Switzer GT2 R911S: 911 koní z Porsche 911 GT2

Americký ladič s neamericky znějícím jménem Switzer uvedl Porsche 911 GT2 s dvojnásobným výkonem. To už americky zní...

V Ohiu se pustili do přestavby současného provedení Porsche 911 GT2. Jejich snažení vyvrcholilo vznikem stroje Switzer GT2 R911S, který je dvakrát silnější než výchozí verze a dokonce o plných 291 koní výkonnější než vrcholný model 911 GT2 RS, který se honosí titulem nejsilnější silniční Porsche všech dob a my jsme vám jej podrobně představili na tomto místě.

Novinka tak dosahuje výkonu symbolických 911 koní (679 kW). U Switzeru si za základ vzali svoje dasavadní provedení P800 GT2. Za těmito parametry stojí především použití ohromných chladičů stlačovaného vzduchu a adaptace na spalování blíže neupřesněného „závodního“ benzínu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

911 koní se postará o to, že na rovinkách nový stroj zřejmě jen tak nenajde konurenci, aby si své přednosti udržel i v zatáčkách, disponuje Switzer R911S novým titanovým stabilizátorem a aktivním pérováním, přičemž celý podvozek včetně tlumičů a pružin odladila specializovaná firma JRZ Racing (ta si vydobyla ostruhy v závodech seriálů Patron GT3 Cup a Grand-Am Rolex GT). Pro každého zákazníka bude vybírána specifická kombinace tlumičů a per podle jeho konkrétních požadavků a zkušeností.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní provedení Switzer GT2 R911S si zachovává jízdní komfort výchozího modelu, pokud však toužíte po ještě lepších jízdních výkonech, můžete si připlatit za verzi R911S Carbon. Ta se vyznačuje sadou povrchových karosářských dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů a odstraněním přebytečných dílů a izolačních materiálů, což dále zlepšuje poměr pohotovostní hmotnosti k výkonu a snižuje těžiště vozu.

Zatímco zákazníci toužící po novém továrním Porsche 911 GT2 RS si na svůj vysněný vůz ještě počkají, vyobrazený stříbrný Switzer GT2 R911S je údajně připraven k okamžitému odběru. A cena? Měla by být dokonce nižší než u vlajkové lodi ze Stuttgartu, začíná v přepočtu na částce 158 692 eur, přičemž verze R911S Carbon bude stát 193 000 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Switzer GT2 R911S alias Porsche 911 GT2 od Switzer Performance
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků