Svolávací akce a lá Bugatti: Sedadla s vadnými airbagy pošlou na kontrolu letadlem

U Bugatti proběhne za krátkou dobu již druhá svolávací akce kvůli možným problémům na hypersportu Chiron. Majitelé se ovšem nemusí obávat, trable vyřeší Bugatti tradičně okázalým stylem.

U hrstky dodaných Chironů řešilo Bugatti minulý rok potíže se špatnými sváry v úchytech sedaček. Svolávací akce se tehdy jednala 47 dodaných vozů. Tentokrát sice není rozsah problému tak velký, ale pořád se jedná o bezpečnostní riziko.

Automobilka totiž potřebuje zkontrolovat přesně dva exempláře Chironu v USA, u kterých nemusí stoprocentně fungovat boční airbagy v sedačkách. Stejně jako dříve budou situaci řešit takzvaní „létající doktoři“ Bugatti, kteří se vznešeným způsobem starají o podobné nesnáze.  

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Automobilka říká, že u dodavatele bočních airbagů mohl jistý pracovník ve dvou případech špatně instalovat tepelný štít v sedačce. Nedostatečné odstínění při explozi airbagu pak může dle Bugatti snížit jeho účinnost.  

Dvojice vozů za minimálně 65 milionů korun ale nebude opravena v USA. Výrobce nejprve dopisem kontaktuje majitele o této závažné situaci a následně pošle na místo své „doktory“. Odborníci z Chironů demontují sedačky s potencionální vadou a poté je eskortují zpátky do rodné Francie, kde technika podstoupí kontrolu.

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Pokud se domněnky o závadě potvrdí, sedačky odcestují dále k dodavateli airbagů pro výměnu bočního modulu a správnou instalaci tepelného štítu. Opravené sedačky nakonec poletí zpátky ke svým majitelům do USA, kde budou odborně namontovány zpět.

Aby toho nebylo málo, po světě prý budou sedačky cestovat ve speciálně navržených dřevěných boxech. Otravná „svolávačka“ majitele pochopitelně nebude stát ani dolar, všechny výdaje spojené s opravou platí Bugatti.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků