Světoběžník Infiniti G35

Největší konkurence automobilek již není zdaleka jen výsadou nižší a nižší střední třídy, ale mnoho novinek přichází i do sektoru vozů vyšší střední třídy. Dalším ze zástupců, který obohacuje nabídku v tomto segmentu je automobilka Infiniti se svým novým modelem G35.
Světoběžník Infiniti G35

Že tuto značku neznáte?? Není se čemu divit, Infiniti je součást automobilky Nissan a pod tímto jménem se prodává především na zámořských trzích, nikoliv v Evropě. Infiniti vyrábí sedany vyšší střední třídy a ve svém programu má i velký off-road, který úspěšně konkuruje vozům jako BMW X5. Nový sedan G35 byl koncipován především pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Pádným argumentem pro koupi právě tohoto vozu se stane prodejní cena, která je nižší než základní modely Jaguaru X-type, Audi A6, Mercedesu C a dalších světových automobilek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Design vozu je vcelku povedený. Klasické tvary čtyřdveřového sedanu jsou opravdu tradiční. Přední části vozu dominuje dvojice světlometů s čirou optikou, kde v modulu jsou jednotlivá světla umístěna nikoliv vedle sebe, ale nad sebou. Směrový ukazatel je jednak ve vnitřní straně modulu, ale také na přechodu mezi předním blatníkem a předním nárazníkem, takže vůbec nevystupuje z karoserie. Od úrovně B-sloupků se karoserie začíná plynule zaoblovat směrem dolů a na spodní hraně zadního okna plynule navazuje na kapotu zavazadlového prostoru. Zadní části dominují rozměrná světla, která na jedné straně zasahují až do boku vozu, na druhé zpětnými svítilnami do kapoty zavazadelníku. Celkově působí exteriér Infiniti G35 velice uceleně, na druhou stranu na něm nelze najít žádný výrazný stylistický výstřelek, který by právě tento vůz silně charakterizoval, výhodou čistých linií je ovšem součinitel vzduchového odporu Cx 0,27, což je opravdu velice nízká hodnota.

Vnitřek vozu je přehledný a nese se ve znamení dvou prvků. Tím prvním je kvalitní tmavá kůže v kombinaci s matným plastem ve stejné barvě, tím druhým je hliníkové provedení středové konzole, které dodává vozu jistý sportovní nádech. Ten podporuje i přístrojová deska, kde budíky mají bílý podklad a jsou cejchovány žlutou barvou. V základní výbavě je myšleno téměř na vše, co může řidiči zpříjemnit život na dlouhých vzdálenostech, počínaje elektronickou klimatizací umožňující nastavení vlastního prostředí pro každého z cestujících a konče třeba satelitní navigací a tempomatem, který je obzvláště ve Spojených státech žádaný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou vozu se ukrývá šestiválec o zdvihovém objemu 3,5 litru, který ze sebe vydává největší výkon 191 kW (260k) a točivý moment 335 Nm. Motor je spojen s pětistupňovou automatickou převodovkou, která umožňuje mód sekvenčního řazení. Díky rozložení hmotnosti v poměru 52:48 a pohonu zadních kol bylo dosaženo optimálních jízdních vlastností. I když se snaží nový Infiniti navodit i sportovní emoce, podvozek bude tradičně naladěn „po americku“ naměkko, přesto první svezení hovoří o tom, že ovladatelnost vozu je výborná.

Přestože se zatím nepředpokládá, že by se vůz dovážel do Evropy, je určitě dobré si uvědomit, že kategorie luxusnějších vozů už zdaleka není vyhrazená jen tradičním zaběhnutým značkám, ale že i méně významní výrobci ještě neřekli své poslední slovo, zvláště když si uvědomíme, že nové G35 se začne prodávat za cenu nižší, než 29 tis. USD (cca 1.mil Kč).

Další technické údaje:

Motor:
V6, 3,5 litru DOHC 24 ventilů
Délka: 4,90 metru
Šířka: 1,79 metru
Výška: 1,50 metru
Rozvor: 2,92 metru
Pneumatiky: 205/65 R16
Objem zavazadlového prostoru: 386 litrů
Palivová nádrž: 75 litrů
Pohotovostní hmotnost: 1580kg (liší se podle provedení)
Zrychlení 0 – 96 km/h: 6,1 vteřiny
Spotřeba paliva město/mimo město: 19,8/12,4 l/100km

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků