Svolávací akce Volva je obří ironie. 2,2 milionu aut musí do servisu kvůli pásům

O nic tak závažného sice nejde, přesto ale bude muset Volvo svolat do servisů miliony svých aut.

Určitou hladinu ironie zde nelze přehlédnout. Průkopník automobilové bezpečnosti má totiž ve svých autech problém s jedním ze základních bezpečnostních prvků. Jak informovala agentura Reuters, švédské Volvo bude muset svolat do servisů na 2,2 milionu svých aut z důvodu možného problému na konstrukci předních bezpečnostních pásů.

V novém Volvu nepojedete více než 180 km/h. Omezovače jsou oficiálně tady

V novém Volvu nepojedete více než 180 km/h. Omezovače jsou oficiálně tady

Masivní svolávací akce bude největší v historii značky a zasáhne majitele modelů S60, S60L, S60CC, V60, V60CC, XC60, V70, XC70, S80 a S80L, a to z dlouhého rozmezí výrobních let 2006 až 2019. Volvo uvádí, že se jedná o potencionální problém s ocelovým kabelem připojeným k předním bezpečnostním pásům, u kterého může v určitých případech dojít k únavě materiálu.

Celá akce je tedy preventivní a Volvo nechce nic podcenit. Poškození kabelu by mohlo eventuálně znamenat snížení účinnosti bezpečnostního pásu. S ohledem na počet zasažených aut však k žádným incidentům či zraněním spojeným s tímto problémem dosud nedošlo.

Volvo XC100 odhaluje první detaily. Čekejte sexy elektromobil pro 4 pasažéry

Volvo XC100 odhaluje první detaily. Čekejte sexy elektromobil pro 4 pasažéry

Volvo bude kontaktovat jednotlivé majitele vozů a zvát je k bezplatné opravě do servisů. Serveru lidovky.cz uvedla Petra Doležalová z českého zastoupení Volva, že u nás se bude svolávací akce týkat 13.885 vozů vyrobených ve zmíněných letech 2006 až 2019. Novější modely zasaženy nejsou.

Výši finančních nákladů na provedení této obří svolávací akce nebude Volvo komentovat, uvedl Reuters mluvčí automobilky.  

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků