Kapitoly článku:
Na silnici
Motor před rozběhem točí déle, než bývá zvykem, ale jeho chod je kultivovaný a hluk od prostoru pro posádku účinně tlumený. Volant s tlustým věncem nijak nezakrývá přístroje a dobře padne do ruky, řazení pětistupňové převodovky je snadné a přesné.
Distribuce točivého momentu mezi nápravy se přepíná tlačítkem mezi sedadly
Za ztížených adhezních podmínek stačí přepínač mezi sedadly přepnout do pozice Auto s automaticky řízeným dělením přísunu točivého momentu mezi nápravy, která pracuje pohotově a bezchybně. Uzavření dělení do polohy Lock je tak spíše otázkou pocitu jistoty než nezbytnou nutností.
Toto Suzuki SX4 Cross si s přehledem poradí se vším, co zvládnou SUV, ale neztratili jsme se s ním ani v místech, kam jezdíme spíše s off-roady. Jistě, vůz postrádá redukci, nicméně nám nijak nechyběla, do strmých svahů je zkrátka třeba rozjet se. Zkřižitelnost náprav je samozřejmě omezená, instalace tužších (nikoli vyšších!) pružin propérování kol nijak neovlivnilo.
Mimo silnice se neztratí ani standardní Suzuki SX4, proto jsme byli zvědavi hlavně na chování vozu na běžném asfaltu. Na něm zvýšenou světlost kupodivu takřka nezaznamenáte, díky tužším pružinám se karoserie v zatáčkách nijak výrazně nenaklání a i komfort jízdy zůstává na překvapivě slušné úrovni. Je samozřejmě třeba počítat s užšími pneumatikami.
A vystupujeme
S tímto vozem jsme tentokrát během dvou dnů najeli necelých 100 km, převážně mimo silnice, takže při hodnocení spotřeby paliva jsme se spoléhali na údaje palubního počítače. Podle něj jsme se ani ve městě nedostali výrazněji přes 8 l/100 km a mimo město jsme se pohybovali okolo pod hranicí 7 l/100 km.
Takto upravený vůz Suzuki SX4 dává smysl, působí kompaktním, logickým dojmem. Prvky doplňkového příslušenství zlepšují provozní vlastnosti mimo zpevněné cesty, ale výrazně neomezují jeho schopnosti na silnicích. Jedním ze závěrů tohoto krátkého svezení je konstatování, že stávající generace modelu Suzuki SX4 má i po dlouhých letech služby stále co nabídnout.
Vůz k testu zapůjčilo dealerství CanoCar, s.r.o.
Technické údaje: Suzuki SX4
Rok • stupeň výbavy
2013 • Cross
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 586 cm3
Vrtání • zdvih
78,0 mm • 83,0 mm
Nejvyšší výkon
88 kW (120 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
156 Nm při 4 400 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
11,5 s
Nejvyšší rychlost
175 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
270 l • 1 045 l
Objem palivové nádrže
50 l
Hmotnost: provozní • celková
1 255 kg • 1 685 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
8,2 • 5,5 • 6,7 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 500 mm • 1 495 mm
Rozměr pneumatik
175/80 R15
Rozměry: délka × šířka × výška
4 150 × 1 755 × 1 650 mm
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross