SwimBus: Nová obojživelná atrakce Hamburku

První obojživelný autobus v Německu začala v letošním roce v Hamburku provozovat společnost HafenCity RiverBus.
SwimBus: Nová obojživelná atrakce Hamburku

Vyhlídkové jízdy v obojživelných autobusech jsou stále populárnější kratochvílí turistů prakticky po celém světě. V Evropě je patrně nejznámější zástupce společnosti AmphiCoach Amphibious Vehicles provozovaný v Budapešti.

Nyní jej ovšem doplňuje SwimBus, jehož provoz letos na jaře spustila společnost HafenCity RiverBus v Hamburku, která uvádí, že jen za první dva měsíce jejích služeb využilo více než 6000 cestujících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Cesta k jízdám a plavbám obojživelného autobusu v Hamburku přitom zabrala celé čtyři roky. Fred Franken, majitel vozidla, k tomu uvádí, že největším problémem byly předpisy, které nepočítají s provozem obojživelného autobusu v Německu.

Naštěstí se vše nakonec podařilo vyřešit a získat potřebná povolení pro provoz na souši i na vodě a nyní si turisté mohou užívat vyhlídkové jízdy a plavby s třináctimetrovým autobusem na podvozku značky MAN, k jehož pohonu slouží dvojice vodních trysek, umožňujících plavbu rychlostí až 5,7 uzlů (10,55 km/h).

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků