Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

51 komentářů

pitis
26. května • 7:13

Prosím je ne diesel.
Krásné auto, super podvozek, kultivovaný motor, to vše platilo i pro předchozí generaci.
Měl jsem svou CX 5 2,2D - 129 Kw revolution,osobně se tedy podělím o své zkušenosti.80 tkm výměna manuální převodovky, jelikož kulisa při 6 zařazeném stupní vibrovala tak, že vydávala neskutečně příjemný zvuk- řešení, nejprve to bylo počkejte si 4 měsíce, víme o tom, bude na to náhradní díl. Po ráznější výtce výměna převodovky :-)90 tkm, auto přestalo od 2500/min táhnou, prostě přestalo zrychlovat, nebylo to ale stále, tzn, jen občas. Na diagnostice nic a prý vypalování filtru pevných částic :-)
100tkm, diagnostika a zjištěno špatné druhé turbo, špatná - nekvalitní vačka, čerpadlo atd.
Výměna na záruku. Vyjel jsem ze servisu na dálnici po 5ti minutách opět:-)
No nic, změna servisu, jelikož jsem si asi vymýšlel.V praze pak odhalili problém, řešení ale bylo pokus omyl.nechal jsem na každé garančce čistit klapku a nějaký vyntil, jenže to nepomáhalo, tzn. jezdíte a víte že občas auto nejede. 160tkm opět převodovka, ale závěr je nejlepší. 200tkm garančka vše vyměněno. 203 tkm se urval bezúdržbový rozvodový řetěz, na vině byly přidřené vyvažovací hřídele, oprava spočítána na 150 tis Kč po slevě, 3 měsíce marného boje s importérem a psaní do německa.(Do Japonska nemáte šanci)Dávejte si na to pozor u CX7 byl na rozkmit vyvažovacíh hřídelí servisní interval CX5 nic takového nemá. Servis věděl že to není mou chybou, ale nic s tím nemohl udělat. Jako doporučení pro další majitele-nechte si čas od času vyčistit sací koš v olejové vaně, možná to zabrání zmíněné katastrofě!!!!!! Já jsem se mazdy zbavil a doporučení servisu bylo, diesel fakt ne, jděte do benzínu, ten je bezproblémový :-) ........Kdo bude chtít tak se o zkušenosti s tímto autem mile rád podělím

cx
26. května • 12:03

Proč "nemáme šanci" do Japonska? Při řešení katastrofálního přístupu prodejce Mazdy při reklamaci jsem oslovil postupně všechny: prodejce -> importér -> evropské zastoupení -> výrobce (a ten to dostal dopis v japonštině a pak se začalo aspoň něco dít).

26. května • 22:06

Zkoušel jsem psát kde komu,mail.v Německu jsem zadal po evropském importérovi i kontakt a nic.proste všichni se tvářili jako že se nic neděje.......smutné,ale jsem poucen.3mesice auto stalo na servise.potreboval jsem nové,tak jsem ho prodal do servisu.mazdu už proto ne,kvůli přístupu importera

qwertz
26. května • 10:10

Jo a to vás nepostihly přidřené vačky, u Skyactive-D vcelku oblíbený problém, u kterého se automobilka tváří že neexistuje. Jooo hodně "spokojených" majitelů by mohlo vyprávět.

Pantani
25. května • 16:44

Ta spotřeba je a bude u těchhle motorů kritická. Těch 8.5 je hodně vzhledem k tomu, že měli manuál, nikoli automat, kterej u Mazdy zvyšuje spotřebu. Až si někdo koupí 2.5l tak se bude divit, že se to nedá stlačit po 10.
Mazdu 6 s 2.5l jsme kdysi doma měli a musím uznat, že to prostě žralo, rozhodně nic pro ekology - mimo město 9, ve městě 10. Jsem zvědav na to vypínání válců, jak to hoši japonský zvládli a jak se to bude sypat.

Půů
26. května • 1:35

:-D To si nesmíš poutat cihlu k noze
Mam verzi 2,5 přes rok starou a kdyby škoda uměla takovou atmosféru, neutíkal bych ke konkurenci a s tou spotřebou kecáš, CX 5 je myslím těžší, mně žere 8,6 - 8,8. Nejsem důchodce a nesnáším šneky kecale :-D

Pavel
26. května • 12:18

...nemohu hodnotit CX5, hodnotím své auto.
nebudu tu obhajovat něco, co nemohu dokázat. píši to jen proto, aby někdo, kdo třeba uvažuje o Mazdě a má obavy ze spotřeby, byl naprosto v klidu.
Pokud bych chtěl opravdu jezdit na spotřebu a neměl na trase moc dálnice, tak dostat spotřebu k šesti litrům na delší trase není naprosto žádný problém
ono podle sebe nemůžeš soudit ostatní - to, že ty nedokážeš jezdit za méně paliva, neznamená, že to jiný neumí. je to jako v každé jiné činnosti - kdo umí umí, kdo neumí učí, kdo neumí učit, učí tělocvikPS: PODMÍNKA JE TANKOVAT KVALITNÍ PALIVO

Krabat
25. května • 19:35

Já M6 2.5i 2017 mám a jezdím s dlouhodobým průměrem 7,1/100. A s trochou snahy není problém jezdit i za 6,5/100 nebo méně. Dneska trasa 810km, tak 75% po dálnici a na konci příjezd za 7,0/100. A to jsem nejel sám a jeli jsme hodně rychle. Ale nebudu tady nikoho přesvědčovat, že Skyactiv funguje. Už jsem několikrát dokládal dlouhodobou spotřebu, protože lidi tomu prostě nevěří. To je každého věc. Já bych si diesel do Mazdy nikdy nekoupil. Japonci obecně dieselové motory moc neumí a hlavně je to zbytečné. Jejich benzíny jsou neskonale lepší volba.

Pantani
26. května • 7:46

To už pak ale skoro nejedeš ne? Nevěřím, že to není totální ekojízda, to není možný!

Pavel
26. května • 12:13

...co není možné?
jezdit s 2,5i Mazdou 6 za 6,5?V mých podmínkách naprosto bez problémů. A to opravdu nejsem šnek, jezdím zkrátka vždy kousek nad povolené limity do 10 km/hod.
ale co je důležité, nejsem rapl, co jezdí brzda plyn. to si užiji pár kilometrů za den, když mám štěstí na dobrou silnici.
a občas si jdu zařádit na špičkovou silnici. pokud není perfektní asfakt, tak auto neničím
pokud jedu na hranici vozidla (motoru, podvozku, převodovky), tak spotřeba je samozřejmě dvojnásobná +-

Pantani
26. května • 14:55

Ano, jezdit s 2.5i s automatem za 6.5.
Osobně kdybych do toho šel, tak bych byl spokojenej, pokud by to žralo řádově 7.5 při delší trase.OK, zkusím někde předváděčku M6 s 2.5i automatem sehnat a zkusím, jestli mi prodejce dovolí nějakou rozumnou trasu. Oni jsou občas jak posedlí slovy "my jezdíme tady do té vesnice ..." a nedokážou pochopit, že je to typ trasy, kterou zákazník sotvakdy pojede. Někteří jsou prostě zabedněnci, hrůza!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Krabat
26. května • 17:02

Mohu potvrdit, že Pavel píše pravdu. S M6 s motorem 2.5i a automatem lze v pohodě jezdit za 6,5/100. Viz odkaz, co jsem tu dával speciálně pro Tebe. Já dokonce ujel 65km trasu za 5,6/100, ale to už byla fakt eko jízda. Ale 6,5/100 není až takový problém:https://uloz.to/!LUwLb8lPU1bp/m6-2-5i-gl-... ... Nicméně, já až takhle úsporně jezdit nechci. M6 je auto pro radost. Je zábava ho řídit a jezdit s ním rychle. A s rychlou jízdou se pod 7/100 nedá dostat, to bych tu fantazíroval. Když jedu stylem brzda-plyn, mám tam skoro 8/100. Rekord jsem měl 8,4/100, ale to už bylo na hodně velkou pokutu. Na svou obranu dodávám, že jsem jel na prázdné okresce. B-] Ale svižná jízda, kdy většinu aut předjíždím a jedu nad limit, to klidně podepíšu, že dám bez problémů lehce nad 7 litrů kdykoliv.

Petr
11. října • 20:16

Něco k té spotřebě - mám Mazdu CX 5, 2.0, předokolka, koupena v dubnu 2017, najeto 11 tisíc km, 50% dálnice (průměrná rychlost 120-130 km), 50% mimo město (mírnější akcelerace při výjezdu z obcí, jinak průměr do 100km), průměrná spotřeba (nevynulovaná) je 5,7/100, kontrola i podle tankování. Kdybych to sám nezažil, nikomu bych to nevěřil.

Pavel
26. května • 18:23

abych to ještě vyšperkoval:
lze v pohodě jezdit pod 6,5 !!!
rozdíl je jezdit svižně a jezdit jako rapla opravdu si myslím, že ta spotřeba je závislá na článku mezi volantem a sedačkou.
Messi i já kopeme do balónu, ale každý trochu jinak. Přitom je to stejný balón :)

Pantani
26. května • 17:22

Zbejvá ještě otazník nad tím, jak hoši zvládli to vypínání válců - aby s tím nebyl nějakej problém... nemám rád technologický novinky :-(

anonym
26. května • 2:38

Já jsem si šestku s tímto motorem pořídil předevčírem. Zatím má najeto jen 113 mil a nemůžu se dočkat, až ji provětrám na delší cestě. V CX-5 2.5 máme dlouhodobý průměr 8.2 v létě a zhruba 8.6 v zimě, což mi připadá docela dobré. Dvoulitrová trojka, kterou jsem dal na protiúčet, měla spotřebu za celý její život (vždycky jsem tankoval do plna) podle gas managera 38.85 mil na galon, což je zhruba 6.15 l/100 km. A to jsem hodně jezdil ve městě. Nejsem nijak zaslepený, z půjčoven mám hodně zkušeností s moderními turbomotory, ať už je to TSI, Ecoboost, nebo naposledy 1.5 v Chevy Malibu - převlečená Insignia. Zrovna ten poslední jede opravdu výborně v nižších rychlostech, ale na dálnici mu dochází dech. Má zkušenost s malými turbomotory je prakticky vždycky stejná: v nižších rychlostech určitě živější než obdobná Mazda, na dálnici pak větší komfort velkého motoru a přijemnější jízda v Mazdě. Spotřeba turbomotoru je vždycky větší, než mám na podobné trase v Mazdě.

Pavel
25. května • 19:44

Mohu jen souhlasit. Mám totéž auto a jezdit pod 6,5 není příliš velký problém.

Pantani
26. května • 7:48

Hoši, to jste se zbláznilli ne? Odmítám uvěřit. Tohle je na hranici TSI ! A nevěřím, že to ta atmosféra může dát, dyť to bys musel doslova nejet?? A totální ekojízdy mám rád jen někdy, nejsem rád brzdou dopravy, to vážně ne

Krabat
26. května • 16:48

Tak to pak řekni mému kolegovi, se kterým jsem včera dal těch 810km a který se několikrát zapíral do sedačky, že to byla eko jízda. :-D A konečný průměr přesto 7,0/100. Netvrdím, že jsme tak rychle jeli pořád, ale byla to velmi svižná jízda. Samozřejmě, tam kde je na D1 omezení na 80km/h, jsme je dodržovali. Ale jinak většinou 10km nad povolený limit, občas dálnice až extrémně rychle - ani nebudu psát kolik, stejně bys tomu nevěřil.A chci ještě zdůraznit, že když jsem se díval na Sprintmonitor, všiml jsem si, že tento motor s novějším rokem výroby má nižší spotřebu. Zkrátka majitelé starších ročníků uvádí vyšší spotřebu, než majitelé 2016 nebo 2017. Možná statická chyba, ten motor by měl být snad stejný od počátku výroby. Ale znám člověka, co má M6 2.5i 2014 a ten mi nevěřil stejně jako Ty. Jezdí průměrně za 8,2, když se snaží tak za 7,8. A jednoduše odmítl uvěřit, že já mám spotřebu o víc jak litr menší.Tady máš pár fotek ukazující dlouhodobou spotřebu. Jednu speciálně sem udělal před malou chvílí. A poznámka na konec - palubní počítač u Mazdy nekecá. Eviduji knihu jízd i každé tankování, mám auto na IČO.https://uloz.to/!LUwLb8lPU1bp/m6-2-5i-gl-... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pantani
26. května • 17:20

Hm, dík, působivý! Začínám věřit.>> Zkrátka majitelé starších ročníků uvádí vyšší spotřebu, než majitelé 2016 nebo 2017Proto jsem nevěřící, znám ten motor ještě z M6 2. generace, kterej měl nějakých 175 koní a to fakt žralo tak, jak jsem psal - 9+ mimo obec, 10 v obci a sotva s tím šlo něco dělat. Asi se to Japončíci naučili. OK

Krabat
26. května • 17:32

Tak to pak jo. Ale motor předchozí generace je konstrukčně jiné řešení. Taky jsem někde četl, že Mazda kvůli vývoji Skyactiv skoro zkrachovala. Trvalo to dlouho a v Evropě ani tak moc lidí nepřesvědčili. Mezitím už zapracoval marketing, který nejprve zblbnul celou Evropu do dieselů a pak přišli s downsizing propagandou. Takže vysvětlovat dnes někomu, že i velký objem může mít přijatelnou spotřebu téměř na úrovni dieselu, to zní jako hodně ulítlé sci-fi. Zkrátka člověk se musí přesvědčit sám, protože Mazda marketing fakt neumí. Uvidíme, jak se vytáhnou s druhou generací těchto motorů, kde dnes slibují zázraky.

Pavel
26. května • 12:01

...proč zbláznili? Nemám potřebu sebe ani vůz obhajovat.
Příklad?
Zima
Brno - Velký Meder Brno - trasu si klidně prostudujte
Rychlost - dálnice 110 - 150, obec 0 - 60, mimo - 70 - 120
Náklad - 4 dospělí + náklad v kufru (plavky, ručníky, nafukovací rukávky pro dítě, atd.)
auto mělo najeto cca 5 000 km
Spotřeba - 6,2pokud jde o styl jízdy:
no dovedete si představit, že si někdo koupí benzínovou atmosféru 2,5 a jezdí jak hlemýžď?
já jezdím normálně svižně a samozřejmě každou jízdu to párkrát dám do omezovače, s rodinou jezdím jako důchodce, takže v průměru klasická svižná jízda - prosím neplést s jízdou, kde ženete motor i vůz na limit

qwertz
26. května • 10:07

Na první pohled to tak vypadá. Podle spritmonitor.de je prumerna spotreba Mazdy 6 Skyactive 2.5 141kW okolo 7.87L/100km. Takovy Superb s 1.8TSI 132kW (coz je nejblizsi vykonnova verze TSI) ma prumernou 8.17L/100km. Je tu jedno velké ale - Superb je o 200kg tezsi auto!Octavia 3 je o 40kg lehčí než Mazda 6, spotřeba s 1.8TSI 132kW je 6.71, přičemž ten motor má mnohem lepší zrychlení 0-100 (7.3s) než Skyactive armosféra (7.8).Co z toho plyne? Kdo chce atmosféru, Skyactive benzín jsou dobré motory. Ale takový zázrak, jak tu někteří prezentují to není. Vhodně zvolený turbomotor má prostě lepší výkonovou charakteristiku i provozní vlastnosti.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lubos
26. května • 13:03

Podla Spritmonitoru ma O3 s 1.8 TSI priemernu spotrebu 8,8, zatial co Mazda ma 7.9.

Krabat
26. května • 17:12

Předběhl jsi mě. :-) Máme doma i TSI motor s papírově nižší spotřebou, než 2,5L atmosféra v Mazdě, ale tenhle motor rozhodně podle údajů nejezdí. Už jsem to psal na jednom webu, že Mazda je moje první auto, kde papírová spotřeba odpovídá realitě. V TP je uvedena kombinovaná spotřeba okolo 6,5/100 a to fakt sedí. Ve VW máme sice na pohled krásnou spotřebu, ale reálně je to o min. 1-1,5 litru víc. :-/

Pavel
26. května • 12:07

...pánové, nezlobte se na mě, ale ty tabulky a čísla - to nemůžete myslet vážně, jednak si nedovedu představit, že bych se svojí šestkou jezdil skoro za osm litrů a druhak bych trochu dal na vlastní zkušenosti být vámi. Pro někoho je lepší turbo motor, pro mě však nikoliv - proboha zkuste si tu atmosféru někde půjčit a uvidíte, jak se chová, jaké má výhody a nevýhody. A jestli má oktávka 7,3 nebo mazda 7,8? Ano tyhle čísla hrají roli opravdu jen tady na internetu a ve značné míře nesouvisí s motorem. Pár aut jsem už objezdil, a nemyslím vyzkoušení v showroomu, a pro mě je prostě ta 2,5i nejlepší. Lepší jsou už jen šestiválce - toť můj subjektivní názor.

Standa
26. května • 8:40

Je to pravda, tyhle skyactivy se povedly. Soused má 2.5i a jezdí s tím pod 7 litrů. Nedávno jsme to testovali. Mám RS220 manuál a jeli jsme s rodinami na výlet. CCA 300 km spíše okresky, jízda normální (s dětmi) Já 6,8 on 6 čuměl jsem na to jak puk. Ale dynamika byla slabší na 192 koní. Každopádně jsme se shodli, k čemu ropáky :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirec
26. května • 20:28

a to si este zober, ze ak to bola 6tka, tak palubak keca a real je jemne lepsi

renda4
25. května • 16:11

Je to normální ? Takto motat koně a kW !!! B-]

Jarek
25. května • 13:17

Auto jsem měl možnost si před čtyřmi týdny naživo prohlédnout v USA, kde již běžně jezdí. Mě osobně na tom připadají strašně malá boční okénka. Tím, že je auto oproti předchozí generaci ještě nižší o 3,5 centinetru a boční ponton vyšší, tak je to horší než u předchozí generace. A tu jsem si právě z tohoto důvodu nekoupil, ale koupil jsem si Hondu CR-V. Já chci prostě z auta vidět a nemít pocit, že řídím ( výhledem ven ) OT 64.
Tento problém je u každé nové generace aut horší a horší. Kdyby raději EU místo nesmyslných limitů na emise nařídila povinné rozhledové úhly z místa řidiče !!! Také by se to mělo odrazit v hodnocení nárazových testů. Teď strhávají body za to, že málo důrazně a otravně pípá "pípák" nezapnutých pásů, ale to, že z místa řidiče vidím tzv. "kulový" se vůbec neřeší. A to je dle mne důležitější.
Příklad Seat Ateca versus Škoda Karoq - Seat má díky uchycení zrcátek na bočnici dveří mnohem lepší výhled šikmo vpřed. Když jsem seděl ve Škodě Kodiaq, tak jsem si zcela dokázal představit situaci, že za sloupek "A" a uchycení zpětného zrcátka se schová celé auto, ještě hůře třeba i malé dítě, která tak není vůbec vidět. Já prostě při nákupu auta řeším i takovéto věci....

anonym
26. května • 0:42

A o kolik je okno CR-V větší? Já jsem to neměřil, ale pocitově nepoznám rozdíl. Natož abych přirovnal Mazdu k OT64. Mazda má ale určitě větší zrcátka, to třeba pro mne hraje podstatnou roli. Nad Hondou jsem taky uvažoval, ale stupidní chování dealera a interiér Mazdy nakonec rozhodl.

R
25. května • 15:31

Souhlas, ale design je design, image je image a to bohužel dnes prodává....:-O

Pepa
25. května • 9:40

Von to ten vul po sobe i cetl?"Nová Mazda CX-5 se po designové stránce oproti svému předchůdci nedočkala radikálních změn, ale mrzet ji to rozhodně musí."

Mirek
25. května • 22:16

Také jsem na to chvíli zíral a nechápal, zvláště, když si k tomu člověk přečte navazující text.

tom
25. května • 8:47

Mazdy vždycky jezdily slusne. Ale co je na tom aute krásného a charismatického? Mne to třeba přijde jako olizany bonbon.

Pantani
25. května • 17:14

Někdo to trefně označil za prase bradavičnaté. Myslím, že je to trefa do černýho! B-]

Mirek
25. května • 22:13

Ale pánové, nikdo vám nebrání jít do showroomu Škoda a koupit si něco s tím Qečkem v názvu, když máte problém s pěkným autem.:-D

tom
29. května • 17:10

A v clanku je někde zminena škodovka nebo její produkce? Ja diskutuji o mazde, ale dobre, představ si, ze existuji i jiné automobilky nez mazda a skoda.

Čechystán
27. května • 5:08

Kaďák je prostě nejlepčíííí, vždyť to všude píšou... co na tom, že je to hnusná hrouda plechu ;-)

Pavel
25. května • 19:57

...SUV obecně krásná a charismatická nejsou. V rámci konkurence a v rámci srovnání opravdu o hezké auto jde. A celosvětově prodeje to ukážou. Samozřejmě v kontextu velikosti automobilky. Nazivat tohle auto prasetem a bonbonem mi přijde poněkud jednoduché. Zvláště když to auto skoro nikdo u nás naživo neviděl.

sokar
25. května • 8:37

Byl jsem konfigurovat. Prodejce nebyl schopen říct přesnou cenu. Poté dal slevu, která se mu zdála vysoká a tak ji upravil na menší. Při žádosti o přesnou konfiguraci včetně příslušenství mi sdělil, že jedině při závazné objednávce. Poprosil jsem tedy o vytištění alespoň nějaké nabídky. Požadavek byl zamítnut s tím, že bych si to šel nacenit jinam a že s tím mají špatné zkušenosti. Dostal jsem orientační cenu na brožuře s tím, že až dojdu auto objednat tak se to nacení +- přesně ale musí se to hned podepsat. Takže auta dobrý, prodej v Brně na prd.:-/

Pavel
26. května • 11:54

...on má dnes každý pocit, že si dodavatel, prodejce atd. sedne z potenciálního zákazníka na zadek. Pak je potenciální zákazník překvapen, že tomu tak není, že si nikdo nesedne na zadek z neustálého tendrování a objíždění čehokoliv. Tím samozřejmě neobhajuji neseriozní chování, ale spíše neochotu slevovat zboží.

Pavel
25. května • 19:46

Já s prodejem v Autopalace neměl žádný problém. U auta není důležitý prodejce, ale auto samotné a zejm. Servis

Kankunen
25. května • 11:03

Dokonalý opak je v Dolním Benešově u Opavy. Parádní přístup a takové domácké chování bez machrování.

Aladin
25. května • 9:31

Tak jsi kápl na kreténa, který brzo zkrachuje. Vždyť je to jedno, kde vůz koupíš.

Pantani
25. května • 17:17

Určitě nezkrachuje, bo těch aut je nedostatek a dýlerství taky. Přístup místních Mazďáckých dýlerství je obecně tragickej. Mám sepsaných pár poznatků z doby při výběru auta a rád bych se o to podělil, ale na kontakt k vedení mám moc krátký prsty. Jedním slovem jejich dealeři jsou celkem úsměvná sorta lidí a katastrofa v jednom. A taky bych řekl, že hoši dost zaspali dobu.

Peter
25. května • 16:18

Z vlastní zkušenosti vím, že to jedno není. Ze servisu žije firma jako celek, z prodeje žije prodejce(zaměstnanec). Sám jsem kdysi jako prodejce pracoval, dnes smlouvám pouze, když auto prodávám. Když kupuji, vyžádam si nabídku a ještě se mi nestalo, abych ji neakceptoval. Kupuji u svého prodejce, kde už jsem VIP a kvůli tisícovce nemám důvod objíždět dealery.

ACE
27. května • 8:05

Promiň, ale děláš z nás blbečky. Kvůli tisícovce se to opravdu nevyplatí, ale jedná se pochopitelně o desetitisíce rozdílu (10-20t na malém autě, jde-li o ceníkovou cenu na půl mega, jdou "slevy" pochopitelně značně výš podle značky, momentální prodejnosti, jde-li o novinku atd.) Vlastní zkušenost. Napři kolega minulej měsíc na Focusovi vyjednal přes 50t a to už se vyplatí, nebo ne? ;-) A jen tak mezi námi, není to sleva, ale mírné přiblížení reálné ceně.

kahnt
25. května • 10:41

souhlas, důležitější je kde to servisuješ...

MV.
25. května • 8:49

Kdo se boji neproda, osobne vzdy objizdim 3-5 dealeru a rozdily v pristupu i moznostech slevy jsou velke.

Peter
25. května • 8:27

Komfortna a ticha jazda je prave to co prvej generacii chyba. Fajn ze sa japoncici poucili.

Doporučujeme

Články odjinud