Systém eCall znovu na scéně: ÚAMK nechce čekat do roku 2017

Systém eCall znovu na scéně: ÚAMK nechce čekat do roku 2017

Tento týden se v Praze konala konference European Space Solutions, v rámci které proběhl také test systému eCall, a to přímo před Kongresovým centrem. Za účasti náměstka ministra dopravy, prezidenta ÚAMK nebo ředitele BESIP (a dalších) byla simulována srážka několika osobních automobilů s nákladním vozem, který navíc přepravoval nebezpečný náklad. Celá akce měla poukázat na připravenost k zavedení tohoto systému v České republice a také na jeho přínos.

Zavedení systému eCall se odkládá. Nakonec se dočkáme v roce 2017

Zavedení systému eCall se odkládá. Nakonec se dočkáme v roce 2017

Test připravil ÚAMK ve spolupráci se společností Vítkovice IT Solutions, Telefónica O2, Ministerstvem dopravy a HZS. Podle nařízení EU se měl systém eCall povinně objevit ve výbavě nových automobilů už příští rok, nakonec bylo jeho zavedení odloženo na rok 2017.

Podle prezidenta ÚAMK Oldřicha Vaníčka je ale Česká republika na zavedení této novinky připravena. ÚAMK se tudíž zasazuje o dodržení původních termínů. Systém eCall má zachránit v celé Evropě 2500 životů ročně, v ČR by to mělo být 70.

Nouzové volání eCall používá tři základní složky: palubní jednotku vozidla, mobilní telekomunikační síť a centra tísňového volání. Hlavním problémem je právě palubní jednotka, která je napojena na systémy vozidla a je schopna sbírat nejrůznější data.

Systém by měl být pasivní a měl by se aktivovat pouze v případě nehody. V souvislosti s jeho povinným zavedením se ale objevují kritické názory, podle kterých je až příliš snadné případné rozšíření a de facto sledování pohybu konkrétních automobilů na konkrétních místech.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků