Svět podle Fordu: zapomeňte na šroubováky a nasaďte 3D brýle

Americká automobilka Ford pootevřela dveře a nechala nahlédnout do svého dobře utajeného světa laboratoří v Kolíně nad Rýnem a Dearbornu. Ve zprávě, kterou vydala, se píše:
Svět podle Fordu: zapomeňte na šroubováky a nasaďte 3D brýle

„Místnost, v níž se cizelují detaily budoucích modelů značky Ford, působí na první pohled poněkud nepatřičně. Velké bílé zdi tvoří třístěnný box, na jehož stěny a strop je promítán obraz z projektorů. Uprostřed je maketa automobilového interiéru.

Jakmile se však člověk posadí do sedadla řidiče a nasadí si 3D brýle se zabudovanými detektory pohybu, stěny se okamžitě promění v extrémně realistický virtuální svět.

Technologie nazvaná 3-D CAVE změnila způsob, jímž Ford navrhuje a optimalizuje automobily. Namísto nákladné výroby reálných prototypů Ford testuje tisíce detailů nového designu virtuálně. Takto lze zkoumat nejrůznějších aspekty od velikosti a umístění držáku nápojů až po výhled dozadu.

CAVE poskytuje animované vnější prostředí s chodci a cyklisty, ve kterém lze testovat například výhled z vozu. Umožňuje také porovnávat několik různých variant interiéru, a to včetně interiérů konkurenčních modelů. Vedle třístěnných sestav CAVE v německém Kolíně nad Rýnem a americkém Dearbornu provozuje Ford také několik jednodušších systémů s jednou projekční stěnou.“

B-MAX i Focus

V systému CAVE optimalizovali konstruktéři Fordu nejen inovativní dveře modelu B-MAX s integrovanými středovými sloupky karoserie, ale také výhled šikmo vzad v městském provozu nebo řešení stěračů, které se pohybují proti sobě.

Při vývoji Fordu Focus pomohl systém CAVE doladit účinnost předních stěračů, optimalizovat tvar opěradel předních sedadel z hlediska prostornosti pro cestující vzadu nebo minimalizovat odrazy palubních přístrojů a displejů v oknech.

Hlas specialisty

„Můžeme sestavit auto v digitálním světě a poté do něj nasednout a vyzkoušet ho,“ říká Michael Wolf, vedoucí technik virtuální reality ve Ford of Europe. „Při realizaci designových návrhů stále spoléháme na znalosti a představivost našich prototypářů, ale nyní mají k dispozici mnohem vyspělejší nástroje.“

Klepněte pro větší obrázek
 

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 941 km
Cena: 110 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 250 658 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků