Světové metropole se připravují na nával elektromobilů. Co na to Praha?

/  |  07. 08. 2019 13:11

praha vyvěsila tibetskou vlajku..to nám stačí

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 08. 2019 13:54

Nevyhlašuje se kapitulace bílou vlajkou?

Odpovědět  |   | 
E15  |  07. 08. 2019 14:21

Praha akorát zrušila trolejbusy a následně nebyla schopná x desítek let zavést ani autobusy na cng. Vedení Prahy smrduté diesely miluje zřejmě dlouhodobě bez ohledu na režim a politickou orientaci. Výhoda parkování zdarma vydržela hybridům asi tři čtvrtě roku. Dneska už je na tom majitel nové Toyoty Prius opět úplně stejně jako majitel VW Golf 1.6D z roku 1988.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  07. 08. 2019 15:01

To vis nejdriv to usili na magistrate na miru Toyote, ale pak jich bylo najednou hodne na tech modrych zonach... blbecci no. Leda Prius plug-in hybrid... ale to opet vydrzi nekolik let nez skodovka zacne chrlit elektrooctavie.

Odpovědět  |   | 
E15  |  07. 08. 2019 17:18

Je to příklad klasického českého přístupu "ode zdi ke zdi". A souhlas, že je to často produktem lobbingu (eufemisticky řešeno), takže se z toho vytrácí elementární logika. Snad nejbizarnějším (a zároveň nejdražším) příkladem takového počínání je potom český přístup k FVE...

Odpovědět  |   | 
Harry  |  10. 08. 2019 17:46

Tady se musím DP podniku zastat, ačkoliv nejsem z Prahy. Podle zákona (nevím přesně jakého, něco jako krizový zákon) musí DP držet autobusy na konvenční pohon (benzín, nafta) pro případ nutné evakuace města. Na konvenční pohon proto, že v nouzových situacích nemusí fungovat elektřina, nemusí být k dispozici CNG atd.

Odpovědět  |   | 
Marty  |  08. 08. 2019 11:01

Co tibetskou, ale i duhovou.

Odpovědět  |   | 
mustang  |  07. 08. 2019 13:56

Libi se mi, jak se na zacatku clanku sice konstatuje, ze to je kravina, ale na konci je receno, ze i presto je nutno nalit do toho nesmyslu dalsi miliardy, rozdrbat mesto a kominama Pocerad a Prunerova prohnat dalsi miliony tun uhli pro iluzi, ze neco delame proti zeme klimatu.

ad 1) lidi u nas na elektroauta nemaji a jen tak mit nebudou...cili to dopadne prosustrovanim dalsich miliard danovych poplatniku v nejakejm srotovnem/dotacich

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/drivet... ...

ad 2) je potreba jasne rici, ze elektroauta lze v budoucnu (pokud nekdy budou za rozumnou cenu) dobre pouzit k courani po meste, ale na delsi trasy bude lepsi vodik ci vylepsene spalovaky
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nemeck... ...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 08. 2019 13:59

Konstatování na začátku je osobní názor hloupého pisálka, ne něčím podložená pravda.
Zajímalo by mě, kdy konečně vymře ta hloupá myšlenka aut na vodík...

Odpovědět  |   | 
Omasta  |  07. 08. 2019 14:22

Nevymřou, protože palivové články na metan a metanol nejsou. Nejprve z metanolu vznikne vodík a ten se v palivovém článku přemění na elektřinu. Takže to chtě nechtě jezdí na vodík.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 08. 2019 15:43

A ten vodík vznikne z metanolu v čem? Jen tak sám od sebe?
Skladování vodíku je neskutečně problémová záležitost, co se týká aut.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  07. 08. 2019 17:16

A to ti říkal kdo, že nejsou palivové články na metanol? To je dost stará záležitost, jen se moc nelíbí, že to produkuje CO2.
http://www.proelektrotechniky.cz/obnovitelne-zdroje/15.php...
https://www.audiopro.cz/sfc/...

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  07. 08. 2019 17:57

zvláštním způsobem děláte ze svého názoru názor obecný.
ad1) lidi na EV i u nás samozřejmě mají. Zkuste se podívat na prodeje aut v cenách nad 1/2 mil. a nad 1mil.Kč I v CZ počet nových EV je každý rok cca dvojnásobný. Samozřejmě obecná kupní síla průměrného člověka v ČR je nižší jak ve vyspělém světě, ale to znamená jen to, že průměrný občan kupující dnes spalovací ojetiny bude kupovat ojetiny elektrické.
ad2) auto s elektromotorem má všechny parametry lepší jak spalovák (kromě dojezdu na jedno nabití / natankování cca 1000km, které vlastně nikdo nepotřebuje) tzn volba většiny řidičů bude jasná: chci auto, které má pořádnou dynamiku, nízké provozní a servisní náklady, neskutečnou spolehlivost atd. tak sáhnu logicky po EV. Líbí se mi parní stroje nebo spalovací motory atd tak pokud je chci, tak si je pořídím, budu se o ně pěkně starat a když bude hezky, tak se v tom třeba v neděli projedu.
Na vodík to nevidím. Kde ho chcete brát? kde ho tankovat? jak ho skladovat? palivové články jsou zatím s mizernou účinností i spolehlivostí a vysokou servisní náročností....

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  08. 08. 2019 06:56

Stáří vozového a parku , medián mzdy a ceny bydlení jaksi jdou proti. Vozovy park u nás nedělají osoby kupující vozi za vice něž půl milionu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  08. 08. 2019 09:28

Ano, kupní sílu u nás dělají především firmy, jako ostatně všude jinde v Evropě...

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  13. 08. 2019 20:06

To máte pravdu, ale za to nemůže elektromobil.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Jedno  |  08. 08. 2019 10:03

1) To, že si někdo koupí za 900 střední třídu neimplikuje, že je si ochoten za stejných 900 koupit eGolf s dojezdem 300km.

2) nízké provozní a servisní náklady - předpoklad, že výrobce mávne rukou nad výpadkem zisků ze servisu, stejně jako stát nebude hledat jinou formu zdanění jako náhradu za snižující se příjem ze spotřební daně... na to bych si nevsadil ani pětník.

Odpovědět  |   | 
paradoxy  |  08. 08. 2019 10:34

Servis elektromobilů nemusí být pro určité výrobce vůbec ziskový. Tak třeba Tesla prý odmítá uznat reklamace na špatné lakování u modelu 3, které v severských zemích (Kanada, Finsko) začínají reznout už po pár měsících provozu (např. https://photos.app.goo.gl/UMh6ALFGF5FXUh4p9... ). Pravděpodobně by na servisu svých nekvalitně vyrobených vozů ještě více prodělávala?

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  13. 08. 2019 20:16

Ten článek má svoje mouchy a nesmite hned vsemu 100% věřit. Každé čtvrtletí se proda cca 160tis Tesel a určitě bych neřekl, že to jsou blbečci, kteří se zapomněli informovat na českých internetových diskusích, kde by jim hodně lidí, rádo vysvětlilo, ze vyhazují peníze oknem...

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  13. 08. 2019 20:09

To máte pravdu, každopádně já si nebudu vsazet, ale než se něco změní, tak si zatim budu užívat jizdy v ev...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  08. 08. 2019 10:05

Co že se ten mýtus o nizkých servisních nákladech a spolehlivosti ev takhle hloupě uchytil?

Odpovědět  |   | 
Jimm  |  09. 08. 2019 12:38

Tak oni ty servisní náklady jsou oproti klasickým autům opravdu nižší... Problém nastane v okamžiku, kdy se ten servis bude týkat baterií... To potom ty náklady vystřelí do cen,.které nebudou akceptovatelné pro nikoho..

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  13. 08. 2019 20:22

Výměna baterií třeba u Leafu stojí cca 160tis kč. Výrobce na ně dává záruku 8let nebo 150tis km. 150tis km je v nakladech za phm přes 350tis kč. Na Leafu máme nejeto přes 200tis km, na dodavce env200 máme přes 250tis a baterie jsou stále dobré, takže máte jinou vlastní zkušenost nebo jste jen něco slyšel....😉

Odpovědět  |   | 
Zeg  |  13. 08. 2019 20:35

Už z vaší poznámky je cítit, že nižším servisnim nákladům ani věřit nechcete, takže já mám pouze vlastní zkušenost se třemi ev. Na posledním za cca 4 roky přes 150tis km a servis byla jedna žárovka a vždy po 30tis km 146,-kč za prohlídku a samozřejmě pneu.

Odpovědět  |   | 
E15  |  07. 08. 2019 14:15

Tak elektromobily jsou zatím hlavně o snížení lokálního znečištění ve městech, na němž se se doprava podílí rozhodující měrou. V budoucnu pak budou i o snižování CO2.

Jinak argumenty komíny uhelných elektráren jsou trochu mimo. Asi si nikdo nepostaví chajdu nad tím komínem. Ve městech, kde dieselové krumply bez filtru (případně o něco novější krumply s filtrem) emitují své smrady a jedy do dětských kočárků ze vzdálenosti jednoho metru, je to realita všedního dne.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  07. 08. 2019 15:28

Mozna byste byl prekvapen, kolik "chajd" je nad kominy severoceskych elektraren...

Ale jinak gratuluju za ukazkove "gretenstvi" (...chci abyste panikarili...).

Odpovědět  |   | 
iPace  |  07. 08. 2019 15:33

bez se zavrit do garaze, nastartuj svuj korab, vypni stop/start a za tyden nam prid rict jak se ti krasne dychala ta vune cerstvych fialek

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  07. 08. 2019 17:14

Kde psal, ze má auto se spalovacím motorem? Možná má elektromobil, objektivní informace vyžadují mnohdy i “pošpinění” vlastní garáže.

Odpovědět  |   | 
homer  |  08. 08. 2019 07:48

Stav se v nejaky hnedouhelny elektrarne na exkurzi a nevynechej elektrofiltry a odsireni. Helmu ti pujcej, respirator vlastni, svetlej odev nedoporucuju.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  08. 08. 2019 10:46

na "exkurzi" hnedouhelne elektrarny jsem byl nekolikrat, mezi nase klienty patri jak CEZ tak Paramo, takze klidne i "exkurze" rafinerie neni problem, kor kdys to je casto jen kousek od sebe :D

Odpovědět  |   | 
E15  |  07. 08. 2019 17:40

Jestli je nějaká česká vlastnost typická, pak je to nesoudnost. Proto to taky taky všude vypadá, jak to to vypadá...
Jinak zpátky ke znečišťování ovzduší - nedávno na ČT24 padnul pěkný příklad:
Když sousedovi otrávíte studnu, budete obecní vyvrhel. Ovšem otravovat si všichni navzájem ovzduší, to je český národní sport. A když na to někdo poukáže, je za prudiče, případně rovnou za "greténa".
Mimochodem ani nevím, že by Greta řešila emise škodlivin, mám pocit že akorát jede tu svou mantru o skleníkových plynech...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  08. 08. 2019 10:49

Ano, smeska pravd, polopravd, vylozenych lzi i citoveho vydirani, to je prave to "gretenstvi" a je jedno, jestli doporucujete zavrit se do garaze nebo vykladate o traveni studen.

Odpovědět  |   | 
plesata plechovka  |  07. 08. 2019 17:42

Tak snad aby prazaci konecne prestali kuchat ty filtry pevnych castic z dieselu. A stejne tak by mohli prestat strkat deti v kocarcich pod vyfuky aut. Nam z mensich mest a vesnic se to nezda uplne v poradku.

On vubec argument s detskymi kocarky je hoden Josefa Goebbelse. To je jen dalsi dukaz, ze kultivovana a vecna diskuse o znecisteni ovzdusi ve mestech uz nadale neni mozna. Aparatcici z obou taboru ji zahlcuji pokusy o manipulaci a citove vydirani.

Odpovědět  |   | 
E15  |  07. 08. 2019 20:57

nicméně to s těmi kočárky je prostě pravda a ne že ne a jako protiargument na komín uhelné elektrárny trávící nebožáky v podhradí to není argument nijak nepřiměřený...

Odpovědět  |   | 
E15  |  07. 08. 2019 21:00

a to pomíjím skutečnost, že než se elektromobily alespoň trochu významně rozšíří, tak už ani moc uhelných elektráren nebude, pokud vůbec nějaké...

Odpovědět  |   | 
lesbicky snek  |  08. 08. 2019 11:41

V Praze tech aut je skutecne hodne. A tech aut je tam hodne, protoze je tam masivni koncetrace lidi, uradu, obchodu, kultury a de facto i prumysu - proste pragocentrismus. Ze z toho plyne spoustu problemu, je nad Slunce jasnejsi.

Na druhou stranu nikdo nikoho nenuti v Praze zit. V republice je spousta mist, kde lze zit v podstane zdravejsim prostredi. Je jen osobni veci kazdeho obcana, jak si nastavi zebricek hodnot a jak moc je ochoten zaridit si podle nej vlastni zivot.

V radiu jsem nedavno slysel, ze v Nemecku provedla media pod vedenim vedcu pruzkum, jak souvisi znecisteni ovzdusi ve mestech s hustotou automobilove dopavy. K velikemu prekvapeni vsech se ukazalo, ze ta souvislost neni zdaleka tak silna, jak se a priori predpokladalo.

Jiste, kazdy clovek ma pravo na ochranu zdravi. Ale skutecne kazdy clovek, nejen prazaci. Na navrh "at se lide z okoli uhelnych elekraren odstehuji" (a kam, do Prahy?) mohu kontrovat navrhem "at se lide odstahuji z Prahy". Konstatovani "v okoli uhelnych elektraren zije mene lidi nez v Praze" povazuji za hruby argumentacni faul. Implikuje to totiz, ze zdravi techto lidi ma mensi hodnotu nez zdravi prazanu. To je ovsem v rozporu s pravem na ochanu zdravi kazdeho cloveka.

Odpovědět  |   | 
E15  |  08. 08. 2019 17:13

Zkušenosti z Německa nelze přenášet do ČR. Stáří a stav vozového parku jsou nesrovnatelné. V Německu např. zjistili, že nízkoemisní zóny jim moc nefungují, to ovšem neznamená, že by nefungovaly tady.
Nepíšu jen o Praze, nýbrž o městech obecně. V kdejakém okresním městě je to na hlavní ulici často ještě horší než v Praze, protože auta jsou tam starší a v horším stavu.
Jinak ani v tom nejsluníčkovějším světě není pravda, že zdraví jednoho člověka má stejnou hodnotu jako zdraví milionu lidí. Jistě i ten jeden má právo na ochranu, ale když je to postaveno buď a nebo... (tak ten jeden má holt smůlu právo neprávo).

Odpovědět  |   | 
omezeny meznik  |  08. 08. 2019 19:09

Zakladni listina prav a svobod, ustavni zakon c. 2/1993 Sb. ve zneni ustavniho zakona c. 162/1998 Sb., Clanek 31:

"Každý má právo na ochranu zdraví. Občané mají na základě veřejného pojištění právo na bezplatnou zdravotní péči a na zdravotní pomůcky za podmínek, které stanoví zákon."

https://www.psp.cz/docs/laws/listina.html...

Rad bych upozornmil, ze zakony je nutne chapat jen a pouze doslovne. Jakekoliv "extenzivni vyklady" zakonu a la Milos Zeman jsou pouze pokusem o manipulaci a znasilneni zakonu.

Duvodu proc existuji Zakladni listina prav a svobod a zakony obecne je cela rada. Dost zasadnim duvodem je zabranit "silnejsim" uzurpovani prav "slabsich", jak se to delo po vetsinu historie. Kdyz nekdo rekne, ze zdravi milionu lidi je hodnotnejsi (at uz z jakehokoliv duvodu) nez zdravi jednoho cloveka, jedna se presne o to nabadani k uzurpovani prav, kteremu se ma branit. Takovym myslenim se stavate nazorovym zpriznecem Hitlera, Stalina, Pol Pota ... https://historylists.org/people/list-of-top-10-mos... ... . Pokud ve vasem tvrzeni totiz misto "zdravi" dosadite "zivot", jehoz ztratu by bylo mozne chapat jako totalni ztratu zdravi, dostavate se k vrazde a pripadne i k holokaustu. Skutecne navrhujete z duvodu znecisteni ovzdusi pachat takovy maly "zdravotni holokaust"? Ne ze by tedy k nemu nutne muselo dojit, ale uz jen to, ze mate pro neco takoveho pochopeni, je prinejmensim zarazejici.

Navic, my rozhodne nejsme v situaci "bud a nebo". Nevidim bezprostredni existencialni ohrozeni, ktere by takovy despoticky postoj snad mohlo ospravedlnovat.

Sorry, ze tady tak suchoparne moralizuji. Ale mam pocit, ze se diskuse kolem elektromobility zacina vymykat zdravemu rozumu. V mych ocich ani znecisteni ovzdusi neospravedlnuje jakekoliv nedemokraticka, nehumanni a protispolecenska opatreni. Neverim, ze nasilim a zlem pachanych na mensich skupinach lidi se lze dobrat vyssiho dobra pro zbytek. Tohle jsme tady meli celou historii a kupodivu se opakovane ukazje, ze takhle to skutecne nefunghuje.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  07. 08. 2019 15:28

co to je zase za slinty, nejaky novy pisalek co je v redakcoi ani ne 1 rok a jiz pise tyhle slintovosti ktere si dnes precet na facebooku od jinych ty slinty s brckama se daji dnes precist od asi 5 lidi v ruanych periodikach jeden neco napise a dalsich deset mamlasu to hned musi s troskou upravy pouzit ve svem clanku kdesi o autech

Vladimír Kadera mas vubec svuj nazor? nebo sis jen precet dneska rano par clanku a postu na facebooku a twitteru ve sve socialni bubline, a sesmolil si z toho tenhle slint a tim sis splnil denni kvotu na clanek?

informacni hodnota tohoto slintu rovna nule, klickbaitova hodnota toho clanku hodna nule, ucel toho to clanku, v diskuzi bude 20 jedincu zminovat ze je to bud o hovne a nebo se do krve budou predhanet s nesmyslnym argumentama o picovine kterou stejne neovlibnej

ja vim ze jste jen odpad z Auto.cz, ale ze se zacinate rovnat odpadu typu autoforum, jooo to chce hodne blbej den a vstat ne levou, ale asi zadnou nohou z postele plne hrachu

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 08. 2019 15:44

Jako kdyby auto.cz bylo v něčem lepší...

Odpovědět  |   | 
zvědavec  |  07. 08. 2019 16:20

Jak se tedy vlastně světové metropole připravují na nával elektrických aut - v čem jsou lepší nebo dál, než Praha? Není třeba Praha v něčem lepší, než všechny ostatní světové metropole? A bude vůbec Praha srovnatelná světová metropole, pokud má metro u některých stanic spíš jen pole?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  07. 08. 2019 16:35

konkretni kroky jak se praha pripravuje autor zrejme nikdy nehledal, ikdys bezna media se o nich zminuji minimalne posledniho ctvrt roku, zrejme ale v socialni bubline autora zadny takovy clanek nevystrcil sva pismenka, a autor ho tedy nemohl cist, ani opsat, a zdelit zde na to svuj blizsi nazor ktery stejne ma asi takovy, ze vse co jen vzdalene pripomina elektromobil je spatne

vesmes autor zdelil v te spouste pismenek hlavne to, ze on elektromobili odmita, ze jsou lide co maji jiny nazor nez autor (jak prekvapiva informace), ze se o elektromobilitu zajima siroka verejnost coz je informace veru neslichana, pak jedna citace ktera s nadpisem tak nejak souvisi + nejaky nazor k ni, ale zadnou hodnotnou informaci jsem v tom textu nenasel, navaznost na nadpis je rekneme.....nulova kdys si prectu idnes, novinky a dalsi podobna media vseobecneho zamezeni na uplne vsechno, tak se dozvim o danych krocich Prahy vic nez tady kde by se elektromobilita a Praha melo asi rozepsat nejak podrobneji, ale holt ne, tady se doavime jen nazor autora ktere bych cekal spise na jeho blogu a ne na servru o autech

Odpovědět  |   | 
Jig  |  08. 08. 2019 14:31

ten zmrvenej pravopis je záměr nebo jen prostá hloupost?

Odpovědět  |   | 
JK  |  07. 08. 2019 17:03

Praha má velice dobrou hromadnou dopravu. Když odmyslíme ten folklórní nános, že odjezd ve 13:15 je přece stejný jako ve 13:19, že klimatizovaná tramvaj má ve 30+ stupních klimatizaci vypnutu a že většina řidičů autobusů si tu harmoniku pletou s Lancií Stratos, tak pokrytí a četnost má solidní. Pro lidi bez komplexu vůči MHD to přes pracovní den může být zajímavější alternativa k přecpaným křižovatkám. Vtipné bylo, když přátelé z LA prohlásili, že se v Praze (mimo jiné) díky MHD cítili svobodněji, že se můžou pohybovat po městě, aniž by stále řešili kam strčit auto. Jasně bloudit metrem 40+min už bůh ví jak efektivní není, ale na rychlý pohyb po centru má Praha hromadnou poměrně solidní. Dokonce lepší, než spousta metropolí na západě a nesrovnatelně dostupnější pro širokou veřejnost. Jestli si tento status bude chtít udržet i v budoucnu - viz nesmyslné vedení metra a pravděpodobně nikdy nezprovozněný spoj na letiště - se uvidí. Ale to je takové národní dědictví - na jednu dobrou realizovanou myšlenku to potřebujeme vyvážit 50 debilními.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  07. 08. 2019 17:22

Tak na to jsem zvědavý, jak budou elektromobily v roce 2025 stát stejně, jako auta se spalovacím motorem. Živě si představuji, jak to udělají, zdražením "spalovacích aut" na úroveň elektromobilů.

Odpovědět  |   | 
Klobásyn  |  08. 08. 2019 08:37

Ok,ekofasisti, uzivejte si sve vlhke sny o sdilenych autonomnich elektrokrabicich...Ja ted jdu,a koupím si nadherny Lincoln Continental 1974 s V8 7.5L,a vy se třeba pojeb.te!

Odpovědět  |   | 
E15  |  08. 08. 2019 10:54

tak já myslím, že proti veteránům nikdo nic nenamítá. Dokonce si myslím, že návrhy, aby podobné historické kousky směly jezdit jenom na podvalu jsou přehnané. Elektronické mýto to spolehlivě vyřeší, tady to vidím na sazbu tak 20 Kč/km

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 08. 2019 12:30

Zajímavé je to, že největší elektro fanatici vůbec neposlouchají co jim sděluje jejich bůh a to mluvící hlava E.Musk..... nejde vůbec o CO2, jak nám mistr sdělil jde o energii z ropy. Tu potřebují kompletně tj. všechny pozemské zásoby pro svůj záměr osídlit mars. Bez ní tj. bez energie uložené v ropě na matičce zemi to nepůjde. Hlavně ji nepromrhat a nespálit v autech. Pozemská mobilita musí stůj co stůj opustit ropu, aby ji uvolnila pro raketový byznys.
Takže pokud pojedou elektroauta v Praze na uhlí z Počerad, tak je všechno OK. Uhlí nevadí, kouř z elektrárny nevadí naopak, čím více se zatemní kouřem obloha tím se ušetří na zatemňování pomocí programu chemtrails.
Pražáci nikdy nepochopí, že praha je jenom hovno v trávě, globálně nemá žádný význam. Nikdo se jí nezabývá a názor pražáků nikoho nezajímá. Dostanou příkaz z Bruselu a jejich úkolem je srazit kufry, padnout na kolena a hlavně příkaz splnit. K tomu účelu se obzvlášť trotli jako piráti velmi hodí. Nic jiného totiž neumí.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A