Systém eCall definitivně schválen. Povinný bude od roku 2018

Ročně se má díky této novince zachránit na 2500 životů. Systém eCall propojuje palubní jednotku vozidla, mobilní telekomunikační síť a centra tísňového volání.
Systém eCall definitivně schválen. Povinný bude od roku 2018

Další zařízení, které budou muset mít z rozhodnutí EU povinně všechna auta, je tady. Systém eCall byl definitivně schválen evropským parlamentem. Od prvního dubna 2018 tak bude muset mít toto zařízení každý nový osobní i lehký užitkový automobil.

Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Důvodem k zavedení této povinnosti je samozřejmě snaha o zvýšení bezpečnosti. Ročně se má díky této novince zachránit na 2500 životů. Dřívější zprávy pak udávají, že na území České republiky by měl systém eCall zachránit sedmdesát lidí.

Systém eCall propojuje palubní jednotku vozidla, mobilní telekomunikační síť a centra tísňového volání. Pokud dojde k nehodě, automobil sám vytočí linku 112 a oznámí svou polohu. Systém má být pasivní, respektive se má aktivovat pouze tehdy, pokud dojde k nouzové situaci. Pracovat ale bude zcela nezávisle a kontrola jeho funkce se stane součástí STK.

Záchranným složkám budou odeslány informace o typu auta, palivu, místě a času nehody a počtu cestujících. 

Zavedení systému eCall se odkládá. Nakonec se dočkáme v roce 2017

Zavedení systému eCall se odkládá. Nakonec se dočkáme v roce 2017

Bezpečnostní novinka má ale své odpůrce, podle kterých bude velmi snadné pomocí tohoto zařízení konkrétní automobily sledovat. Ideální by proto bylo nechat řidiči možnost eCall případně vypnout. Takovou možnost ale poslanci Evropského parlamentu velkou většinou odmítli.

Evropský parlament uvádí, že údaje systému eCall nebude možné předávat třetím stranám bez předchozího výslovného souhlasu dotčené osoby. 

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků