Světová premiéra Rinspeedu Presto

Na ženevském autosalonu se malá švýcarská firma Rinspeed představíla s další novinkou ze své řady sportovních vozidel.
Světová premiéra Rinspeedu Presto

Originalita vozidla spočívá v tom, že stisknutím tlačítka se během několika sekund promění tři metry dlouhý dvousedadlový vůz ve čtyřsedadlový s délkou 3700 mm. Prostor zadních sedadel může být alternativně využit i jako ložná plocha.

Trik umožní uprostřed vozidla situovaný elektromotor se dvěma převodovkami a navíjecím mechanismem.
Celé vozidlo pohání ekologický vznětový čtyřválec s technikou common-rail, který jako pohonné médium kombinuje naftu a zemní plyn. Základem motoru s objemem 1,7 l je agregát z vozů Mercedes-Benz.  Zemní plyn a nafta se mísí se vzduchem v takovém poměru, aby exhalace škodlivin a spotřeba paliva klesly na nejnižší možnou míru. Motor vykazuje výkon 120 k/88 kW a točivý moment 224 N.m už při 1600 ot/min. Vozidlo s pohotovostní hmotností jen 865 kg zrychluje z 0-100 km/h za 10,5 s a dosahuje největší rychlosti 180 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příbuznost s vozidly Mercedes-Benz se projevuje nejen v motorovém prostoru a interiéru Rinspeedu Presto, ale také na vnějším vzhledu. Hlavní světlomety a zadní svítilny pocházejí z vozů C-Sportcoupé, přístrojová deska z áčka a sedadla z malého Smartu. Osvětlení obstarávají svítidla s LED technikou. Ta působí uvnitř i vně vozu, který je tak pro okolní řidiče jasně čitelný. Při brzdění se na brzdových světlech rozsvěcuje také nápis Stop. Podobně pracují i směrová světla, při zapnutí parkovacích nebo potkávacích světel svítí jasný nápis Presto na zadní skupinové svítilně.

Klepněte pro větší obrázek

Rinspeed Presto postavili na 17" kola Antera a speciálně vyvinuté pružiny Eibach. Z pneumatik vybrali konstruktéři pláště Continental SportContact, vpředu s rozměrem 205/50 a vzadu 235/45. Výfuk značky Remus je vyveden pod vůz z boku.

Při přípravě projektu spolupracoval Frank M. Rinderknecht se švýcarskými odborníky na zemní plyn, jejichž podíl spočívá hlavně na konstrukci motoru.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků