Toto jsou finalisté světového Auta roku 2018. Může vyhrát jedině SUV

Že jsou automobily SUV hodně oblíbené, je veřejně známá věc. Že ale zcela ovládnou letošní ročník prestižní ankety o světové auto roku, asi nikdo nečekal.

Řada odborníků se domnívá, že trend vozidel SUV brzy skončí, aktuální situace ale svědčí o opaku. Tento segment rok od roku roste, čím dál častěji se objevují zcela nové modely, a ty svávající se ještě více stylizují do pozice sportovních vozů. Situace už ale začíná být „vyhrocená“ i na jiných polích – třeba v anketě o světové Auto roku.

Škoda Karoq může být Světovým autem roku 2018. S těmito vozy se utká

Škoda Karoq může být Světovým autem roku 2018. S těmito vozy se utká

Že porotci přihlížejí k oblíbenosti SUV, svědčí už loňský ročních evropského Auta roku. Tehdy bylo dokonce řečeno, že Peugeot 3008 vyhrál i proto, že tento segment roste. Letos to bylo pro změnu Volvo XC40, další SUV, a co se světové verze týče, už tomu vlastně ani nemůže být jinak. Zmíněné Volvo se sice mezi finálovou trojku neprobojovalo, zato ale měla úspěch Mazda CX-5, Range Rover Velar a Volvo XC60. Ještě připomenu, že loni tuto anketu vyhrál Jaguar F-Pace.

Finálová trojka vzešla z celkem 35 nominovaných vozů, z nichž deset postupovalo do dalšího kola. Už ona desítka napovídala, že se to s SUV myslí opravdu vážně – figuroval v ní například Volkswagen T-Roc, Land Rover Discovery či BMW X3. Na druhou stranu nechyběla třeba Kia Stinger nebo Toyota Camry, která se u nás neprodává. O vítězi rozhodne porota z 82 novinářů z 24 zemí světa, přičemž se tak stane ještě tento měsíc na autosalonu v New Yorku.

Rovněž světové auto roku je SUV! Jaguar F-Pace vyhrál ve dvou kategoriích

Rovněž světové auto roku je SUV! Jaguar F-Pace vyhrál ve dvou kategoriích

Vedle hlavní kategorie budou porotci vybírat vítěze v anketách Světové městské auto roku 2018 (Ford Fiesta, Suzuki Swift, Volkswagen Polo), Světové luxusní auto roku 2018 (Audi A8, Porsche Cayenne, Porsche Panamera), Světové sportovní auto roku 2018 (BMW M5, Honda Civic Type R, Lexus LC), Světové ekologické auto roku 2018 (BMW 530e iPerformance, Chrysler Pacifica Hybrid, Nissan Leaf), a nebude chybět ani kategorie zaměřená na design roku (Lexus LC 500, Range Rover Velar, Volvo XC60).

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků