Svolávací akce a lá Bugatti: Sedadla s vadnými airbagy pošlou na kontrolu letadlem

U Bugatti proběhne za krátkou dobu již druhá svolávací akce kvůli možným problémům na hypersportu Chiron. Majitelé se ovšem nemusí obávat, trable vyřeší Bugatti tradičně okázalým stylem.

U hrstky dodaných Chironů řešilo Bugatti minulý rok potíže se špatnými sváry v úchytech sedaček. Svolávací akce se tehdy jednala 47 dodaných vozů. Tentokrát sice není rozsah problému tak velký, ale pořád se jedná o bezpečnostní riziko.

Automobilka totiž potřebuje zkontrolovat přesně dva exempláře Chironu v USA, u kterých nemusí stoprocentně fungovat boční airbagy v sedačkách. Stejně jako dříve budou situaci řešit takzvaní „létající doktoři“ Bugatti, kteří se vznešeným způsobem starají o podobné nesnáze.  

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Automobilka říká, že u dodavatele bočních airbagů mohl jistý pracovník ve dvou případech špatně instalovat tepelný štít v sedačce. Nedostatečné odstínění při explozi airbagu pak může dle Bugatti snížit jeho účinnost.  

Dvojice vozů za minimálně 65 milionů korun ale nebude opravena v USA. Výrobce nejprve dopisem kontaktuje majitele o této závažné situaci a následně pošle na místo své „doktory“. Odborníci z Chironů demontují sedačky s potencionální vadou a poté je eskortují zpátky do rodné Francie, kde technika podstoupí kontrolu.

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Pokud se domněnky o závadě potvrdí, sedačky odcestují dále k dodavateli airbagů pro výměnu bočního modulu a správnou instalaci tepelného štítu. Opravené sedačky nakonec poletí zpátky ke svým majitelům do USA, kde budou odborně namontovány zpět.

Aby toho nebylo málo, po světě prý budou sedačky cestovat ve speciálně navržených dřevěných boxech. Otravná „svolávačka“ majitele pochopitelně nebude stát ani dolar, všechny výdaje spojené s opravou platí Bugatti.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků