Svět zažije zlatou éru turbodmychadel, tvrdí v brněnském Honeywellu

KUKUO  |  01. 02. 2017 08:32

Jedna paní povídala

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  01. 02. 2017 08:50

Tzv. placená inzerce.

Odpovědět  |   | 
Bouce  |  01. 02. 2017 12:36

Hned si pujdu na zaklade clanku koupit jedno turbo, nebo radsi dve. Druhe vezmu manzelce

Odpovědět  |   | 
jirka  |  01. 02. 2017 12:50

Pockejte do pristiho tydne bude vyprodej kilo za 29.90 kc

Odpovědět  |   | 
jirka  |  01. 02. 2017 12:50

Pockejte do pristiho tydne bude vyprodej kilo za 29.90 kc

Odpovědět  |   | 
jirka  |  01. 02. 2017 12:50

Pockejte do pristiho tydne bude vyprodej kilo za 29.90 kc

Odpovědět  |   | 
jirka  |  01. 02. 2017 12:50

Pockejte do pristiho tydne bude vyprodej kilo za 29.90 kc

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  01. 02. 2017 09:13

Kdo fouka, ten jede?

Odpovědět  |   | 
bluemotion  |  01. 02. 2017 09:35

Kod jede, ten si fouká..jako můj známý, foukalo mu TDIčko skoro až na makarskou..tak si půjčil auto z půjčovny a dojel si pro nové foukadlo do česka, no trochu vopruz, ale zase tato žere 3,3 litru JZD nafty na 1000km.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  01. 02. 2017 09:53

správná čecha
už v nadpisu chyba
čtete si to po sobě vůbec vážený pane autore

Odpovědět  |   | 
Valentino  |  01. 02. 2017 09:58

Dnešní motory jsou spíš konstruované tak, aby nevydržely víc, než je životnost turbodmychadla.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  01. 02. 2017 11:03

No a co jako, něco není v pořádku, nedá se nadávat, jak se turba pokakávají ? Ty statisíce kilometrů životnosti bohatě stačí, obzvlášť lidem, co mají s bídou na palivo, kde by ty kilometry najezdili.

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  01. 02. 2017 11:12

Mají s bídou na palivo,...nojo, jsou tací. Apropos, víte, že mezi nízkopříjmovými skupinami obyvatel v EU je výrazně vyšší procento kuřáků, než u skupin se středními a vysokými příjmy?

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  01. 02. 2017 11:28

A pak nemají na doktora, stejná logika uvažování. Místo starosti o životnost tělesné schránky se starají o životnost výrobků, například turbodmychadel, nebo aut. Taky to je jeden z důvodů té nízkopříjmovosti, vše souvisí se vším.

Odpovědět  |   | 
Mack  |  01. 02. 2017 15:10

Statisíce kilometrů?? Už nějakou dobu se životnost motorů a většiny komponentů kolem počítá na desítky tisíc...

Odpovědět  |   | 
jirka  |  01. 02. 2017 15:18

U mě se to zatím počítá vždy na statisíce jen se spotřebákem (VW, BMW a MB, od 2 do 4 let stáří a všechny už (bohužel) nad 100KKm, VW přes 200KKm).

Odpovědět  |   | 
jirka  |  01. 02. 2017 11:53

A az tomu slapnu na krk tak budu mit dvojnasobnou spotrebu o proti atmo se stejnym vykonem. Diky nechci a v realu turbo pri normalni jizde stejny vykon dobra atmo zere stejne.

Odpovědět  |   | 
jirka II  |  01. 02. 2017 15:23

Čoveče já bych už atmo nechtěl ani za nic, pokud mám teda zůstat u R4. R6 atmo bejvalo super a ještě dneska to jsou super motory, ale R6 s twin scroll je zase o stupeň dál... A spotřeba? Ta je vyšší jen pokud jedeš tak, jak se atmosféře ani nezdá.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  02. 02. 2017 08:14

Lenže dvoj litrovú atmosféru nahrádza 1,4turbu. A moja prvá skúsenosť s 1,4SI bola taka, že keď som ho prehnal po nemeckej diaľnici tak mi vyšla spotreba ako na dvojlitry, ktorý mal 30 koni viac, bol v o 200KG ťažšom aute a točil všetky kolesá. Viem, že odvtedy sa to zlepšilo, ale rozhodne nie to nie je technológia, ktoré zázračne znižuje spotrebu o 40%.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  01. 02. 2017 21:52

Tak určité

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  02. 02. 2017 09:13

Objem nicim nenahradis. Vyplyva to z fyziky zakladnej skoly, len marketingu a fajnensu to vzdy dojde az neskor, ostatne dnesny trend, ktory tvrdo narazil na dno extremizmu menou daunsajzing, je jasny.

Mozes pracovat na zvysovani efektivity a znizovani strat /za sucasneho riesenia prekazok v zlozitosti, opotrebovania, materialu a emisii/, ale objem bude stale objem: auto tlaci dopredu expanzia palivovej zmesi a nie ten ci ony ppt alebo xls.

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  02. 02. 2017 10:44

Píšete zde hlouposti.Zkrátka to tak je.Kolik motorů mělo před 20 lety turbo kolik dnes.V současné době se stávají vyjímkami motory bez turba.Naopak dnes již jeden motor má i více turbodmychadel.Netvrdím,že je to tak správně,ale prostě to tak je.Někdo zde píše,že pokud bude šlapat motoru na krk,že bude mít dvojnásobnou spotřebu.Ano spotřeba vzroste,ale není žádný důvod vozu šlapat na krk.Díky turbodmychadlu máte dostatek výkonu i v nízkých otáčkách a naopak vytáčení nemá smysl.Sám vlastní to strašné TSI a jsem maximálně spokojen a motor bez turba bych již nechtěl.Při jízdě do 2 500 ot/min je spotřeba naprosto v pohodě a brzdou provozu rozhodně nejste.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  02. 02. 2017 11:50

A treba po dalnici litam i dveste. V tomhle kalupu jsem to drzel hodinnu kolem dvouset. Atmo 3.0 v6 benzin 12.8 litrukrasna spotreba. Ted budu kupovat resil jsem auto do lesa aby valilo v kuzi a vybava a moc mista u vnitr. Ford explorer 1998 4.0 v6 benzin. Jeep je taky fajn je ale vnitrne mensi i kdyz 5.2 5.9 je vykonejsi. Ale o 150 l mensi kufr o 30 cmkratsi o 12 cm hubenejsi a ford gumy 255 jeep 225 a ford pro naklad vzadu listova pera. Tu atmo lehce poladim pruchodnejsi vzduchovy filtr a vyfuk. A hned 10 procent vykonu vic.

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  02. 02. 2017 12:47

Tak to bych chtě vidět,kde jsi jel po dálnici 200 km/h ,hodinu v kuse?To nejde ani v Německu,ono je tam těch omezení na 120 km/h celkem dost.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  02. 02. 2017 13:14

Brno Ostrava je cca 180 km za hodku v noci. A do nemecka do Frankurtu tam to skutecne v noci tacho bylo 200. Dalnice drzim jinak normal tacho 160 180 a v tomhle kalupu 1.4 tsi bere 20 litru ta tabulka je na autorevue

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  02. 02. 2017 18:51

Tak já už mám pubertu řadu let za sebou a Kobru 11 jsem taky moc nesledoval,spousta dílů mi utekla.

Odpovědět  |   | 
DDT  |  02. 02. 2017 19:45

no to určitě ty petrolíne...

Odpovědět  |   | 
jirka  |  03. 02. 2017 06:32

To nesmite jezdit ve skodovkach ty na to nemaj. Nejvic jsem jel aitem po ceske dalnici na tabor gps 232 kmh.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 02. 2017 11:12

Uz som siel aj rychlejsie, co tam mas este? Praha-Brno za 10 minut? No pochval sa.

Odpovědět  |   | 
Nechte si foukadla...  |  03. 02. 2017 06:37

Ja si raději nechám svoje atmosferické Busso A pevně doufam, že spolu natočíme jeste desitky tisic km...

Odpovědět  |   | 
Yarda  |  03. 02. 2017 10:47

Docela by mne zajímalo, pokud si budu chtít koupit nové auto co si ho budu moci dovolit za své peníze, jaký rozdíl v ceně bude mezi turbem a bezturbem.
Konkrétně - mám skoro deset let starou thalii 1,2, 16V, dal jsem za ni tehdy tak 240kKč (nemám j v základní výbavě), pokud budu potřebovat nové, asi se podívám po nějaké dácii podobného provedení, jaký cenový rozdíl bude, když si budu chtít připlatit na provedení turbo (pokud se bude nabízet)?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 02. 2017 11:13

....a co tak radsej dojazdit tu Thaliu? (pokial teda nema nejaky tazky problem).

Odpovědět  |   | 
Yarda  |  03. 02. 2017 12:13

Zatím šlape (a věřím, že ještě dlouho šlapat bude) jako hodinky, najeto mám skoro 100 000 km.Jen mne zajímalo, zatím jako hypotetický problém, jak se to turbo promítne do ceny auta co si ho bude chtít koupit BFU.
Chápu, že někdo kdo "nalítá" ve firemním autě statisíce kilometrů ročně na to asi bude mít jiný názor.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 02. 2017 11:16

Moj odkaz: o Vas vyrobok zaujem nemam. Mam dva pekace, ktore mi sluzia tak ako maju a chvalabohu sa bez Vasej ctenej vizie buducnosti obidem.

Odpovědět  |   | 
D  |  28. 04. 2018 08:06

Hezke prispevky, ale je videt neznalost motoru...
Zivotnost je dana taky majitelem a udrzbou, kdejake turbomotory najedou pres 500tkm a jsou ok.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků

Nejčtenější články

Chcete vydělávat 100.000 Kč měsíčně? Tolik dostali za duben zaměstnanci Škody

Chcete vydělávat 100.000 Kč měsíčně? Tolik …

Platy v mladoboleslavské automobilce vyrostly do rekordních výšin. Většina zaměstnanců dostala alespoň 100.000 Kč hrubého.

14.  5.  2018 | | 151 N/A
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Če…

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto Bildu. Pak se vrátila zpátky do České republiky, kde prošla kompletní rozborkou.

23.  5.  2018 | | 50 N/A
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí …

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o náběhu výroby nástupce Škody Rapid. Zaměstnanci se musejí potýkat s prvotními problémy.

20.  5.  2018 | | 141 N/A
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW,…

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být odpovědí AZNP na plánovaný růst životní úrovně socialistického Československa. Jak to nakonec dopadlo, asi není těžké uhodnout.

19.  5.  2018 | | 27 N/A
Řidič ve starém BMW narazil VW Polo na sloup osvětlení. Kdo je ale na vině?

Řidič ve starém BMW narazil VW Polo na slou…

Bizarně a nebezpečně vypadá dopravní nehoda, která se odehrála na neznámém místě.

4.  5.  2018 | | 30 N/A