Svět zažije zlatou éru turbodmychadel, tvrdí v brněnském Honeywellu

35 komentářů

D
28. dubna • 8:06

Hezke prispevky, ale je videt neznalost motoru...
Zivotnost je dana taky majitelem a udrzbou, kdejake turbomotory najedou pres 500tkm a jsou ok.

Antiautomat
3. února • 11:16

Moj odkaz: o Vas vyrobok zaujem nemam. Mam dva pekace, ktore mi sluzia tak ako maju a chvalabohu sa bez Vasej ctenej vizie buducnosti obidem.

Yarda
3. února • 10:47

Docela by mne zajímalo, pokud si budu chtít koupit nové auto co si ho budu moci dovolit za své peníze, jaký rozdíl v ceně bude mezi turbem a bezturbem.
Konkrétně - mám skoro deset let starou thalii 1,2, 16V, dal jsem za ni tehdy tak 240kKč (nemám j v základní výbavě), pokud budu potřebovat nové, asi se podívám po nějaké dácii podobného provedení, jaký cenový rozdíl bude, když si budu chtít připlatit na provedení turbo (pokud se bude nabízet)?

Antiautomat
3. února • 11:13

....a co tak radsej dojazdit tu Thaliu? (pokial teda nema nejaky tazky problem).

Yarda
3. února • 12:13

Zatím šlape (a věřím, že ještě dlouho šlapat bude) jako hodinky, najeto mám skoro 100 000 km.Jen mne zajímalo, zatím jako hypotetický problém, jak se to turbo promítne do ceny auta co si ho bude chtít koupit BFU.
Chápu, že někdo kdo "nalítá" ve firemním autě statisíce kilometrů ročně na to asi bude mít jiný názor.

Nechte si foukadla...
3. února • 6:37

Ja si raději nechám svoje atmosferické Busso ;-) A pevně doufam, že spolu natočíme jeste desitky tisic km...

Fanda
2. února • 10:44

Píšete zde hlouposti.Zkrátka to tak je.Kolik motorů mělo před 20 lety turbo kolik dnes.V současné době se stávají vyjímkami motory bez turba.Naopak dnes již jeden motor má i více turbodmychadel.Netvrdím,že je to tak správně,ale prostě to tak je.Někdo zde píše,že pokud bude šlapat motoru na krk,že bude mít dvojnásobnou spotřebu.Ano spotřeba vzroste,ale není žádný důvod vozu šlapat na krk.Díky turbodmychadlu máte dostatek výkonu i v nízkých otáčkách a naopak vytáčení nemá smysl.Sám vlastní to strašné TSI a jsem maximálně spokojen a motor bez turba bych již nechtěl.Při jízdě do 2 500 ot/min je spotřeba naprosto v pohodě a brzdou provozu rozhodně nejste.

jirka
2. února • 11:50

A treba po dalnici litam i dveste. V tomhle kalupu jsem to drzel hodinnu kolem dvouset. Atmo 3.0 v6 benzin 12.8 litrukrasna spotreba. Ted budu kupovat resil jsem auto do lesa aby valilo v kuzi a vybava a moc mista u vnitr. Ford explorer 1998 4.0 v6 benzin. Jeep je taky fajn je ale vnitrne mensi i kdyz 5.2 5.9 je vykonejsi. Ale o 150 l mensi kufr o 30 cmkratsi o 12 cm hubenejsi a ford gumy 255 jeep 225 a ford pro naklad vzadu listova pera. Tu atmo lehce poladim pruchodnejsi vzduchovy filtr a vyfuk. A hned 10 procent vykonu vic.

DDT
2. února • 19:45

no to určitě ty petrolíne...

jirka
3. února • 6:32

To nesmite jezdit ve skodovkach ty na to nemaj. Nejvic jsem jel aitem po ceske dalnici na tabor gps 232 kmh.

Antiautomat
3. února • 11:12

Uz som siel aj rychlejsie, co tam mas este? Praha-Brno za 10 minut? No pochval sa. :-D

Fanda
2. února • 12:47

Tak to bych chtě vidět,kde jsi jel po dálnici 200 km/h ,hodinu v kuse?To nejde ani v Německu,ono je tam těch omezení na 120 km/h celkem dost.

jirka
2. února • 13:14

Brno Ostrava je cca 180 km za hodku v noci. A do nemecka do Frankurtu tam to skutecne v noci tacho bylo 200. Dalnice drzim jinak normal tacho 160 180 a v tomhle kalupu 1.4 tsi bere 20 litru ta tabulka je na autorevue

Fanda
2. února • 18:51

Tak já už mám pubertu řadu let za sebou a Kobru 11 jsem taky moc nesledoval,spousta dílů mi utekla.

Antiautomat
2. února • 9:13

Objem nicim nenahradis. Vyplyva to z fyziky zakladnej skoly, len marketingu a fajnensu to vzdy dojde az neskor, ostatne dnesny trend, ktory tvrdo narazil na dno extremizmu menou daunsajzing, je jasny. Mozes pracovat na zvysovani efektivity a znizovani strat /za sucasneho riesenia prekazok v zlozitosti, opotrebovania, materialu a emisii/, ale objem bude stale objem: auto tlaci dopredu expanzia palivovej zmesi a nie ten ci ony ppt alebo xls.

Kuk Vykuk
1. února • 21:52

Tak určité :-D

jirka
1. února • 11:53

A az tomu slapnu na krk tak budu mit dvojnasobnou spotrebu o proti atmo se stejnym vykonem. Diky nechci a v realu turbo pri normalni jizde stejny vykon dobra atmo zere stejne.

jirka II
1. února • 15:23

Čoveče já bych už atmo nechtěl ani za nic, pokud mám teda zůstat u R4. R6 atmo bejvalo super a ještě dneska to jsou super motory, ale R6 s twin scroll je zase o stupeň dál... A spotřeba? Ta je vyšší jen pokud jedeš tak, jak se atmosféře ani nezdá.

Niemand
2. února • 8:14

Lenže dvoj litrovú atmosféru nahrádza 1,4turbu. A moja prvá skúsenosť s 1,4SI bola taka, že keď som ho prehnal po nemeckej diaľnici tak mi vyšla spotreba ako na dvojlitry, ktorý mal 30 koni viac, bol v o 200KG ťažšom aute a točil všetky kolesá. Viem, že odvtedy sa to zlepšilo, ale rozhodne nie to nie je technológia, ktoré zázračne znižuje spotrebu o 40%.

Valentino
1. února • 9:58

Dnešní motory jsou spíš konstruované tak, aby nevydržely víc, než je životnost turbodmychadla.

neodborník
1. února • 11:03

No a co jako, něco není v pořádku, nedá se nadávat, jak se turba pokakávají ? Ty statisíce kilometrů životnosti bohatě stačí, obzvlášť lidem, co mají s bídou na palivo, kde by ty kilometry najezdili.

Mack
1. února • 15:10

Statisíce kilometrů?? Už nějakou dobu se životnost motorů a většiny komponentů kolem počítá na desítky tisíc...

jirka
1. února • 15:18

U mě se to zatím počítá vždy na statisíce jen se spotřebákem (VW, BMW a MB, od 2 do 4 let stáří a všechny už (bohužel) nad 100KKm, VW přes 200KKm).

Jan Taraba
1. února • 11:12

Mají s bídou na palivo,...nojo, jsou tací. Apropos, víte, že mezi nízkopříjmovými skupinami obyvatel v EU je výrazně vyšší procento kuřáků, než u skupin se středními a vysokými příjmy?

neodborník
1. února • 11:28

A pak nemají na doktora, stejná logika uvažování. Místo starosti o životnost tělesné schránky se starají o životnost výrobků, například turbodmychadel, nebo aut. Taky to je jeden z důvodů té nízkopříjmovosti, vše souvisí se vším.

jirka
1. února • 9:53

správná čecha
už v nadpisu chyba
čtete si to po sobě vůbec vážený pane autore

bzzz
1. února • 9:13

Kdo fouka, ten jede? :-)

bluemotion
1. února • 9:35

Kod jede, ten si fouká..jako můj známý, foukalo mu TDIčko skoro až na makarskou..tak si půjčil auto z půjčovny a dojel si pro nové foukadlo do česka, no trochu vopruz, ale zase tato žere 3,3 litru JZD nafty na 1000km.:-D

Zelí
1. února • 8:50

Tzv. placená inzerce.

Bouce
1. února • 12:36

Hned si pujdu na zaklade clanku koupit jedno turbo, nebo radsi dve. Druhe vezmu manzelce

jirka
1. února • 12:50

Pockejte do pristiho tydne bude vyprodej kilo za 29.90 kc

jirka
1. února • 12:50

Pockejte do pristiho tydne bude vyprodej kilo za 29.90 kc

jirka
1. února • 12:50

Pockejte do pristiho tydne bude vyprodej kilo za 29.90 kc

jirka
1. února • 12:50

Pockejte do pristiho tydne bude vyprodej kilo za 29.90 kc

KUKUO
1. února • 8:32

Jedna paní povídala:-P

Doporučujeme

Články odjinud