Světová premiéra pro Volkswagen TRISTAR na IAA

Volkswagen Užitkové vozy představuje u příležitosti 30. výročí první studie Syncro koncept TRISTAR, který je dosud nevídanou kombinací všech dobrých vlastností aktuální řady T. Je multifunkční jako švýcarský kapesní nůž, variabilní, spolehlivý a díky svým extrémním terénním schopnostem dojede kamkoli. TRISTAR je na základě flexibilních možností pro přepravu osob a nákladu také ideálním servisním, nákladním i surfařským vozidlem.
Světová premiéra pro Volkswagen TRISTAR na IAA

Transporter budoucnosti. Volkswagen Užitkové vozy představuje u příležitosti letošního veletrhu IAA koncepční vozidlo s legendárním názvem TRISTAR. Mohutné vozidlo s valníkovou nástavbou a prodlouženou kabinou, stylovým obloukem za kabinou a krátkým rozvorem disponuje trvalým pohonem všech kol s mechanickou uzávěrkou zadního diferenciálu a světlou výškou zvýšenou o 30 milimetrů. Designéři navrhli velmi precizní, nové a přesto důvěrně známé tvarové řešení, které skvěle ladí s typovým označením. Dojem síly a šířky studie umocňují ostré linie, probíhající po celém obvodě vozidla, světlomety LED a přepracované uspořádání celé přídě. Monolitická přístrojová deska připomíná svým tvarem a jednoduchou funkčností dřívější modely VW Bus, přezdívané „Bulli“. Náklad lze rozdělit do dvou oddělených úrovní. Pod otevřenou ložnou plochou, na níž je umístěno náhradní kolo s terénní pneumatikou s hrubým vzorkem, se nachází prostorný výsuvný úložný prostor, který je chráněn proti pronikání vody i prachu. V interiéru je kromě otočných a posuvných sedadel řidiče a spolujezdce stolek až pro 20“ tablet, dále nejmodernější zvuková aparatura a systém pro pořádání videokonferencí. TRISTAR je tak ideálním místem pro porady. Dokonce bylo pamatováno i na stroj na espresso.

Univerzální vozidlo pro specialisty. TRISTAR je díky svým extrémním schopnostem pro jízdu v terénu v kombinaci s flexibilními možnostmi pro přepravu osob a nákladu ideální volbou pro pojízdnou servisní dílnu, kancelář s technicky vyspělou výbavou nebo surfařské vozidlo. Nový Volkswagen TRISTAR je díky své bezpečnosti, vysoké kvalitě a flexibilitě mnohostranným nástrojem pro všechny uživatele, ať se jedná o architekta, filmový štáb, servisního odborníka, zahradníka, nebo účastníka expedice.

Měřítko své třídy. Dr. Eckhard Scholz, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, při světové premiéře řekl: „TRISTAR přináší dosud nevídanou kombinaci všech dobrých vlastností modelové řady T, ukazuje její potenciál a dokazuje, že je i nadále měřítkem všech věcí. TRISTAR tím spojuje minulost s budoucností. V jubilejním roce první studie Syncro ukazuje kompetence naší značky v oblasti pohonu všech kol a demonstruje připravenost na budoucnost.“ A dále uvedl: „Potřeby našich zákazníků bereme vážně a cíleně náš bestseller zdokonalujeme. Každým novým modelem tak nově definujeme měřítka v dané třídě.“

Stručná fakta

Název:

Volkswagen TRISTAR

Charakter:

Transporter budoucnosti jako univerzální vozidlo pro specialisty.

To nejlepší pro podnikání – lhostejno jaké.

Rozměry:

Délka 4788 mm, šířka 2320 mm, výška 2066 mm;

(zvýšení světlé výšky o 30 mm)

Pohon:

Trvalý pohon všech kol 4Motion, mechanická uzávěrka zadního diferenciálu.

Motor/výkon/převodovka:

2.0 TDI 150 kW, 450 N.m

150 kW při 4000 min-1

450 N.n při 1400 min-1

Kola z lehké slitiny „Rocadura“, pneumatiky 245/70 R 17.

Nejvyšší rychlost 185 km/h

Zrychlení z 0 na 80 km/h za 6,7 s

Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,0 s

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků