisteren ti lepší mezi řidiči náklaďáků.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 03. 2018 21:12

To, že se i současné nedokonalé dieselové tahače dokáží s nákladem klád nebo sypkého cementu převrátit v zatáčce se občas stane. A nemusí ani akcelerovat jako Tesla.

Odpovědět  |   | 
dilema  |  14. 03. 2018 21:14

Občas se to ukočírovat asi nepovede, třeba v tomhle případě http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php
Takže i když Tesla Semi zrychluje lépe než všechny ostatní tahače, tak by tuhle vlastnost asi žádný rozumný řidič nevyužíval a rozjížděl by se pomaleji právě s ohledem na náklad a bezpečnost?

Odpovědět  |   | 
Jan  |  14. 03. 2018 15:40

Konečně i současné kamiony (včetně cisteren) jsou schopné brzdit (a občas v provozu musí zabrzdit) s intenzitou větší než je toto zrychlování. Takže náklad je zřejmě tak upevněn, že to až tak nevadí.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  14. 03. 2018 16:08

cisterny maji vevnitr prepazky, presne pro ten duvod aby se zabranilo vetsim vlnam prepravovane tekutiny, bejvaj po 30 nebo 50 centimetrech v obou smerech, takze ani tohle by pravdepodobne s cisternou nijak zvlast nic neudelalo

Odpovědět  |   | 
Saman  |  14. 03. 2018 16:11

jen pro doplneni, kdyby v cisterne nebyli prepazky, tak i brzdeni bezneho tahace by mohlo treba poloprazdnou cisternu natolik rozkejvat, ze by se mohla prevrhnout

Odpovědět  |   | 
VS3  |  14. 03. 2018 20:21

a za zatáčkou mu došla elektřina a hodinka na kafíčko je na světě a po 200 km, další hodinka atd., co si více přáte než Teslu

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2018 04:54

Počkej až dojdou baterky tvý starý v robertku. Tu pak budeš muset nabíjet ty.

Odpovědět  |   | 
Kvicala  |  15. 03. 2018 06:01

Ale to prece ne...Elektromobilita ve spojeni s autonomnim rizenim je jedina prava budoucnost tohoto sveta!

Odpovědět  |   | 
VS3  |  14. 03. 2018 20:28

Za sebou si to táhne ty baterky na 200 km? A kdy to potáhne nějaký náklad.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2018 04:57

Konečně tahač co akceleruje bez řevu a chrlení sraček.

Odpovědět  |   | 
houmr  |  15. 03. 2018 18:30

Aj klasicky tahac vie celkom akcelerovat.
https://www.youtube.com/watch...

Ten zvuk Scania V8
https://www.youtube.com/watch...

Aj blbnut sa da celkom slusne
https://www.youtube.com/watch...

Na zaver nieco pre milovnikov sadzi
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  16. 03. 2018 09:35

Nějaké ty rychlostní rekordy s tahačem drží tuším tým Buggyra. Možná by bylo zajímavé porovnat jejich zrychlení a jiné parametry s touhle Teslou.

Jestli jsou ty poslední 2 videa soutěže v tom, kdo vypustí víc sazí, tak tam by asi také mohla mít Tesla Semi šanci, pokud by ji předtím nabili z obzvláště špinavého zdroje elektřiny?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 03. 2018 17:37

Stačí k dehtometu přihodit ještě "saze" z elektřiny potřebný na výrobu nafty a aditiv a máš co si chtěl.

Odpovědět  |   | 
pcwifi  |  23. 03. 2018 00:02

"I s návěsem akceleruje jako auto!"
uplne sem se lekl ze treba jako lod nebo letajici balon... to je zas titulek od profika...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 27 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A