Svět je ještě v pořádku. Nejprodávanější Kia Stinger v ČR má šestiválec

Tuzemské zastoupení značky Kia již stačilo vyhodnotit, o jakou verzi jejich vlajkové lodi je největší zájem.

Během pěti měsíců, kdy Kia zahájila na českém trhu prodej čtyřdveřového sportovního vozu Stinger, si ho u jejích dealerů objednalo již třicet zákazníků.

Většina z nich si ho určitě nekupuje jen kvůli jeho designu, ale líbí se jim jeho technické parametry i jízdní výkony. "Více než tři čtvrtiny těch, kteří podepsali závaznou objednávku, žádá nejvyšší verzi GT s pohonem všech kol a motorem 3,3 V6 T-GDI," uvedla mluvčí tuzemského zastoupení korejské automobilky Kateřina Jouglíčková.

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Pro ty, kterým třeba toto kódové označení mnoho neříká dodáváme, že se jedná o přeplňovaný zážehový šestiválcový motor se zdvihovým objemem válců 3,3 litru. Výkon tohoto agregátu je velmi slibných 370 koňských sil.

O další nabízené varianty motorizací je podstatně menší zájem. Tři zákazníci měli zájem o benzinový dvoulitrový čtyřválec s pohonem zadních kol (výkon je stále velmi solidních 265 koní), stejný počet pak podepsal objednávku na verzi s turbodieselem 2,2 litru (200 koní) a pohonem všech kol a zbývající jeden stinger doputoval k majiteli s naftovým motorem 2,2 CRDi a pohonem zadních kol.

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Tito lidé si také evidentně nepřejí být nějakými šedivými myškami v davu. "Přestože firemní zákazníci často preferují pro své vozy bílou barvu, v případě modelu Stinger převažuje zájem o červenou," říká Jouglíčková. Takových zákazníků je plných 42 procent. Bílou barvu pak zvolilo 27 procent a modrou 21 procent. To je ovšem statistiky firemních klientů, kterých jsou z celkového počtu dvě třetiny. Privátní majitelé budou jezdit v pestřejších vozech. Objednali si již třeba také žluté lakování.

Letos se již také vyrovnává poměr mezi privátními a firemními klienty. Zatímco vloni převažovali firemní v poměru 13:5, letos je stav vyrovnaný - 6:6.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků