Svět má nový nejrychlejší traktor. Rekordní JCB Fastrac 8000 umí jet přes 160 km/h

Světový rekord pokořen. Upravený traktor britské firmy se s tím opravdu nepáře a my už se nemůžeme dočkat celého filmu.

Možná si ještě pamatujete, jak si automobilový pořad Top Gear nechal postavit na zakázku traktor, se kterým potom světoznámý jezdec Stig zajel světový rekord. Tenkrát se s traktorem, který měl pod kapotou motor Chevrolet o objemu 5,7 litru, podařilo dosáhnout rychlosti 140,44 km/h. 

Toto je nejrychlejší traktor na světě. Rekord zlomil někdo, koho dobře znáte

Toto je nejrychlejší traktor na světě. Rekord zlomil někdo, koho dobře znáte

Tento rekord však už nyní neplatí a zapisovači do Guinessovy knihy rekordů se museli opět chopit měřidel. Rekord totiž nyní překonali v britském závodě JBL, kde vyrábějí zemědělskou a stavební techniku. Rekordmanem se stal traktor Fastrac 8000.

Ten dosáhl rychlosti 166,72 km/h. Za volantem seděl motocyklový závodník Guy Martin. Pod kapotou traktoru se nacházel dieselový motor 7.2 litru, produkující výkon 746 kW (1000 koní) a točivý moment 2500 N.m. Více informací o pohonu se dozvíme až v chystaném videu. Říká se ale, že sériovou převodovku CVT nahradila šestistupňová skříň ZF z náklaďáku.

Martin Macík ukázal speciál pro Rallye Šumava. Pojede v traktoru!

Martin Macík ukázal speciál pro Rallye Šumava. Pojede v traktoru!

Obří výkon je vám samozřejmě k ničemu, pokud taháte neforemnou krabici. Právě proto přispěchal na pomoc tým Formule 1 Williams Advanced Engineering, který traktoru upravil aerodynamiku dodatečnými a na první pohled viditelnými úpravami karoserie. 

Jak moc byly změny razantní, si můžete prohlédnout nahoře v galerii, kde máte pro porovnání základní model. Více informací se dozvíme až v krátkém filmu, který firma JCB chystá.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků