Toto jsou finalisté světového Auta roku 2018. Může vyhrát jedině SUV

Že jsou automobily SUV hodně oblíbené, je veřejně známá věc. Že ale zcela ovládnou letošní ročník prestižní ankety o světové auto roku, asi nikdo nečekal.

Řada odborníků se domnívá, že trend vozidel SUV brzy skončí, aktuální situace ale svědčí o opaku. Tento segment rok od roku roste, čím dál častěji se objevují zcela nové modely, a ty svávající se ještě více stylizují do pozice sportovních vozů. Situace už ale začíná být „vyhrocená“ i na jiných polích – třeba v anketě o světové Auto roku.

Škoda Karoq může být Světovým autem roku 2018. S těmito vozy se utká

Škoda Karoq může být Světovým autem roku 2018. S těmito vozy se utká

Že porotci přihlížejí k oblíbenosti SUV, svědčí už loňský ročních evropského Auta roku. Tehdy bylo dokonce řečeno, že Peugeot 3008 vyhrál i proto, že tento segment roste. Letos to bylo pro změnu Volvo XC40, další SUV, a co se světové verze týče, už tomu vlastně ani nemůže být jinak. Zmíněné Volvo se sice mezi finálovou trojku neprobojovalo, zato ale měla úspěch Mazda CX-5, Range Rover Velar a Volvo XC60. Ještě připomenu, že loni tuto anketu vyhrál Jaguar F-Pace.

Finálová trojka vzešla z celkem 35 nominovaných vozů, z nichž deset postupovalo do dalšího kola. Už ona desítka napovídala, že se to s SUV myslí opravdu vážně – figuroval v ní například Volkswagen T-Roc, Land Rover Discovery či BMW X3. Na druhou stranu nechyběla třeba Kia Stinger nebo Toyota Camry, která se u nás neprodává. O vítězi rozhodne porota z 82 novinářů z 24 zemí světa, přičemž se tak stane ještě tento měsíc na autosalonu v New Yorku.

Rovněž světové auto roku je SUV! Jaguar F-Pace vyhrál ve dvou kategoriích

Rovněž světové auto roku je SUV! Jaguar F-Pace vyhrál ve dvou kategoriích

Vedle hlavní kategorie budou porotci vybírat vítěze v anketách Světové městské auto roku 2018 (Ford Fiesta, Suzuki Swift, Volkswagen Polo), Světové luxusní auto roku 2018 (Audi A8, Porsche Cayenne, Porsche Panamera), Světové sportovní auto roku 2018 (BMW M5, Honda Civic Type R, Lexus LC), Světové ekologické auto roku 2018 (BMW 530e iPerformance, Chrysler Pacifica Hybrid, Nissan Leaf), a nebude chybět ani kategorie zaměřená na design roku (Lexus LC 500, Range Rover Velar, Volvo XC60).

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků