Systém e-HDI je nově dostupný pro Peugeot 3008, 5008 a Partner

Francouzská variace na téma samočinného vypínání motoru a následného nastartování za pomoci reverzibilního alternátoru se dál šíří nabídkou Peugeotu. Od prvního července si ji můžete pořídit v kombinaci s modely 3008, 5008 a Partner.

Klepněte pro větší obrázek

Systém start/stop je spojen s naftovou jedna-šestkou a robotizovanou převodovkou BMP6. V nabídce nahradí verze s motorem 1.6 HDI FAP 112 k 2-Tronic. Jak uvádí výrobce, e-HDI by mělo v městském provozu představovat oproti svému předchůdci patnáctiprocentní úsporu paliva.

Stejnou úsporu pak nabízí také Partner Teepe, který taktéž přichází s motorizací 1.6 e-HDi. V jeho případě je agregát naladěn na 92 koní a opět nechybí robotizovaná převodovka. Nový start/stop systém se týká pouze osobní varianty.  Z důvodu co nejmenší produkce emisí CO2 dostal Partner ještě další úpravy. Konkrétně se jedná o uzávěru sání na přední masce, deflektory pod podvozkem, zadní spoiler a pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Systém e-HDI je zajímavým řešením samočinného vypínání motoru. Namísto klasického zesíleného startéru je zde použit takzvaný reverzibilní alternátor, který dokáže pracovat také jako elektromotor a přes řemen tak roztáčí motor. Výhodou je tišší proces startování a fakt, že se motor dokáže vypnout a znovu zapnout ještě za jízdy. Aby nedocházelo k poklesu napětí, je zde použit kondenzátor, který krátkodobě dokáže uchovat energii pro několik nastartování za sebou. 

Peugeot 5008 1.6 e-HDI pořídíte za 547 900 Kč, 3008 1.6 e-HDI vyjde na 552 900 Kč a „ekologický“ Partner Teepe dostal cenovku 404 900 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků