Svolávací akce a lá Bugatti: Sedadla s vadnými airbagy pošlou na kontrolu letadlem

U Bugatti proběhne za krátkou dobu již druhá svolávací akce kvůli možným problémům na hypersportu Chiron. Majitelé se ovšem nemusí obávat, trable vyřeší Bugatti tradičně okázalým stylem.

U hrstky dodaných Chironů řešilo Bugatti minulý rok potíže se špatnými sváry v úchytech sedaček. Svolávací akce se tehdy jednala 47 dodaných vozů. Tentokrát sice není rozsah problému tak velký, ale pořád se jedná o bezpečnostní riziko.

Automobilka totiž potřebuje zkontrolovat přesně dva exempláře Chironu v USA, u kterých nemusí stoprocentně fungovat boční airbagy v sedačkách. Stejně jako dříve budou situaci řešit takzvaní „létající doktoři“ Bugatti, kteří se vznešeným způsobem starají o podobné nesnáze.  

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Automobilka říká, že u dodavatele bočních airbagů mohl jistý pracovník ve dvou případech špatně instalovat tepelný štít v sedačce. Nedostatečné odstínění při explozi airbagu pak může dle Bugatti snížit jeho účinnost.  

Dvojice vozů za minimálně 65 milionů korun ale nebude opravena v USA. Výrobce nejprve dopisem kontaktuje majitele o této závažné situaci a následně pošle na místo své „doktory“. Odborníci z Chironů demontují sedačky s potencionální vadou a poté je eskortují zpátky do rodné Francie, kde technika podstoupí kontrolu.

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Pokud se domněnky o závadě potvrdí, sedačky odcestují dále k dodavateli airbagů pro výměnu bočního modulu a správnou instalaci tepelného štítu. Opravené sedačky nakonec poletí zpátky ke svým majitelům do USA, kde budou odborně namontovány zpět.

Aby toho nebylo málo, po světě prý budou sedačky cestovat ve speciálně navržených dřevěných boxech. Otravná „svolávačka“ majitele pochopitelně nebude stát ani dolar, všechny výdaje spojené s opravou platí Bugatti.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků