T.25 City Car: podivný diblík představen

Společnost Gordon Murray Design z britského Shalfordu překvapila uvedením svého vozíku T.25. Je malý a má být mrštný a úsporný.

Základní údaje a první snímky T.25 City Car prezentoval výrobce v předpremiéře, která proběhla předevčírem na Smith School's World Forum on Enterprise and the Environment v Oxfordu. Na první pohled vůz T.25 působí jako futuristická vize Smartu pro další století, na délku měří 2 400 mm, na šířku jen 1 300 mm a vysoký je 1 600 mm. Interiér je situován „mclarenovsky“, nabízí tedy prostor pro tři osoby, přičemž řidič sedí poněkud vpředu uprostřed v podélné ose karoserie. Stroj má zajistit „dosud nevídaný průměr otáčení jen 6 metrů“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím nečekejme elektromotor. O pohon se stará tříválcový zážehový motor celohliníkové konstrukce využívající čtyřventilové techniky s proměnným časováním. Dosahuje nejvyššího výkonu 52 koní (38 kW) při 7 000 ot./min. a točivého momentu 57 Nm při 4 000 ot./min. Ten se přenáší na zadní kola skrze poloautomatickou pětistupňovou převodovku, při pohotovostní hmotnosti  578 kg výrobek Gordona Murraye zrychlí z klidu na 100 km/h za 16,2 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 145 km/h. Těm, kterým se tyto parametry budou zdát slabé, pak možná přijdou vhod průměrná spotřeba 3,83 l/100 km a emise CO2 ve výši 86 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model T.25 City Car spočívá na trubkovém rámu s podlahou z kompozitních materiálů a povrchovými karosářskými panely z recyklovaných plastů. O bezpečnost posádky se starají airbagy ve volantu a nad bočními okny, nezávislé zavěšení všech kol (vpředu se zkrutným stabilizátorem) a systémy ABS, TCS a ESP. Zavazadlový prostor má objem 160 až 720 l, do nádrže pak natankujete postačujících 30 litrů benzínu.

Firma Gordon Murray Design však pracuje také na modelu T.27 Electric City Car. Ten by měl být poháněn li-ionovými akumulátory 12 kWh a kompaktním elektromotorem, jenž nabídne výkon 34 koní(25 kW) a točivý moment údajně až 875 Nm. Tento agregát vozu umožní akceleraci na 100 km/h za méně než 15 s a dosažení rychlosti 105 km/h. Při pohotovostní hmotnosti 680 kg typ T.27 ujede na jedno nabití až 160 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gordon Murray Design T.25 City Car
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků