T.25 City Car: podivný diblík představen

Společnost Gordon Murray Design z britského Shalfordu překvapila uvedením svého vozíku T.25. Je malý a má být mrštný a úsporný.

Základní údaje a první snímky T.25 City Car prezentoval výrobce v předpremiéře, která proběhla předevčírem na Smith School's World Forum on Enterprise and the Environment v Oxfordu. Na první pohled vůz T.25 působí jako futuristická vize Smartu pro další století, na délku měří 2 400 mm, na šířku jen 1 300 mm a vysoký je 1 600 mm. Interiér je situován „mclarenovsky“, nabízí tedy prostor pro tři osoby, přičemž řidič sedí poněkud vpředu uprostřed v podélné ose karoserie. Stroj má zajistit „dosud nevídaný průměr otáčení jen 6 metrů“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím nečekejme elektromotor. O pohon se stará tříválcový zážehový motor celohliníkové konstrukce využívající čtyřventilové techniky s proměnným časováním. Dosahuje nejvyššího výkonu 52 koní (38 kW) při 7 000 ot./min. a točivého momentu 57 Nm při 4 000 ot./min. Ten se přenáší na zadní kola skrze poloautomatickou pětistupňovou převodovku, při pohotovostní hmotnosti  578 kg výrobek Gordona Murraye zrychlí z klidu na 100 km/h za 16,2 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 145 km/h. Těm, kterým se tyto parametry budou zdát slabé, pak možná přijdou vhod průměrná spotřeba 3,83 l/100 km a emise CO2 ve výši 86 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model T.25 City Car spočívá na trubkovém rámu s podlahou z kompozitních materiálů a povrchovými karosářskými panely z recyklovaných plastů. O bezpečnost posádky se starají airbagy ve volantu a nad bočními okny, nezávislé zavěšení všech kol (vpředu se zkrutným stabilizátorem) a systémy ABS, TCS a ESP. Zavazadlový prostor má objem 160 až 720 l, do nádrže pak natankujete postačujících 30 litrů benzínu.

Firma Gordon Murray Design však pracuje také na modelu T.27 Electric City Car. Ten by měl být poháněn li-ionovými akumulátory 12 kWh a kompaktním elektromotorem, jenž nabídne výkon 34 koní(25 kW) a točivý moment údajně až 875 Nm. Tento agregát vozu umožní akceleraci na 100 km/h za méně než 15 s a dosažení rychlosti 105 km/h. Při pohotovostní hmotnosti 680 kg typ T.27 ujede na jedno nabití až 160 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gordon Murray Design T.25 City Car
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků