Světová premiéra Rinspeedu Presto

Na ženevském autosalonu se malá švýcarská firma Rinspeed představíla s další novinkou ze své řady sportovních vozidel.
Světová premiéra Rinspeedu Presto

Originalita vozidla spočívá v tom, že stisknutím tlačítka se během několika sekund promění tři metry dlouhý dvousedadlový vůz ve čtyřsedadlový s délkou 3700 mm. Prostor zadních sedadel může být alternativně využit i jako ložná plocha.

Trik umožní uprostřed vozidla situovaný elektromotor se dvěma převodovkami a navíjecím mechanismem.
Celé vozidlo pohání ekologický vznětový čtyřválec s technikou common-rail, který jako pohonné médium kombinuje naftu a zemní plyn. Základem motoru s objemem 1,7 l je agregát z vozů Mercedes-Benz.  Zemní plyn a nafta se mísí se vzduchem v takovém poměru, aby exhalace škodlivin a spotřeba paliva klesly na nejnižší možnou míru. Motor vykazuje výkon 120 k/88 kW a točivý moment 224 N.m už při 1600 ot/min. Vozidlo s pohotovostní hmotností jen 865 kg zrychluje z 0-100 km/h za 10,5 s a dosahuje největší rychlosti 180 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příbuznost s vozidly Mercedes-Benz se projevuje nejen v motorovém prostoru a interiéru Rinspeedu Presto, ale také na vnějším vzhledu. Hlavní světlomety a zadní svítilny pocházejí z vozů C-Sportcoupé, přístrojová deska z áčka a sedadla z malého Smartu. Osvětlení obstarávají svítidla s LED technikou. Ta působí uvnitř i vně vozu, který je tak pro okolní řidiče jasně čitelný. Při brzdění se na brzdových světlech rozsvěcuje také nápis Stop. Podobně pracují i směrová světla, při zapnutí parkovacích nebo potkávacích světel svítí jasný nápis Presto na zadní skupinové svítilně.

Klepněte pro větší obrázek

Rinspeed Presto postavili na 17" kola Antera a speciálně vyvinuté pružiny Eibach. Z pneumatik vybrali konstruktéři pláště Continental SportContact, vpředu s rozměrem 205/50 a vzadu 235/45. Výfuk značky Remus je vyveden pod vůz z boku.

Při přípravě projektu spolupracoval Frank M. Rinderknecht se švýcarskými odborníky na zemní plyn, jejichž podíl spočívá hlavně na konstrukci motoru.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes R 3
Rok výroby: 2007
Stav: 189 683 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes SL 3,5
Rok výroby: 2009
Stav: 59 580 km
Cena: 580 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků