Světové prodeje BMW Group vzrostly o 4,2 procenta

Spolu s novými modely přichází nárůst zájmu zákazníků o vozy koncernu BMW. V únoru prodala společnost BMW Group o 4,2 % více aut než ve stejném měsíci loňského roku, celkově našlo nové majitele ve druhém letošním měsíci 77 790 vozů (loni 74 660 kusů) . Údaj zahrnuje všechny tři značky - BMW, Mini a Rolls-Royce. Za oba první měsíce byl odbyt o něco nižší než loni, v lednu a únoru BMW Group prodala po celém světě 154 620 vozů (- 1,6 %). V mnichovské továrně však byla kvůli modernizaci a přestavbě přerušena výroba. Odstávka trvala od Vánoc až do konce ledna, proto byl celkový odbyt v lednu menší.

Jak uvedl před pár dny na ženevském autosalonu předseda představenstva BMW AG Dr. Helmut Panke, společnost  směřuje k novým rekordním prodejům za tento rok, což se týká všech tří značek.

Značka BMW prodala v únoru 64 910 automobilů. Jedná se o nárůst o 3,9 % (loni 62 470). Za první dva měsíce je odbyt ještě pod úrovní loňského roku, BMW si zatím koupilo 124 040 zákazníků (o 2,6 % méně oproti loňským 127 320 kusům). Modely X3 a 6, které vstoupily na trh v lednu, přijali zákazníci výborně. Vůz BMW X3 se představil oficiálně na trhu 10. ledna a od té doby automobilka dodala zákazníkům již 5400 těchto aut. U luxusního kupé řady 6 jde za stejné období o 1220 kusů. Další pozitivní impulsy lze očekávat poté, co se na trhu představí BMW 5 Touring a BMW 6 Cabrio, na podzim prodeje dále podpoří BMW 1. řady.

Úspěšné Mini dostane první modelovou variaci v podobě kabrioletu. Prodeje vozů této značky v únoru překonaly loňský zájem o dalších 5,4 %. Brány dealerů opustilo 12 840 vozů Mini One, Mini Cooper a Mini Cooper S (loni to bylo 12 180 vozů). Za první dva měsíce si jednu z verzí vozu Mini odvezlo 28 025 zákazníků (nárůst o 2,7 % oproti loňským 27 290 vozům). Mini Cabrio, které se na trhu objeví v červenci, slaví v těchto dnech premiéru na ženevské výstavišti a návštěvníci pějí na adresu nového vozu samou chválu. Střednědobě automobilka počítá s tím, že prodeje Mini Cabrio budou tvořit asi pětinu celkového odbytu značky.

Značka Rolls-Royce v únoru prodala 40 vozů, od začátku roku si tento vůz pořídilo 90 zájemců.

Na českém trhu se za první dva měsíce prodalo 259 vozů BMW a Mini. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku jde o nárůst o 167 prodaných aut. Velký úspěch zaznamenaly nové modely uvedené na trh v lednu – BMW 6. řady a X3 (BMW X3 už si našlo 23 majitelů), silný zájem je mezi zákazníky o BMW 5. řady. Těch se v lednu a únoru prodalo 83 kusů. Společnost AuTec Group, generální dovozce BMW a Mini do Česka, si prodejní úspěch slibuje i od nové modelové řady BMW 1, která se na trhu objeví letos na podzim. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků