Systém e-HDI je nově dostupný pro Peugeot 3008, 5008 a Partner

Francouzská variace na téma samočinného vypínání motoru a následného nastartování za pomoci reverzibilního alternátoru se dál šíří nabídkou Peugeotu. Od prvního července si ji můžete pořídit v kombinaci s modely 3008, 5008 a Partner.

Klepněte pro větší obrázek

Systém start/stop je spojen s naftovou jedna-šestkou a robotizovanou převodovkou BMP6. V nabídce nahradí verze s motorem 1.6 HDI FAP 112 k 2-Tronic. Jak uvádí výrobce, e-HDI by mělo v městském provozu představovat oproti svému předchůdci patnáctiprocentní úsporu paliva.

Stejnou úsporu pak nabízí také Partner Teepe, který taktéž přichází s motorizací 1.6 e-HDi. V jeho případě je agregát naladěn na 92 koní a opět nechybí robotizovaná převodovka. Nový start/stop systém se týká pouze osobní varianty.  Z důvodu co nejmenší produkce emisí CO2 dostal Partner ještě další úpravy. Konkrétně se jedná o uzávěru sání na přední masce, deflektory pod podvozkem, zadní spoiler a pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Systém e-HDI je zajímavým řešením samočinného vypínání motoru. Namísto klasického zesíleného startéru je zde použit takzvaný reverzibilní alternátor, který dokáže pracovat také jako elektromotor a přes řemen tak roztáčí motor. Výhodou je tišší proces startování a fakt, že se motor dokáže vypnout a znovu zapnout ještě za jízdy. Aby nedocházelo k poklesu napětí, je zde použit kondenzátor, který krátkodobě dokáže uchovat energii pro několik nastartování za sebou. 

Peugeot 5008 1.6 e-HDI pořídíte za 547 900 Kč, 3008 1.6 e-HDI vyjde na 552 900 Kč a „ekologický“ Partner Teepe dostal cenovku 404 900 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků