Světové prodeje Nissanu rostou; v Evropě je největší zájem o Micru

18 komentářů

Franta Horský
10. února • 22:14

Myslím, že tato čísla hovoří za vše, v jaké rostoucí oblibě jsou tyto vozy! Je vidět, že Nissan vsadil na správnou kartu - kvalita a design. Pod francouzským vedením urazil velký kus cesty.

Ace2
13. února • 18:03

To jsou špatné závěry. Mělo by se vědět, že neroste díky značce Nissan, ale díky značce Infiniti což je pro neznalé něco jako Lexus u Toyoty, či Acura u Hondy, Infiniti jsou skutečně povedená auta a rozhodně by to bylo zajímavé i pro Eu, jenže když evropa si představuje jako ideální vůz, něco malého, tvrdého, nepohodlného s dieselovým motorem nejlépe o 3 válcích, to je pak těžký něco v Eu nabízet...

Marek
16. února • 8:59

No ja neviem... ked tak pozeram na tie cisla, celosvetovy narast 9.8%, narast v Europe o 14.4%, v USA 7.4%, Japonsko 6.6%... tak mi z toho vychadza, ze najviac sa na tom podielala Europa a tu sa Infiniti nepredava. Mozno sa na to zle pozeram...

Ace2
16. února • 10:42

well, jenže tyhle čísla nárustu jsou dost ošementná věc a dají se de facto relativně použít jen pokud je market share rovnoměrně rozdělen. Ono stačí když jeden rok prodám jedno auto, druhý rok prodám již aut 5 a mám tu nárust o 500%. Kdežto u VW group bude zvýšení produkce o 1% už pěkná armáda nových aut. Vzhledem k podílu na trhu Nissana v EU bych tedy ty čísla až tak nepřeceňoval.

 

BTW velký motor neznamená, že nutně velká spotřeba to jsou plané pověry Evropanů, kteří končí obvykle u 2.0 R4, či 2.5 V6. Evropanům se pak jen velmi obtížně vysvětluje že i pětilitr V8 dokáže v pohodě jezdit pod 10 litrů za nikdo nekončícího komfortu. Jestli si myslíte, že americká auta žerou je to nesmysl, paradoxně americká auta patří k  těm nejekologičtějším a nejúspornějším vzhledem k poměru jejich výkonu a objemu. Taková auta Evropa vyrábět neumí. Není nad to vyrobit Evropský "vitální" 2.0 16V o čtyřech válcích se spotřebou amerického osmiválce.... :) běžná to praxe a evropani to žerou i rukama marketingového ředitele.

Marek
16. února • 14:54

Tie cisla narastu vychadzaju z porovnania s minulym rokom, neviem, co s tym ma market share...

Pokial sa v Europe pedalo 542 292 Nissanov, je to, myslim, dost relevantne cislo, na to, aby sa to dalo porovnavat s USA a Japonskom. Kolko Nissan predal v USA a Japonsku ? Myslim, ze to nebude daleko od toho cisla, co predal v Europe. A tak, na zaklade toho, ze ABSOLUTNE cisla predaja v tychto lokalitach su priblizne (radovo) zrovnatelne, usudzujem, ze aj porovnanie rastu predaja v tychto lokalitach ma vyznam tak, ako som to napisal.

Este raz, ja som neporovnaval, o kolko % vzrastol podiel Nissanu (ci uz v UE, USA...), ale o kolko % viac aut predal a ktore lokality sa na tom podielali.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Franta Horský
17. února • 18:09

Jakého máš Nissana, a jak dlouho? Jseš s ním spokojen? F.H.

Marek
16. února • 14:48

Ale ved ja o tej spotrebe americkych benzinov viem, uz som to kdesi cital... Ja som mal skor na mysli celkove naklady a hlavne porovnanie benzin-diesel (to som myslel tym, ze "na to nemam"). Urcite uznas, ze pri napr. 40.000 tkm rocne budu naklady na moj diesel 1.5dCi (nafta, prehliadky, poistenie...) o hodne nizsie nez na nejaky americkt 6-valec. Preto som pisal z mojho pohladu a takto na to asi nazera vela europanov, proste nafta tu frci...

Marek
16. února • 8:53

Hm... ja by som sa velmi rad vozil vo velkom pohodlnom aute so 6-valcovym kultivovanym motorom, automatom, klimou... ALE proste na to nemam. A asi to nie je len moj problem, kedze sa tu v Europe tak dari dieselom. Kolko stoji liter benzinu u nas a v USA ? Pokial by stal v EU tolko, co v USA, asi by sme tu tiez neriesili nejaky ten diesel a neprepocitavali kazdy litrik spotreby. Dalsou kapitolou je samotna cena aut tu a v USA.

Franta Horský
15. února • 21:38

Souhlasím s Tebou, Ace, že "divize" Infiniti vyrábí skutečně dobré vozy. A je skutečně škoda, že u nás nejsou vidět tato vozidla. Ale pokud jde o prodej vozidel Nissanu, tak nemáš pravdu. Aniž bych musel dlouho přesvědčovat, stačí, když se podíváš na první odstavec článku autora. I tam se popisuje rostoucí produkce Nissanu jako celku a jejich odbyt. Nejde tedy jen o jednu z jejich, byť významné divize, anebo o parciální záležitost.
Osobně bych z produkce Nissanu pro naše podmínky hodnotil právě Primeru, X-Trail a 350Z, jedná se o velmi moderně střižená vozidla, kde se nemusí člověk starat ani o výbavu, např. verze 2.2 má v základu xenony, ABS-EDB-ESP, šestistupeň, aut.klima...parkovací kameru. Primera ver 2002, porovnám-li cenu s tím, co nabízí (výbava-motorizace 2,0 a 2,2), má velkou užitnou hodnotu.
Infinity vyrábí na evropské poměry příliš drahý vůz. Podle mého názoru ani nemůže být nosným produktem, pokud má Nissan obstát v konkurenci na evropských trzích - a specializace pouze na určitý, např. americký trh dlouhodobě není řešením - je tam samostatně a spíš svébytně profilovaný.
Navíc, spoluprací s Renaultem (mj. kooperací v motorech) a z budoucích projektů Renaultu a Nissanu lze čekat, že se jedná o určitou rostoucí tendenci.
Na druhou stranu chápu Tvůj zájem o Infinity, pokud, jak si myslím, sám máš zn. Mercedes-benz (tuším že E), což je samozřejmě velmi dobrá volba. Z jednoho Tvého příspěvku jsem se dočetl, že plánuješ koupi nového MB. Zajímalo by mě, co to bude a v jaké motorizaci?

Ace2
15. února • 22:57

Když tak Infiniti (všechno měkké i, je to taková slovní hříčka) No tam nejde ani to, že by Nissan pod značkou Nissan nedělal cenově zajímavá a třeba i rozumně vybavená auta. Nicméně jsou taková nějaká řekněme nemastná neslaná, něco co bude asi sloužit dobře, ale samotné používání nebude nějakým zážitkem natož radostí. Infiniti je ovšem už jiný cup of tea, zajímavé sedany, zajímavé coupe příjemné V6 a V8 motorizace a ted velmi zajímavé SUV, které je vzhledem skutečně na velmi zajímavém stupni a přináší do mdlé nabídky uniformních SUV trochu invence. Nicméně si nedělám iluze, že by to dopadlo v ČR stejně jako s Lexusem. Evropa si zkrátka žádá malá, nepohodlná, tvrdá auta nejlépe s tříválcovým turbodieselem a pěknou chromovanou koncovkou výfuku (přirozeně dvojitou). Taky bych na pak na EU trh díval značně skepticky a šel si prodávat auta do USA.

Má volba příštího Ečka je zcela jasná a jsem již na 98% rozhodnut pro E500 4Matic. 320 benzín je v Ečku dost ugly, 320CDI je asi sice skutečně nejlepší volba pro E, ale nedělá se ve 4Maticu, 400CDI mě zklamala výkonem vs. dojezdem na nádrž chcete-li spotřebou, takže jediná logická volba je E500 4matic. Ty zbylé 2% z těch 98% jsou zadní vrátka pro E55, jenže k čemu to, jenom pohon zadních kol, dojezd na nádrž asi taky nic moc a ještě bych musel mírnit s výbavou a ani jedno z toho se mi popravdě moc nechce.

 

 

Franta Horský
15. února • 23:32

Samozřejmě, omlouvám se, Inifiniti. To tvrdé "y" mi tam dvakrát, nebo kolikrát, skočilo z anglického "infinity" - nekonečno.
Já myslím, že to Tvoje Ečko bude skvělé!
Co by jsi navrhoval k tomu, aby jsi vozy Nissan pokládal za atraktivnější? Větší nabídka motorů? - Mají skvělé šestiválce (jsou obecně uznávány odbornou veřejností) a další rozšíření by vedlo k nárůstu nákladů na vývoj (i v menší míře na výrobu). Design někdo označuje naopak, za příliš výstřední. Slovy neslané nemastné bych právě označoval vozy konformní, tradiční, konzervativní. Vžij se ale při odpovědi do toho, že tyto vozy musí být ještě pro širokou skupinu lidí, aby je někdo kupoval.
Jinak souhlasím s Tvojí charakteristikou vozidel oblíbených v Evropě - je mi jasné, že jejich obliba je dána hloubkou peněženky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ace2
16. února • 0:54

No tam jde o to, že i kdyby byl Nissan ten nejlepší ze všech, tak jsem se kdysi zařekl, že mi nikdy žádné japonské auto a AUDI v garáži stát nebude. Takže já to mám s výběrem celkem jednoduché a nemusím tak přemýšlet o tom co by měl Nissan udělat lépe. Ke všemu mám rád ryze individuální záležitosti a ne masové produkce. Chápu tedy, že Ečko není nic originálního, ale zase nemůžu chtít od zaměstnavatele aby mi dal budget na Daimler Double Six ...

Franta Horský
16. února • 22:54

Možná jsem se špatně vyjádřil - já chtěl říct, že výběr E je velmi zdařilý (myslím to opravdu). Podle mne, výběr tohoto vozidla je mj. známkou dobrého vkusu.
Přestože s Tvým názorem na japonská auta nesouhlasím, tak jej respektuji.
K Nissanu - pokud v něm sedím, tak je to auto přímo pro mě jako stvořené - jsem s ním velmi spokojen. Třeba jednou změníš názor na tyto auta. Já osobně, až splatím leasing, přesedlám na Nissan 350Z.

Ace2
16. února • 23:19

Co se týče japonských aut, vzhledem k tomu že jsem milovník vozů amerických a to vozů klasických amerických tvarů a pojetí (pro radost jsem si pořídil Cadillac) tak japoncům zazlívám jejich tragický dopad na americkou designérskou školu, které byla 15 let zdecimována levnou japonskou čistě funkcionalistickou produkcí. Jinak proti nim osobně nic nemám, ale součastně mě nijak nezajímají. Jediné japonské auto co vypadá akceptovatelně je Honda Legend a Accord coupe. Nissan 350Z je jistě zajímavou hračkou, ale dle mého názoru působí přílíš dětským vzhledem. Když jsem to auto uviděl poprvé v  reálu tak jsem si hned říkal, že je to ideální auto pro středoškoláka (alespoň toho amerického) Osobně bych preferoval Chryslera. Osobně beru japonská auta jako jistě kvalitní, ale auta které k srdci nikdy nepřirostou, zakoupí se, používají se, prodají se a člověk o tomto koloběhu ani nepřemýšlí. Asi tak nějak bych to viděl. MB jsem si objednal jen díky tomu že v ČR není oficiální zastoupení Cadillac, jinak bych si z přiděleného budgetu objednal buď DeVille DTS včetně nočního vidění, zkrátka fully loaded, nebo nové SUV SRX, včetně magnetic ride tlumičů a panorama okna.

Franta Horský
21. března • 22:14

Tak jsem se po nějaké době dostal k tomu, abych odpověděl.
Mě se americká auta po většině nelíbí, ale výjimky potvrzují pravidlo. Za odvážný a velmi zajímavý pokládám např. Cadillac CTS v motoru V8 5,7 l (i když by určitě stál za úvahu i motor V6 3,6 l) nebo XLR. Mimochodem, jak jsem si zjistil, CTS lze u nás sehnat za velmi slušnou cenu.
Jinak design Cadillac De Ville mi připadá konzervativní a na naše evropské poměry se více méně nehodí. Na něm se mi líbí jen jeho 8-válcový motor "Northstar". S tímto vozem bych si ale připadal někde v "80. létech". Nedovedu si představit, že bych s ním přijel na jednání - měl bych pocit urč. negativní reakce okolí.
Pokud jde o SRX, tak to je jiné kafe. U něj bych pochválil i jeho pojetí podvozku.
Na amerických vozech bych ale zvažoval rychlost sehnání náhr. dílů a myslím si, že i urč. menší množství specializovaných prodejců popř. servisů. U Nissana předpokládám vše na počkání a v Praze.

Petr Broža
13. února • 18:28

V Americe jsou nissany dost k vidění, altima a maxima jsou na silnicích dost časté. Moc hezká auta, nechápu, proč se neprodávají i v Evropě, úspěch zajištěn.

Franta Horský
15. února • 21:49

Z více Vašich příspěvků se mi líbí systém Vašeho hodnocení (včetně koncernu Renault-Nissan). Přitom stávající tendence je označovat za jediné měřítko - zájem o VW - což si myslím, že by bylo potom škoda, neboť Vy tím poskytnete komplexnější pohled.

Majkl
6. února • 19:18

Jo Micra, to je dobrý autíčko, hned bych koupil ženě, ale nemám na něho

Doporučujeme

Články odjinud