Systémy nouzového brzdění pomáhají zachraňovat životy

Srážek automobilů s chodci přibývá. Proto se vyvíjejí systémy, jenž mohou takovým nehodám předejít. Automobilka Volvo přišla jako první s revoluční technologií Pedestrian Detection, která je schopná střetům člověka s vozem zabránit. Ta se společně s další aplikací švédského výrobce City Safety, pomáhající předcházet nehodám při nízkých rychlostech, stala vítězem srovnávacího testu systémů pro nouzové brzdění, který uspořádal autoklub ADAC. Bez nadsázky lze říci, že moderní brzdící technologie mohou zachraňovat lidské životy.

„Představte si sami sebe po ránu. Jste rozespalí, hlavou vám létají tisíce myšlenek. Většina z nich se věnuje práci či rodině. Stačí proto jediný chybný krok a nehoda je na světě. Pokud ale řidič používá revoluční asistenční technologii Pedestrian Detection, která chodce dokáže rozpoznat, může střetu i zabránit,“ řekla AutoRevue.cz Petra Doležalová ze společnosti Volvo Auto Czech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ukázky systému Pedestrian Detection

Aplikace Pedestrian Detection, kterou disponuje zatím jen švédská automobilka, může předem řidiče varovat a v případě, že nereaguje, samočinně aktivuje brzdy až do úplného zastavení. Při rychlostech do 35 kilometrů za hodinu systém kolizi zcela vyloučí, při vyšším tempu pak redukuje až o 85 procent riziko smrtelného poranění.

Prostor před autem hlídá laserové čidlo

Systém City Safety, s nímž jako přišla první švédská automobilka, zase pomáhá předcházet nehodám při nízkých rychlostech, nebo přinejmenším výrazně zmírnit jejich následky. Využívá laserového čidla umístěného v horní části čelního skla, pomocí kterého dokáže reagovat na vozidla ve vzdálenosti až šest metrů. Tato aplikace je aktivní při rychlostech od 4 do 30 kilometrů za hodinu.

Pokud systém zjistí nebezpečí nárazu do náhle zpomalujícího či stojícího automobilu, dokáže aktivovat brzdy. Jestliže řidič na nebezpečí nezareaguje, dojde k automatické aktivaci brzd a ke zpomalení na úrovni 50 až 100 procent dostupné brzdné síly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Záběry z testu technologie City Safety

Technologie City Safety, která získala ocenění německého autoklubu ADAC, je schopná rozpoznat vozidla jedoucí ve stejném směru až na vzdálenost 120 metrů a stojící vozidla na vzdálenost až 65 metrů. Při intenzivním brzdění dochází k aktivaci systému ABS, přičemž ke zpomalení je využito až 100 procent dostupné brzdné síly. Díky tomu je možné nehodě předejít, nebo alespoň co nejvíce eliminovat její dopady.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků