Tahač od Tesly natočen v provozu. I s návěsem akceleruje jako auto!

Tohle je neuvěřitelný pohled!
Tahač od Tesly natočen v provozu. I s návěsem akceleruje jako auto!

Teslu Semi jsme už na silnicích mohli potkat. Ovšem zatím se nepodařilo ani jeden z testovacích prototypů natočit při jízdě s návěsem - což bude v produkční verzi daleko častějším jevem.

Právě absencí nákladu někteří mávali argumenty u videí s absurdním zrychlením tahače. Ano, bez návěsu a tedy i nákladu podle údajů Tesly dokáže tento mastodont zrychlit z nuly na stovku za neuvěřitelných pět sekund. A to je teritorium sportovních vozů. Při plném zatížení Tesla udává 15 až 20 sekund, což je neméně působivé.

Tesla Semi je revolucí v kamionové dopravě. Má dynamiku sporťáku

Tesla Semi je revolucí v kamionové dopravě. Má dynamiku sporťáku

Takové zrychlení, které se rovná některým městským vozům segmentu A, se podařilo natočit na kameru uvnitř vozidla stojícího u křižovatky. Řidič Tesly Semi zcela suverénně přijel z vedlejší a vjel do cesty autům z hlavní silnice. Normálně by to znamenalo rizikovou situaci a přinejlepším nějaké ty sprosté nadávky. Jenže k překvapení všech se Tesla zapojila do provozu s podobnou samozřejmostí jako zmíněná městská vozidla.

Jistě, nevíme, kolik a jestli vůbec něco měl řidič naloženo. Také těžko říci, jestli by něco takového zodpovědný řidič v provozu udělal. Jednak tento manévr působil riskantně i přes briskní zrychlení, ale také jistě vyčerpal nějaké to procento z kapacity baterie a pár kilometrů z maximálně 805 na jedno dobití. Na druhou stranu je vážně revoluční, že řidič tahače může mít pod nohou k dispozici takovou akceleraci - může to prospět plynulosti dopravy a přispět k řešení krizových situací.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků