Svolávací akce: Každé páté auto muselo letos v USA do servisu

Svolávací akce: Každé páté auto muselo letos v USA do servisu

Rok 2014 je z hlediska svolávacích servisních akcí rekordní. A protože do konce roku zbývá ještě něco přes dva měsíce, dá se předpokládat, že k současným 52 milionům letos svolávaných aut v USA ještě nějaká přibydou. Snadno se tak může celkové číslo vyšplhat na dvojnásobek původního rekordu. V roce 2004 muselo jen v USA do servisů přes 30 milionů aut.

Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Zajímavé je, že v USA bylo letos vyhlášeno 544 samostatných svolávacích akcí. To jsou skoro dvě svolávací akce denně! Největší podíl na tom má koncern General Motors, který letos vyhlásil už 70 svolávacích akcí. Ty dopadly na 26,5 milionu vozů, tedy více než polovinu všech svolávaných aut.

Jen připomeneme, že jednou z největších svolávacích akcí letošního roku byla aféra se spínacími skříňkami právě u General Motors, která se dotkla skoro osmi milionů aut. Zajímavé také je, že těch 52 milionů svolávaných aut je vlastně pětina registrovaných osobních vozidel v USA. Čili každé páté auto na amerických silnicích muselo letos do servisu.

V USA chtějí doživotí pro manažery automobilek kvůli svolávacím akcím

V USA chtějí doživotí pro manažery automobilek kvůli svolávacím akcím

Americké automobilky jsou nyní mnohem opatrnější a vyhlašují svolávací akce i na drobnější problémy. Od úřadů jim totiž za utajené problémy hrozí velmi vysoké pokuty. To je třeba případ Chrysleru, který svolává asi 300 000 Jeepů Grand Cherokee kvůli ovládání oken, kde může dojít ke zkratu. Sice se to ještě v žádném autě nestalo, ale automobilka reaguje na možný problém preventivně.

Nicméně masivní svolávací akce se netýkají jenom velkých automobilek. Dokonce i výrobci exkluzivních supersportů, jako třeba Koenigsegg nebo Ferrari, museli vyhlásit doslova kuriózní svolávací akce na jednotlivé kusy, v případě švédského výrobce dokonce jen na jedno jediné auto prodané zákazníkovi v USA.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků