Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Nástup přísnější emisní normy si vybral daň v podobě vyškrtnutí nejlepších agregátů z nabídek luxusních značek. Jaguar XJR575 už v Evropě nekoupíte, nás by to ale nemělo zase tak překvapovat.

Strašák skrývající se pod zkratkou WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test) naplno udeřil s koncem letních prázdnin. Řada automobilek aktuálně stále nemá k dispozici všechny agregáty pro nové modely, protože jednoduše nestíhá homologace, nastává odklon od manuálních převodovek a zářijovými prodejními statistikami se nesou samé propady. Auta jednoduše nejsou, což kdekdo nepamatuje za poslední desítky let.

Zprávy o tom, že ten či onen agregát, případně kombinaci určitého agregátu, pohonu a převodovky již nebudete moci pořídit, jsme za poslední měsíce vydávali celkem často. Nyní musíme chtě nechtě zabrousit i k Jaguaru, který byl nucen v Evropě ukončit prodej vrcholného modelu XJR575.

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

Pro mnohé je to modla s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 575 koní a pohonem zadních kol. A ano, i my jsme z něj byli v mnohých ohledech na větvi, jenže Česka se tento stav týká už od května letošního roku. Tehdy Jaguar vydal zatím poslední ceník modelu XJ a v něm nejenom že nefiguruje XJR575, ale zároveň ani jiný motor než třílitrový turbodiesel o výkonu 300 koní.

Zajímavé je, že Jaguar prodává model XJR575 teprve od loňského podzimu, moc dlouho se tedy v Evropě nezdržel. Kasovní trhák to jistě nebyl, vždyť za celý loňský rok se v České republice prodaly pouze čtyři Jaguary XJ, o jeden méně, než kolik činil odbyt konkurenčního Maserati Quattroporte.

Test ojetiny Jaguar XJ X350: Rozumná cesta k ekonomické sebevraždě

Test ojetiny Jaguar XJ X350: Rozumná cesta k ekonomické sebevraždě

Poprvé za padesát let života XJ se v nabídce objevuje pouze naftový motor, až sem jsme to dopracovali. A jeho pokračování bude spíše hořko-sladké. Nástupce se má totiž objevit už v příštím roce a půjde o elektromobil.  Že u nás po takových autem ještě není tak vysoká poptávka? Zatím ne, jenže to se v příštích letech změní. A navíc, pokud chce Jaguar uspět v Číně, bez elektrické limuzíny se neobejde.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků