Svět je ještě v pořádku. Nejprodávanější Kia Stinger v ČR má šestiválec

Tuzemské zastoupení značky Kia již stačilo vyhodnotit, o jakou verzi jejich vlajkové lodi je největší zájem.

Během pěti měsíců, kdy Kia zahájila na českém trhu prodej čtyřdveřového sportovního vozu Stinger, si ho u jejích dealerů objednalo již třicet zákazníků.

Většina z nich si ho určitě nekupuje jen kvůli jeho designu, ale líbí se jim jeho technické parametry i jízdní výkony. "Více než tři čtvrtiny těch, kteří podepsali závaznou objednávku, žádá nejvyšší verzi GT s pohonem všech kol a motorem 3,3 V6 T-GDI," uvedla mluvčí tuzemského zastoupení korejské automobilky Kateřina Jouglíčková.

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Pro ty, kterým třeba toto kódové označení mnoho neříká dodáváme, že se jedná o přeplňovaný zážehový šestiválcový motor se zdvihovým objemem válců 3,3 litru. Výkon tohoto agregátu je velmi slibných 370 koňských sil.

O další nabízené varianty motorizací je podstatně menší zájem. Tři zákazníci měli zájem o benzinový dvoulitrový čtyřválec s pohonem zadních kol (výkon je stále velmi solidních 265 koní), stejný počet pak podepsal objednávku na verzi s turbodieselem 2,2 litru (200 koní) a pohonem všech kol a zbývající jeden stinger doputoval k majiteli s naftovým motorem 2,2 CRDi a pohonem zadních kol.

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Tito lidé si také evidentně nepřejí být nějakými šedivými myškami v davu. "Přestože firemní zákazníci často preferují pro své vozy bílou barvu, v případě modelu Stinger převažuje zájem o červenou," říká Jouglíčková. Takových zákazníků je plných 42 procent. Bílou barvu pak zvolilo 27 procent a modrou 21 procent. To je ovšem statistiky firemních klientů, kterých jsou z celkového počtu dvě třetiny. Privátní majitelé budou jezdit v pestřejších vozech. Objednali si již třeba také žluté lakování.

Letos se již také vyrovnává poměr mezi privátními a firemními klienty. Zatímco vloni převažovali firemní v poměru 13:5, letos je stav vyrovnaný - 6:6.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků