Svezení Volkswagen Mama Up!: sen českých maminek? Těžko…

Krátce jsme vyzkoušeli prototyp speciálně upraveného minivozu Volkswagen mama up!. Je to skutečně praktický pomocník náročné maminky, nebo jen stylistické cvičení…?
Seznam kapitol
  1. Exibice, Kompaktní extravagance, Zkoušený vůz
  2. Konzole jako výstavka, Nevýhody, Technické údaje
  3. Fotogalerie

Exibice

V současnosti nejmenší Volkswagen se jmenuje VW Up! a byl představen již před dvěma lety, ovšem stejně jako jeho dvojčata Škoda Citigo a Seat Mii zůstává na našich silnicích solitérem. Špatné auto to není, nabízí překvapivě dobré jízdní vlastnosti a zaparkujete s ním kdekoli, ovšem za cenu nepříliš lidovou nabízí přeci jen poněkud stísněné prostorové dispozice a spartánskou výpravu.

Testy | Premiéry | Zajímavosti | Volkswagen | Design | Fascinace

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

To ale neznamená, že bychom tohoto prcka v redakci zatracovali! V klasických redakčních testech jsme vám podrobně představili verze VW Up! s pětidveřovou karoserií i VW Up! Shiftmatic s robotizovanou převodovkou. V Mnichově jsme se svezli také s modelem Volkswagen Eco Up! na CNG a v době nedávné jsme vám referovali rovněž o verzích VW Cheer Up! a VW Cross Up!.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Mama Up!: polooficiální tuning z českých luhů

Pokud vám některé z výše zmíněných variant přijdou jako lehce bizarní, to jste ještě neslyšeli o provedení, jež jsme nedávno krátce vyzkoušeli. Jmenuje se VW Mama Up! a následujících řádcích najdete jen naše stručné postřehy. S výjimkou výstroje interiéru se totiž tato novinka nijak neliší od vozů, jež jsme zkoušeli dříve, zájemce o podrobnosti tak odkazujeme na výše zmíněné testy.

Kompaktní extravagance

Model Volkswagen Mama Up! je ryze českým projektem, který vznikl ve spolupráci českého zastoupení značky Volkswagen a firem dodávajících příslušenství. Tento prototyp vychází z pětidveřového provedení VW Up! v kombinaci silnější verze litrového tříválce, manuálně řazené převodovky a prostředního výbavového stupně Move Up!, budoucí majitel se však může těšit také na velmi dlouhý seznam příplatkové výbavy zahrnující též klimatizaci, kožený interiér nebo litá kola a palubní počítač.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na vzniku tohoto konceptu se podílelo několik dodavatelských firem

A pro koho je vlastně takový vůz určen? Autoři tohoto modelu tvrdí, že „koncept mama up! vznikl jako ideální automobil pro maminky s dítětem v novorozeneckém věku, tedy přibližně do sedmi měsíců.“ Inu, na sedm měsíců auto kupuje jen málokdo, navíc Mama Up! je mimořádně úzce zaměřenou stavbou, jež je kromě vození novorozenců prakticky k ničemu. Ale k tomu se dostaneme.

Testy | Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Design

Test Volkswagen Up! Shiftmatic: šUp!em městem bez spojky

Původně stříbrný Volkswagen Mama Up! vzniknul pod dohledem firmy Lexani Racing. Vzhled vozu důkladně pozměnily matově bílé fólie WrapStyle s růžovými prvky a instalace specifických sedmnáctipalcových litých ráfků OZ Racing obouvajících zimní pneumatiky Pirelli Sottozero W210. Povrch karoserie dále ozvláštňují doplňky z nabídky německé společnosti ABT Sportsline a všimneme si mezi nimi hlavně mračítek na předních světlech a zdvojené koncovky výfuku.

Volkswagen Mama Up!
Rok výroby2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)nezveřejněna
Cena základního provedení (vč. DPH)199 900 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy4x
El. řízení podvozkuESP, ABS, ASR, EBV, MSR
Centrální zamykáníAno na DO, sklopný klíč
El. ovládání okenAno, 2x
El. ovládání zrcátekNe
Čalouněníkůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelný volantAno, výškově
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, man.
AutorádioAno, s CD, MP3 a AUX
Přední mlhová světlaNe
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyNe
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Exibice, Kompaktní extravagance, Zkoušený vůz
  2. Konzole jako výstavka, Nevýhody, Technické údaje
  3. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků