Světová premiéra pro Volkswagen TRISTAR na IAA

Volkswagen Užitkové vozy představuje u příležitosti 30. výročí první studie Syncro koncept TRISTAR, který je dosud nevídanou kombinací všech dobrých vlastností aktuální řady T. Je multifunkční jako švýcarský kapesní nůž, variabilní, spolehlivý a díky svým extrémním terénním schopnostem dojede kamkoli. TRISTAR je na základě flexibilních možností pro přepravu osob a nákladu také ideálním servisním, nákladním i surfařským vozidlem.
Světová premiéra pro Volkswagen TRISTAR na IAA

Transporter budoucnosti. Volkswagen Užitkové vozy představuje u příležitosti letošního veletrhu IAA koncepční vozidlo s legendárním názvem TRISTAR. Mohutné vozidlo s valníkovou nástavbou a prodlouženou kabinou, stylovým obloukem za kabinou a krátkým rozvorem disponuje trvalým pohonem všech kol s mechanickou uzávěrkou zadního diferenciálu a světlou výškou zvýšenou o 30 milimetrů. Designéři navrhli velmi precizní, nové a přesto důvěrně známé tvarové řešení, které skvěle ladí s typovým označením. Dojem síly a šířky studie umocňují ostré linie, probíhající po celém obvodě vozidla, světlomety LED a přepracované uspořádání celé přídě. Monolitická přístrojová deska připomíná svým tvarem a jednoduchou funkčností dřívější modely VW Bus, přezdívané „Bulli“. Náklad lze rozdělit do dvou oddělených úrovní. Pod otevřenou ložnou plochou, na níž je umístěno náhradní kolo s terénní pneumatikou s hrubým vzorkem, se nachází prostorný výsuvný úložný prostor, který je chráněn proti pronikání vody i prachu. V interiéru je kromě otočných a posuvných sedadel řidiče a spolujezdce stolek až pro 20“ tablet, dále nejmodernější zvuková aparatura a systém pro pořádání videokonferencí. TRISTAR je tak ideálním místem pro porady. Dokonce bylo pamatováno i na stroj na espresso.

Univerzální vozidlo pro specialisty. TRISTAR je díky svým extrémním schopnostem pro jízdu v terénu v kombinaci s flexibilními možnostmi pro přepravu osob a nákladu ideální volbou pro pojízdnou servisní dílnu, kancelář s technicky vyspělou výbavou nebo surfařské vozidlo. Nový Volkswagen TRISTAR je díky své bezpečnosti, vysoké kvalitě a flexibilitě mnohostranným nástrojem pro všechny uživatele, ať se jedná o architekta, filmový štáb, servisního odborníka, zahradníka, nebo účastníka expedice.

Měřítko své třídy. Dr. Eckhard Scholz, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, při světové premiéře řekl: „TRISTAR přináší dosud nevídanou kombinaci všech dobrých vlastností modelové řady T, ukazuje její potenciál a dokazuje, že je i nadále měřítkem všech věcí. TRISTAR tím spojuje minulost s budoucností. V jubilejním roce první studie Syncro ukazuje kompetence naší značky v oblasti pohonu všech kol a demonstruje připravenost na budoucnost.“ A dále uvedl: „Potřeby našich zákazníků bereme vážně a cíleně náš bestseller zdokonalujeme. Každým novým modelem tak nově definujeme měřítka v dané třídě.“

Stručná fakta

Název:

Volkswagen TRISTAR

Charakter:

Transporter budoucnosti jako univerzální vozidlo pro specialisty.

To nejlepší pro podnikání – lhostejno jaké.

Rozměry:

Délka 4788 mm, šířka 2320 mm, výška 2066 mm;

(zvýšení světlé výšky o 30 mm)

Pohon:

Trvalý pohon všech kol 4Motion, mechanická uzávěrka zadního diferenciálu.

Motor/výkon/převodovka:

2.0 TDI 150 kW, 450 N.m

150 kW při 4000 min-1

450 N.n při 1400 min-1

Kola z lehké slitiny „Rocadura“, pneumatiky 245/70 R 17.

Nejvyšší rychlost 185 km/h

Zrychlení z 0 na 80 km/h za 6,7 s

Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,0 s

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků