Svolávací akce a lá Bugatti: Sedadla s vadnými airbagy pošlou na kontrolu letadlem

U Bugatti proběhne za krátkou dobu již druhá svolávací akce kvůli možným problémům na hypersportu Chiron. Majitelé se ovšem nemusí obávat, trable vyřeší Bugatti tradičně okázalým stylem.

U hrstky dodaných Chironů řešilo Bugatti minulý rok potíže se špatnými sváry v úchytech sedaček. Svolávací akce se tehdy jednala 47 dodaných vozů. Tentokrát sice není rozsah problému tak velký, ale pořád se jedná o bezpečnostní riziko.

Automobilka totiž potřebuje zkontrolovat přesně dva exempláře Chironu v USA, u kterých nemusí stoprocentně fungovat boční airbagy v sedačkách. Stejně jako dříve budou situaci řešit takzvaní „létající doktoři“ Bugatti, kteří se vznešeným způsobem starají o podobné nesnáze.  

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Automobilka říká, že u dodavatele bočních airbagů mohl jistý pracovník ve dvou případech špatně instalovat tepelný štít v sedačce. Nedostatečné odstínění při explozi airbagu pak může dle Bugatti snížit jeho účinnost.  

Dvojice vozů za minimálně 65 milionů korun ale nebude opravena v USA. Výrobce nejprve dopisem kontaktuje majitele o této závažné situaci a následně pošle na místo své „doktory“. Odborníci z Chironů demontují sedačky s potencionální vadou a poté je eskortují zpátky do rodné Francie, kde technika podstoupí kontrolu.

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Pokud se domněnky o závadě potvrdí, sedačky odcestují dále k dodavateli airbagů pro výměnu bočního modulu a správnou instalaci tepelného štítu. Opravené sedačky nakonec poletí zpátky ke svým majitelům do USA, kde budou odborně namontovány zpět.

Aby toho nebylo málo, po světě prý budou sedačky cestovat ve speciálně navržených dřevěných boxech. Otravná „svolávačka“ majitele pochopitelně nebude stát ani dolar, všechny výdaje spojené s opravou platí Bugatti.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků