Svolávací akce a lá Bugatti: Sedadla s vadnými airbagy pošlou na kontrolu letadlem

U Bugatti proběhne za krátkou dobu již druhá svolávací akce kvůli možným problémům na hypersportu Chiron. Majitelé se ovšem nemusí obávat, trable vyřeší Bugatti tradičně okázalým stylem.

U hrstky dodaných Chironů řešilo Bugatti minulý rok potíže se špatnými sváry v úchytech sedaček. Svolávací akce se tehdy jednala 47 dodaných vozů. Tentokrát sice není rozsah problému tak velký, ale pořád se jedná o bezpečnostní riziko.

Automobilka totiž potřebuje zkontrolovat přesně dva exempláře Chironu v USA, u kterých nemusí stoprocentně fungovat boční airbagy v sedačkách. Stejně jako dříve budou situaci řešit takzvaní „létající doktoři“ Bugatti, kteří se vznešeným způsobem starají o podobné nesnáze.  

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Automobilka říká, že u dodavatele bočních airbagů mohl jistý pracovník ve dvou případech špatně instalovat tepelný štít v sedačce. Nedostatečné odstínění při explozi airbagu pak může dle Bugatti snížit jeho účinnost.  

Dvojice vozů za minimálně 65 milionů korun ale nebude opravena v USA. Výrobce nejprve dopisem kontaktuje majitele o této závažné situaci a následně pošle na místo své „doktory“. Odborníci z Chironů demontují sedačky s potencionální vadou a poté je eskortují zpátky do rodné Francie, kde technika podstoupí kontrolu.

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Pokud se domněnky o závadě potvrdí, sedačky odcestují dále k dodavateli airbagů pro výměnu bočního modulu a správnou instalaci tepelného štítu. Opravené sedačky nakonec poletí zpátky ke svým majitelům do USA, kde budou odborně namontovány zpět.

Aby toho nebylo málo, po světě prý budou sedačky cestovat ve speciálně navržených dřevěných boxech. Otravná „svolávačka“ majitele pochopitelně nebude stát ani dolar, všechny výdaje spojené s opravou platí Bugatti.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 71 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků