Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Nástup přísnější emisní normy si vybral daň v podobě vyškrtnutí nejlepších agregátů z nabídek luxusních značek. Jaguar XJR575 už v Evropě nekoupíte, nás by to ale nemělo zase tak překvapovat.

Strašák skrývající se pod zkratkou WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test) naplno udeřil s koncem letních prázdnin. Řada automobilek aktuálně stále nemá k dispozici všechny agregáty pro nové modely, protože jednoduše nestíhá homologace, nastává odklon od manuálních převodovek a zářijovými prodejními statistikami se nesou samé propady. Auta jednoduše nejsou, což kdekdo nepamatuje za poslední desítky let.

Zprávy o tom, že ten či onen agregát, případně kombinaci určitého agregátu, pohonu a převodovky již nebudete moci pořídit, jsme za poslední měsíce vydávali celkem často. Nyní musíme chtě nechtě zabrousit i k Jaguaru, který byl nucen v Evropě ukončit prodej vrcholného modelu XJR575.

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

Pro mnohé je to modla s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 575 koní a pohonem zadních kol. A ano, i my jsme z něj byli v mnohých ohledech na větvi, jenže Česka se tento stav týká už od května letošního roku. Tehdy Jaguar vydal zatím poslední ceník modelu XJ a v něm nejenom že nefiguruje XJR575, ale zároveň ani jiný motor než třílitrový turbodiesel o výkonu 300 koní.

Zajímavé je, že Jaguar prodává model XJR575 teprve od loňského podzimu, moc dlouho se tedy v Evropě nezdržel. Kasovní trhák to jistě nebyl, vždyť za celý loňský rok se v České republice prodaly pouze čtyři Jaguary XJ, o jeden méně, než kolik činil odbyt konkurenčního Maserati Quattroporte.

Test ojetiny Jaguar XJ X350: Rozumná cesta k ekonomické sebevraždě

Test ojetiny Jaguar XJ X350: Rozumná cesta k ekonomické sebevraždě

Poprvé za padesát let života XJ se v nabídce objevuje pouze naftový motor, až sem jsme to dopracovali. A jeho pokračování bude spíše hořko-sladké. Nástupce se má totiž objevit už v příštím roce a půjde o elektromobil.  Že u nás po takových autem ještě není tak vysoká poptávka? Zatím ne, jenže to se v příštích letech změní. A navíc, pokud chce Jaguar uspět v Číně, bez elektrické limuzíny se neobejde.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků