Světová premiéra Rinspeedu Presto

Na ženevském autosalonu se malá švýcarská firma Rinspeed představíla s další novinkou ze své řady sportovních vozidel.
Světová premiéra Rinspeedu Presto

Originalita vozidla spočívá v tom, že stisknutím tlačítka se během několika sekund promění tři metry dlouhý dvousedadlový vůz ve čtyřsedadlový s délkou 3700 mm. Prostor zadních sedadel může být alternativně využit i jako ložná plocha.

Trik umožní uprostřed vozidla situovaný elektromotor se dvěma převodovkami a navíjecím mechanismem.
Celé vozidlo pohání ekologický vznětový čtyřválec s technikou common-rail, který jako pohonné médium kombinuje naftu a zemní plyn. Základem motoru s objemem 1,7 l je agregát z vozů Mercedes-Benz.  Zemní plyn a nafta se mísí se vzduchem v takovém poměru, aby exhalace škodlivin a spotřeba paliva klesly na nejnižší možnou míru. Motor vykazuje výkon 120 k/88 kW a točivý moment 224 N.m už při 1600 ot/min. Vozidlo s pohotovostní hmotností jen 865 kg zrychluje z 0-100 km/h za 10,5 s a dosahuje největší rychlosti 180 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příbuznost s vozidly Mercedes-Benz se projevuje nejen v motorovém prostoru a interiéru Rinspeedu Presto, ale také na vnějším vzhledu. Hlavní světlomety a zadní svítilny pocházejí z vozů C-Sportcoupé, přístrojová deska z áčka a sedadla z malého Smartu. Osvětlení obstarávají svítidla s LED technikou. Ta působí uvnitř i vně vozu, který je tak pro okolní řidiče jasně čitelný. Při brzdění se na brzdových světlech rozsvěcuje také nápis Stop. Podobně pracují i směrová světla, při zapnutí parkovacích nebo potkávacích světel svítí jasný nápis Presto na zadní skupinové svítilně.

Klepněte pro větší obrázek

Rinspeed Presto postavili na 17" kola Antera a speciálně vyvinuté pružiny Eibach. Z pneumatik vybrali konstruktéři pláště Continental SportContact, vpředu s rozměrem 205/50 a vzadu 235/45. Výfuk značky Remus je vyveden pod vůz z boku.

Při přípravě projektu spolupracoval Frank M. Rinderknecht se švýcarskými odborníky na zemní plyn, jejichž podíl spočívá hlavně na konstrukci motoru.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků