Svolávací akce za duben 2019: Nejvíce problémů řešili Citroën, Peugeot a VW

Může jít o naprostou maličkost, ale také o vskutku závažný problém. Za měsíc duben provedly automobilky skoro třicet svolávacích akcí. Podívejte se, jestli se některá z nich netýkala i vašeho auta.

Web svolávačky.cz opět přinesl měsíční rekapitulaci svolávacích akcí, které se za měsíc duben objevily v evropském výstražném systému Rapex. Automobilky musely za uplynulý měsíc řešit dohromady 29 svolávacích akcí, které se dotkly celkem 50 modelů 17 různých značek. „Svolávačky“ dnes prostě nejsou žádnou výjimkou a měsíčně musí automobilky řešit takových komplikací hned několik.

V dubnu vyhlásil nejvíce akcí (celkem pět) Citroën, který se musel zaobírat například špatným svárem karoserie u modelu C3 Aircross, jenž mohl způsobit prodření jednoho z kabelových svazků vozu a tím pádem možný zkrat a požár. Problémy na podvozcích se řešily u modelů C4 Cactus, Jumpy a Spacetourer, zatímco u malého elektromobilu C-Zero zjistil výrobce možnou závadu na brzdovém systému a C4 Aircross se potýkal s chybou systému Stop & Start.

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

U Peugeotu vyhlásili svolávací akce celkem čtyři. Sdílením komponentů pod střechou koncernu PSA se přitom z většiny jednalo o stejné problémy jako u Citroënu. Zasaženy tak byly modely Traveller, Expert a elektrický iOn. Možné riziko požáru se pak objevilo u Peugeotu 5008 kvůli nedostatečné instalaci kabelového svazku motoru.

Volkswagen rozjel v trojici případů akce u modelů Caddy (vadně perforovaný panel nad bočním airbagem, snižující účinnost zařízení), nového Touaregu (vadné vidlice tlumičů, riziko prasknutí) a také Tiguanu (nevhodný materiál zadních pružin, riziko prasknutí a poškození pneumatiky).

Elektrický VW I.D. bude stát minimálně 30 tisíc euro. VW na něm zprvu prodělá

Elektrický VW I.D. bude stát minimálně 30 tisíc euro. VW na něm zprvu prodělá

Svolávací akci rozjelo v dubnu i Ferrari, které za tento měsíc nahnalo do servisů vůbec nejvíce svých modelů. Vadná součástka na systému airbagu je rizikem pro jeho nesprávnou funkčnost u starší řady California, 458, nové 488, starších super GT F12 a jejích derivátů, přičemž stejný problém se může vyskytnou u nového 812 Superfast, praktičtějších modelů FF a GTC4Lusso a také extrémně vzácného speciálu J50, který Ferrari dříve uvedlo pro oslavy působení na japonském trhu.

Mimo již zmíněné výrobce byly svolávací akce oznámeny také u Mercedesu, Seatu, Audi, Dacie, DS, Fordu, Hyundaie, Lamborghini, Land Roveru, Nissanu, Renaultu, Subaru a Volva. Jestli se mezi zasaženými modely neobjevuje i vaše auto, se můžete podívat zde v kompletním seznamu.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků