TAG Heuer Night Vision: brýle pro jízdu v noci

Sluneční brýle pro jízdu za jasných letních dnů jsou pro většinu řidičů aut téměř povinnou výbavou. Ale co brýle pro jízdu od soumraku do úsvitu?

Pro zlepšení vidění v noci se automobilky snaží vymýšlet různé systémy, které budou schopny vidět věci, které lidské oko nemůže postřehnout. Drahým a beztak problematicky fungujícím systémům se nyní bude snažit vypálit rybník známý švýcarský výrobce hodinek TAG Heuer, který v rámci své kolekce brýlí představil model Night Vision.

Od novinky se zřejmě nedají očekávat zázraky, ale její cena a použitelnost by se měly pohybovat v úplně jiných dimenzích než zmíněné systémy. Jasnější a ostřejší vidění v noci má spočívat v nažloutlých čočkách z materiálu s vysokou propustností světla, které zvyšují kontrast tmavě modré a zelené barvy bez změny vnímání barev. Podle konzultace s odborníkem na fyziologii zraku opravdu nelze od zmíněných brýlí očekávat supermanův zrak, jeich přínos, bude-li nějaký, se bude omezovat jen na dobu šera.

Výrobce se ovšem chlubí tím, že brýle s těmito čočkami úspěšně používají známí automobiloví závodníci na čtyřiadvacetihodinovkách v Le Mans nebo Indianapolis. Cena brýlí TAG Heuer Night Vision zatím není známa, ke koupi by ale měly být co nevidět.

Klepněte pro větší obrázek 
TAG Heuer Night Vision

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků