Switzer GT2 R911S: 911 koní z Porsche 911 GT2

Americký ladič s neamericky znějícím jménem Switzer uvedl Porsche 911 GT2 s dvojnásobným výkonem. To už americky zní...

V Ohiu se pustili do přestavby současného provedení Porsche 911 GT2. Jejich snažení vyvrcholilo vznikem stroje Switzer GT2 R911S, který je dvakrát silnější než výchozí verze a dokonce o plných 291 koní výkonnější než vrcholný model 911 GT2 RS, který se honosí titulem nejsilnější silniční Porsche všech dob a my jsme vám jej podrobně představili na tomto místě.

Novinka tak dosahuje výkonu symbolických 911 koní (679 kW). U Switzeru si za základ vzali svoje dasavadní provedení P800 GT2. Za těmito parametry stojí především použití ohromných chladičů stlačovaného vzduchu a adaptace na spalování blíže neupřesněného „závodního“ benzínu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

911 koní se postará o to, že na rovinkách nový stroj zřejmě jen tak nenajde konurenci, aby si své přednosti udržel i v zatáčkách, disponuje Switzer R911S novým titanovým stabilizátorem a aktivním pérováním, přičemž celý podvozek včetně tlumičů a pružin odladila specializovaná firma JRZ Racing (ta si vydobyla ostruhy v závodech seriálů Patron GT3 Cup a Grand-Am Rolex GT). Pro každého zákazníka bude vybírána specifická kombinace tlumičů a per podle jeho konkrétních požadavků a zkušeností.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní provedení Switzer GT2 R911S si zachovává jízdní komfort výchozího modelu, pokud však toužíte po ještě lepších jízdních výkonech, můžete si připlatit za verzi R911S Carbon. Ta se vyznačuje sadou povrchových karosářských dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů a odstraněním přebytečných dílů a izolačních materiálů, což dále zlepšuje poměr pohotovostní hmotnosti k výkonu a snižuje těžiště vozu.

Zatímco zákazníci toužící po novém továrním Porsche 911 GT2 RS si na svůj vysněný vůz ještě počkají, vyobrazený stříbrný Switzer GT2 R911S je údajně připraven k okamžitému odběru. A cena? Měla by být dokonce nižší než u vlajkové lodi ze Stuttgartu, začíná v přepočtu na částce 158 692 eur, přičemž verze R911S Carbon bude stát 193 000 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Switzer GT2 R911S alias Porsche 911 GT2 od Switzer Performance
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků