Švýcaři vyvíjejí převratný systém pro boj s CO2. Nástup elektroaut už ale nezastaví

jenicek54  |  02. 01. 2020 08:30

vymýšlejí vymyšlené. auta na vodík a je po problému. je to levnější a ekologičtější než výroba a provoz elektromobilu, jenže to by naftové kartely a výrobci baterii krachly a to se nehodí.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  02. 01. 2020 09:44

Ne, není. Navíc je to nebezpečné jak svině.

Odpovědět  |   | 
Jean  |  02. 01. 2020 10:09

Toto mi vysvetli, vsetci konspiratori tvrdia, ze ropaci maju miliardove zisky. Tak ako je mozne, ze po nastupe vodika by mali skrachovat, ked maju tolke miliardy na nakup technologii pre vyrobu vodika? Navyse by nemuseli platit drahe emisne povolenky, takze by zarabali esteviac

Odpovědět  |   | 
iPace  |  03. 01. 2020 10:07

v cem je vodik levnejsi a ekologictejsi?

jiz samotna separtace vodiku je podsttane drazsi, neb nje na ni potreba vice elektriny nez na jizdu samotnou

vodik se ziskava vesmes 2 spusoby
parni reformace zemniho plynu, kde na 1kg vodiku se spotrebuje cca 45kWh elektriny, nebo
elektrolizou kde na 1kg vodiku se spotrebuje cca 60kWh elektriny
v obou pripadech je zapoctena i elektrina potrebna ke stlaceni na potrebne tlaky, to dela cca 15kWh

a kdys se podivame ze vodikova auta maji spotrebu cca 1.2-1.6kg vodiku na 100km (osobni auta), tak to znamena ze na 100km spotrebuji 50-100kWh elektriny, v cem je to tedy levnejsi a ekologictejsi? spotrebu 50-100kWh nema na 100km vesmes ani Tesla S v te nejsilnejsi verzi, vlastne ma, ale jen v pripade ze se jede s pedalem porad u podlahy, tedy porad na maximum

Odpovědět  |   | 
iPace  |  03. 01. 2020 10:09

petrolejarske firmy naopak prosazuji vodik, protoze v drtive vetsine se vodik ziskava parni reformaci ze zemniho plynu, a vetsina petrolejaru zaroven dodava i prave zemni plyn, neboli CNG

Odpovědět  |   | 
Jan  |  02. 01. 2020 09:01

Nejhorší web 2019

Dát sem na začátku roku týden (či více) starý článek a ještě odjinud, to je známka naprostého zoufalství. Ve škodovce mají ještě dovolenou, tak si zatím nic nového nepřečteme.
Dovolím si trošku bilancovat a vyhlásit škoda autorevue jako nejhorší z auto webů za rok 2019.

Odpovědět  |   | 
tom  |  02. 01. 2020 09:39

Za me nesouhlas. Informacne je takovy autickar.cz o moc horsi. Tam se daji cist jen clanky o vozech, do kterych jsou autori nadseni.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  02. 01. 2020 10:01

Tak autickar je sice napůl cesty mezi autowebem a blogy (z kterých povstal), ale i když tam jednotliví blogeři preferují svoje (miata, ameriky), tak pořád se tam najdou autentické testy a z něčeho je patrný opravdový zájem o auta.

Odpovědět  |   | 
tom  |  03. 01. 2020 09:22

Presne, z neceho je patrny zajem o auta. Jaknjsem psal, o ta auta, ktera je zajimaji. V testech toho ostatniho, co se tvari jako fundovane testy, je to pekny gulas .

Odpovědět  |   | 
Emkejx  |  02. 01. 2020 17:28

Za to ale info o akciovej ponuke i30 uz clanok mame. Skoda prides ponukou asi az po 3 kraloch...

Odpovědět  |   | 
puk123  |  02. 01. 2020 10:38

Informace je to zajímavá, ale ne úplná. Jednak článek moc nepíše o tom, kam s ním, oxidem. Pak, když už to zachytávání CO2 jde, proč se tak neděje u elektráren, kde by to snad mělo jít jednodušeji, když se to heblo nemusí vozit.

Odpovědět  |   | 
Emkejx  |  02. 01. 2020 17:29

Tiez sa mi nepaci info ze s oxidom potom ba pumpu. A co tam s nou? Ci prevadzkar si ju da do oblozeneho chlebicka?!

Odpovědět  |   | 
zlepšovák  |  03. 01. 2020 11:30

Třeba by to na té pumpě šlo natlačit do nějaké prázdné cisteny, která tam vyložila přivezené PHM. Takže by zpět nejela s práznou, ale s CO2. Ten by složila v továrně, kde by CO2 rozložili na uhlík a kyslík a ten C pak použili třeba na výrobu uhlí, PHM nebo diamantů.
Anebo by ten CO2 odvezla do sodovkárny a použili by ho tam k sycení limonád?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  05. 01. 2020 10:49

Tvl, nech toho, ještě se toho chytí Gréta nebo nějaký jiný spratek a zakážou nám bublinky v sodovkách!!!

Odpovědět  |   | 
Michal  |  02. 01. 2020 23:11

To zařízení váží 2tuny při těchto rozměrech??Z 25tun užitečného zatížení 7procent.Asi nemysleli kamión protože by to museli dát na návěs a né na střechu vozu.

Odpovědět  |   | 
ficus  |  04. 01. 2020 14:32

Ještě že mezitím odkvačím do důchodu... Už mne tyhle sračky zmáhaj. Za chvíli budu jezdit s bagrem vylejvat CO2 k benzínce. Už takhle s těma chcankama chtěj blbnout i u strojů.

Odpovědět  |   | 

Ekologie je zneužitelná kvaziargumentace. Vše spočívá v tom, že s čínskou a indickou spotřebou dochází ropa. Automobilový průmysl držel vysoké spotřeby jak jen to šlo nejdéle, protože chtěl levné plasty. Madmax je bližší než si většina dokáže představit.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  05. 01. 2020 10:47

To je pravda. Švýcaři nástup elektroaut nezastaví. Ten se totiž zastaví úplně sám. I bez Švýcarů.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

dnes | Svět motorů
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

dnes | | 22 N/A
Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila by se ošklivých částí, došly však peníze

Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila b…

Je poměrně známé, že tvary první moderní škodovky s motorem vpředu a pohonem předních kol navrhlo proslulé stylistické studio Bertone. Mnohem méně se ví, že Italové stihli udělat také facelift Škody Favorit, do výroby se už ale nedostala.

29.  12.  2019 | | 37 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 18 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň se vyšplhá až na 20 tisíc euro

Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň…

Velké, žíznivé a „špinavé“ SUV budou pro Francouze stále nákladnější představou. Od nového roku chce tamní vláda ještě zpřísnit ekologickou daň za nákup takových vozidel.

27.  12.  2019 | | 316 N/A