Systém eCall definitivně schválen. Povinný bude od roku 2018

Ročně se má díky této novince zachránit na 2500 životů. Systém eCall propojuje palubní jednotku vozidla, mobilní telekomunikační síť a centra tísňového volání.
Systém eCall definitivně schválen. Povinný bude od roku 2018

Další zařízení, které budou muset mít z rozhodnutí EU povinně všechna auta, je tady. Systém eCall byl definitivně schválen evropským parlamentem. Od prvního dubna 2018 tak bude muset mít toto zařízení každý nový osobní i lehký užitkový automobil.

Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Důvodem k zavedení této povinnosti je samozřejmě snaha o zvýšení bezpečnosti. Ročně se má díky této novince zachránit na 2500 životů. Dřívější zprávy pak udávají, že na území České republiky by měl systém eCall zachránit sedmdesát lidí.

Systém eCall propojuje palubní jednotku vozidla, mobilní telekomunikační síť a centra tísňového volání. Pokud dojde k nehodě, automobil sám vytočí linku 112 a oznámí svou polohu. Systém má být pasivní, respektive se má aktivovat pouze tehdy, pokud dojde k nouzové situaci. Pracovat ale bude zcela nezávisle a kontrola jeho funkce se stane součástí STK.

Záchranným složkám budou odeslány informace o typu auta, palivu, místě a času nehody a počtu cestujících. 

Zavedení systému eCall se odkládá. Nakonec se dočkáme v roce 2017

Zavedení systému eCall se odkládá. Nakonec se dočkáme v roce 2017

Bezpečnostní novinka má ale své odpůrce, podle kterých bude velmi snadné pomocí tohoto zařízení konkrétní automobily sledovat. Ideální by proto bylo nechat řidiči možnost eCall případně vypnout. Takovou možnost ale poslanci Evropského parlamentu velkou většinou odmítli.

Evropský parlament uvádí, že údaje systému eCall nebude možné předávat třetím stranám bez předchozího výslovného souhlasu dotčené osoby. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků