Svět je ještě v pořádku. Nejprodávanější Kia Stinger v ČR má šestiválec

Tuzemské zastoupení značky Kia již stačilo vyhodnotit, o jakou verzi jejich vlajkové lodi je největší zájem.

Během pěti měsíců, kdy Kia zahájila na českém trhu prodej čtyřdveřového sportovního vozu Stinger, si ho u jejích dealerů objednalo již třicet zákazníků.

Většina z nich si ho určitě nekupuje jen kvůli jeho designu, ale líbí se jim jeho technické parametry i jízdní výkony. "Více než tři čtvrtiny těch, kteří podepsali závaznou objednávku, žádá nejvyšší verzi GT s pohonem všech kol a motorem 3,3 V6 T-GDI," uvedla mluvčí tuzemského zastoupení korejské automobilky Kateřina Jouglíčková.

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Pro ty, kterým třeba toto kódové označení mnoho neříká dodáváme, že se jedná o přeplňovaný zážehový šestiválcový motor se zdvihovým objemem válců 3,3 litru. Výkon tohoto agregátu je velmi slibných 370 koňských sil.

O další nabízené varianty motorizací je podstatně menší zájem. Tři zákazníci měli zájem o benzinový dvoulitrový čtyřválec s pohonem zadních kol (výkon je stále velmi solidních 265 koní), stejný počet pak podepsal objednávku na verzi s turbodieselem 2,2 litru (200 koní) a pohonem všech kol a zbývající jeden stinger doputoval k majiteli s naftovým motorem 2,2 CRDi a pohonem zadních kol.

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Tito lidé si také evidentně nepřejí být nějakými šedivými myškami v davu. "Přestože firemní zákazníci často preferují pro své vozy bílou barvu, v případě modelu Stinger převažuje zájem o červenou," říká Jouglíčková. Takových zákazníků je plných 42 procent. Bílou barvu pak zvolilo 27 procent a modrou 21 procent. To je ovšem statistiky firemních klientů, kterých jsou z celkového počtu dvě třetiny. Privátní majitelé budou jezdit v pestřejších vozech. Objednali si již třeba také žluté lakování.

Letos se již také vyrovnává poměr mezi privátními a firemními klienty. Zatímco vloni převažovali firemní v poměru 13:5, letos je stav vyrovnaný - 6:6.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků