Svět už není, co býval. Je tu elektrický Harley-Davidson

Ikonická značka Harley-Davidson představuje koncept svého vůbec prvního elektrického motocyklu. Co na to asi řeknou ortodoxní fanoušci?

Harley-Davidson není značka, která by hrnula na trh technologické novinky a předháněla se s ostatními v inovacích. Vždyť to byl právě Harley, který o elektronickém vstřikování paliva nebo chlazení vodou nechtěl dlouho ani slyšet. Takže co má znamenat elektrická motorka?

Dokonce jste ještě nedávno v nabídce značky našli i takové pravěké mechanismy jako přední vidlici typu springer. Styl, design a znáček Harley-Davidson byl prostě vždycky důležitější než nějaké technické inovace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ortodoxní tradicionalisté se musí chytat za hlavu, ale pokrok zastavit nelze.

Vůbec první Harley-Davidson s pohonem na elektřinu se jmenuje LiveWire a značka chce s tímto konceptem především zjišťovat názory potenciálních zákazníků. Harley si samozřejmě uvědomuje, že to nemůže být jen ledajaká motorka na elektřinu.

Elektrický Harley ale určitě nemá za cíl upoutat ortodoxní americké harleyáře, kteří jsou schopni řidiče japonského motocyklu zbít a jeho motorku pověsit za rám na nejbližší strom.

Proč jsou motorkáři neoblíbení? Dunlop zná odpověď

Proč jsou motorkáři neoblíbení? Dunlop zná odpověď

Výrobce slibuje velmi charakteristický projev a zvuk. Prý si máme vybavit stíhačku startující z letadlové lodi. Pusťte si přiložené video a uvidíte (a také uslyšíte). Harley-Davidson LiveWire se prý bude výrazně odlišovat od všech motocyklů na trhu, ať už mají spalovací nebo elektrický motor.

Harley-Davidson přiveze koncept LiveWire do Evropy v roce 2015, takže se s ním budeme moci setkat a dokonce ho i vyzkoušet. Určitě to bude zajímavé svezení, ale nemůžeme se zbavit pocitu, že k Harleyi prostě patří pach potu a benzínových výparů...

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků