Systém eCall definitivně schválen. Povinný bude od roku 2018

Ročně se má díky této novince zachránit na 2500 životů. Systém eCall propojuje palubní jednotku vozidla, mobilní telekomunikační síť a centra tísňového volání.
Systém eCall definitivně schválen. Povinný bude od roku 2018

Další zařízení, které budou muset mít z rozhodnutí EU povinně všechna auta, je tady. Systém eCall byl definitivně schválen evropským parlamentem. Od prvního dubna 2018 tak bude muset mít toto zařízení každý nový osobní i lehký užitkový automobil.

Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Důvodem k zavedení této povinnosti je samozřejmě snaha o zvýšení bezpečnosti. Ročně se má díky této novince zachránit na 2500 životů. Dřívější zprávy pak udávají, že na území České republiky by měl systém eCall zachránit sedmdesát lidí.

Systém eCall propojuje palubní jednotku vozidla, mobilní telekomunikační síť a centra tísňového volání. Pokud dojde k nehodě, automobil sám vytočí linku 112 a oznámí svou polohu. Systém má být pasivní, respektive se má aktivovat pouze tehdy, pokud dojde k nouzové situaci. Pracovat ale bude zcela nezávisle a kontrola jeho funkce se stane součástí STK.

Záchranným složkám budou odeslány informace o typu auta, palivu, místě a času nehody a počtu cestujících. 

Zavedení systému eCall se odkládá. Nakonec se dočkáme v roce 2017

Zavedení systému eCall se odkládá. Nakonec se dočkáme v roce 2017

Bezpečnostní novinka má ale své odpůrce, podle kterých bude velmi snadné pomocí tohoto zařízení konkrétní automobily sledovat. Ideální by proto bylo nechat řidiči možnost eCall případně vypnout. Takovou možnost ale poslanci Evropského parlamentu velkou většinou odmítli.

Evropský parlament uvádí, že údaje systému eCall nebude možné předávat třetím stranám bez předchozího výslovného souhlasu dotčené osoby. 

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků