Tahač od Tesly natočen v provozu. I s návěsem akceleruje jako auto!

Peter  |  14. 03. 2018 12:57

Pane Lažanský, ušetřete nás těch nesmyslů. Pokud Vy a Vaši kolegové nežijete v Kalifornii, tak ani vy, natož my v Evropě jsme Teslu Semi na silnicích potkat nemohli!!!!

Odpovědět  |   | 
Milanek salamek  |  14. 03. 2018 15:46

Rozkaz zněl jasně, přeložit to z angličtiny do češtiny i když to bude pro nás blbost

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 03. 2018 21:08

Je více než 100 let známo, že elektromotory mají velký kroutící moment od nuly a třeba 50 let staré trolejbusy, které jezdily max. padesátkou ji uměly dosáhnout takřka okamžitě. Tímto notoricky známým faktem lze ohromit možná předškoláky, ale ne dospělé lidi. Mě by spíše zajímalo co při takové akceleraci dělají ty desetitisíce lionek do notebooků např. v teplé Kalifornii.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 03. 2018 21:33

Ty sa v autach asi nevyznas, vsak.

Inak by si vedel, ze elektromobily a hybridy nepouzivaju bateriove technologie z notebookov a mobilov.

Moj hybrid nestratil prakticky nic z kapacity, s ktorou som ho nechal vonku tyzden stat pri -10. A funguje bez problemov aj v talianskom lete.

Odpovědět  |   | 
tom  |  15. 03. 2018 15:39

A muzes nas poucit v rozdilech tech baterii? Krom toho ze maji lepsi management rizeni nabije/vybijeni, kontrolu clanku a chlazeni?

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  15. 03. 2018 19:29

Odpovedi je viac, napr.hustota. Okrem toho, nedal by som jed na to ze je tam bateria LiS.

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  15. 03. 2018 22:41

Omyl pane chytroline. Je to ma pracovni napln. Bateriove kontejnery pro EV vozidla jsou prevazne slozena z clanku 18650

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2018 04:49

Co by dělali na rozdíl vod tebe maj příjemný chlazení takže se maj líp než ty

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  15. 03. 2018 22:43

Kontejnery baterii jsou vyhrivane/chlazene -bezpodminecne. Balancery v jednotlivych segmentech ridi miru jejich nabiti a vybiti, nelze baterii uplne vybit, ani uplne nabit.

Odpovědět  |   | 
Kvicala  |  14. 03. 2018 13:03

A tahac jako neni "auto"?? Paneboze,to je zas titulek...

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  15. 03. 2018 12:16

v usa odkial je clanok prelozeny to za auto nepovazuju

Odpovědět  |   | 

V USA nepovažují za auto cokoliv, co má pod kapotou Diesel a je to kratší než 6,5 metru

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
runner42  |  14. 03. 2018 14:53

A dokonce je i stříbrný, jako osobák. Ještě nějaký další bezvýznamný parametr pro nákladní dopravu to má?

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  14. 03. 2018 15:26

Jaký vliv by mohlo mít takové zrychlení na pohyby nákladu z hlediska setrvačnosti třeba v cisterně? Jestli by s ní nemusel i takový lépe zrychlující tahač najíždět a zrychlovat při zatáčení podobně pomalu, jako běžný tahač, aby ho případná změna těžiště nákladu kvůli setrvačným silám nepřevrhla?

Odpovědět  |   | 
Jan  |  14. 03. 2018 15:38

To záleží případ od případu. Pokud je to pevný náklad typu palety cementu, ocelové traverzy nebo zkrátka něco pevně ukotveného, tak to asi není problém. Ostatně ani v osobním autě zrychlujícím na stovku okolo 15-20s vám určitě nebudou padat věci na hlavu. Z absolutního hlediska je to zrychlování poměrně vlažné (byť pro kamion je to výkon).
A cisterny jsou pokud vím vybaveny přepážkami a plní se po dílech právě proto, aby se předešlo neřízenému přelévání celého objemu nákladu. Nicméně samozřejmě je tam potřeba více opatrnosti a zkušeností - proto jsou taky řidiči cisteren ti lepší mezi řidiči náklaďáků.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 03. 2018 21:12

To, že se i současné nedokonalé dieselové tahače dokáží s nákladem klád nebo sypkého cementu převrátit v zatáčce se občas stane. A nemusí ani akcelerovat jako Tesla.

Odpovědět  |   | 
dilema  |  14. 03. 2018 21:14

Občas se to ukočírovat asi nepovede, třeba v tomhle případě http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php
Takže i když Tesla Semi zrychluje lépe než všechny ostatní tahače, tak by tuhle vlastnost asi žádný rozumný řidič nevyužíval a rozjížděl by se pomaleji právě s ohledem na náklad a bezpečnost?

Odpovědět  |   | 
Jan  |  14. 03. 2018 15:40

Konečně i současné kamiony (včetně cisteren) jsou schopné brzdit (a občas v provozu musí zabrzdit) s intenzitou větší než je toto zrychlování. Takže náklad je zřejmě tak upevněn, že to až tak nevadí.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  14. 03. 2018 16:08

cisterny maji vevnitr prepazky, presne pro ten duvod aby se zabranilo vetsim vlnam prepravovane tekutiny, bejvaj po 30 nebo 50 centimetrech v obou smerech, takze ani tohle by pravdepodobne s cisternou nijak zvlast nic neudelalo

Odpovědět  |   | 
Saman  |  14. 03. 2018 16:11

jen pro doplneni, kdyby v cisterne nebyli prepazky, tak i brzdeni bezneho tahace by mohlo treba poloprazdnou cisternu natolik rozkejvat, ze by se mohla prevrhnout

Odpovědět  |   | 
VS3  |  14. 03. 2018 20:21

a za zatáčkou mu došla elektřina a hodinka na kafíčko je na světě a po 200 km, další hodinka atd., co si více přáte než Teslu

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2018 04:54

Počkej až dojdou baterky tvý starý v robertku. Tu pak budeš muset nabíjet ty.

Odpovědět  |   | 
Kvicala  |  15. 03. 2018 06:01

Ale to prece ne...Elektromobilita ve spojeni s autonomnim rizenim je jedina prava budoucnost tohoto sveta!

Odpovědět  |   | 
VS3  |  14. 03. 2018 20:28

Za sebou si to táhne ty baterky na 200 km? A kdy to potáhne nějaký náklad.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2018 04:57

Konečně tahač co akceleruje bez řevu a chrlení sraček.

Odpovědět  |   | 
houmr  |  15. 03. 2018 18:30

Aj klasicky tahac vie celkom akcelerovat.
https://www.youtube.com/watch...

Ten zvuk Scania V8
https://www.youtube.com/watch...

Aj blbnut sa da celkom slusne
https://www.youtube.com/watch...

Na zaver nieco pre milovnikov sadzi
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  16. 03. 2018 09:35

Nějaké ty rychlostní rekordy s tahačem drží tuším tým Buggyra. Možná by bylo zajímavé porovnat jejich zrychlení a jiné parametry s touhle Teslou.

Jestli jsou ty poslední 2 videa soutěže v tom, kdo vypustí víc sazí, tak tam by asi také mohla mít Tesla Semi šanci, pokud by ji předtím nabili z obzvláště špinavého zdroje elektřiny?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 03. 2018 17:37

Stačí k dehtometu přihodit ještě "saze" z elektřiny potřebný na výrobu nafty a aditiv a máš co si chtěl.

Odpovědět  |   | 
pcwifi  |  23. 03. 2018 00:02

"I s návěsem akceleruje jako auto!"
uplne sem se lekl ze treba jako lod nebo letajici balon... to je zas titulek od profika...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 45 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A