Tahač od Tesly natočen v provozu. I s návěsem akceleruje jako auto!

Tohle je neuvěřitelný pohled!
Tahač od Tesly natočen v provozu. I s návěsem akceleruje jako auto!

Teslu Semi jsme už na silnicích mohli potkat. Ovšem zatím se nepodařilo ani jeden z testovacích prototypů natočit při jízdě s návěsem - což bude v produkční verzi daleko častějším jevem.

Právě absencí nákladu někteří mávali argumenty u videí s absurdním zrychlením tahače. Ano, bez návěsu a tedy i nákladu podle údajů Tesly dokáže tento mastodont zrychlit z nuly na stovku za neuvěřitelných pět sekund. A to je teritorium sportovních vozů. Při plném zatížení Tesla udává 15 až 20 sekund, což je neméně působivé.

Tesla Semi je revolucí v kamionové dopravě. Má dynamiku sporťáku

Tesla Semi je revolucí v kamionové dopravě. Má dynamiku sporťáku

Takové zrychlení, které se rovná některým městským vozům segmentu A, se podařilo natočit na kameru uvnitř vozidla stojícího u křižovatky. Řidič Tesly Semi zcela suverénně přijel z vedlejší a vjel do cesty autům z hlavní silnice. Normálně by to znamenalo rizikovou situaci a přinejlepším nějaké ty sprosté nadávky. Jenže k překvapení všech se Tesla zapojila do provozu s podobnou samozřejmostí jako zmíněná městská vozidla.

Jistě, nevíme, kolik a jestli vůbec něco měl řidič naloženo. Také těžko říci, jestli by něco takového zodpovědný řidič v provozu udělal. Jednak tento manévr působil riskantně i přes briskní zrychlení, ale také jistě vyčerpal nějaké to procento z kapacity baterie a pár kilometrů z maximálně 805 na jedno dobití. Na druhou stranu je vážně revoluční, že řidič tahače může mít pod nohou k dispozici takovou akceleraci - může to prospět plynulosti dopravy a přispět k řešení krizových situací.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků