Svět je ještě v pořádku. Nejprodávanější Kia Stinger v ČR má šestiválec

Tuzemské zastoupení značky Kia již stačilo vyhodnotit, o jakou verzi jejich vlajkové lodi je největší zájem.

Během pěti měsíců, kdy Kia zahájila na českém trhu prodej čtyřdveřového sportovního vozu Stinger, si ho u jejích dealerů objednalo již třicet zákazníků.

Většina z nich si ho určitě nekupuje jen kvůli jeho designu, ale líbí se jim jeho technické parametry i jízdní výkony. "Více než tři čtvrtiny těch, kteří podepsali závaznou objednávku, žádá nejvyšší verzi GT s pohonem všech kol a motorem 3,3 V6 T-GDI," uvedla mluvčí tuzemského zastoupení korejské automobilky Kateřina Jouglíčková.

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Pro ty, kterým třeba toto kódové označení mnoho neříká dodáváme, že se jedná o přeplňovaný zážehový šestiválcový motor se zdvihovým objemem válců 3,3 litru. Výkon tohoto agregátu je velmi slibných 370 koňských sil.

O další nabízené varianty motorizací je podstatně menší zájem. Tři zákazníci měli zájem o benzinový dvoulitrový čtyřválec s pohonem zadních kol (výkon je stále velmi solidních 265 koní), stejný počet pak podepsal objednávku na verzi s turbodieselem 2,2 litru (200 koní) a pohonem všech kol a zbývající jeden stinger doputoval k majiteli s naftovým motorem 2,2 CRDi a pohonem zadních kol.

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Tito lidé si také evidentně nepřejí být nějakými šedivými myškami v davu. "Přestože firemní zákazníci často preferují pro své vozy bílou barvu, v případě modelu Stinger převažuje zájem o červenou," říká Jouglíčková. Takových zákazníků je plných 42 procent. Bílou barvu pak zvolilo 27 procent a modrou 21 procent. To je ovšem statistiky firemních klientů, kterých jsou z celkového počtu dvě třetiny. Privátní majitelé budou jezdit v pestřejších vozech. Objednali si již třeba také žluté lakování.

Letos se již také vyrovnává poměr mezi privátními a firemními klienty. Zatímco vloni převažovali firemní v poměru 13:5, letos je stav vyrovnaný - 6:6.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků