Švédský dostavník

Automobily švédské značky Saab se nikdy netajily tím, že jejich výrobce má bohaté zkušenosti s leteckou výrobou. Stejně tomu je i u Saabu 9-5 3,0 V6 Kombi.
Švédský dostavník
Automobily švédské značky Saab se nikdy netajily tím, že jejich výrobce má bohaté zkušenosti s leteckou výrobou. Stejně tomu je i u Saabu 9-5 3,0 V6 Kombi.

Saab 9-5 kombi patří do kategorie vyšší střední třídy, i když kvalitou zpracování a úrovní výbavy je silnou konkurencí také pro vozy luxusní třídy. Tradičně velký důraz je kladen na bezpečnost cestujících. Důkazem je systém SAHR, zamezující poranění hlavy při řetězových haváriích. Samozřejmostí jsou přední i boční airbagy.

Po usednutí do pohodlných, kůží čalouněných, vytápěných a ventilovaných předních sedadel, vás obklopí příjemně zpracovaný interiér. Prim hraje palubní deska zpracovaná se smyslem pro detaily, který obvykle mají letečtí konstruktéři. Na palubní desce najdeme zajímavě řešený rychloměr. Zvláštností Saabu je nerovnoměrné rozdělení rychloměru, kdy dělení v běžně používaných rychlostech je podrobnější než v ostatních. Také 9-5 kombi je vybaven funkcí Night Panel, tedy úplným ztmavnutím přístrojové desky. Po aktivování této funkce zůstane v činnosti jen část rychloměru. Na středovém panelu najdeme ovládání automatické klimatizace, autorádia a palubního počítače. Palubní počítač nabízí osm druhů informací. Patří mezi ně údaj o maximálním počtu kilometrů , který je možné ujet na palivo v nádrži nebo údaj o venkovní teplotě.

O pohon 9-5 kombi se stará šestiválcový třílitr doplněný o nízkotlaké přeplňování. Motor nabízí výkon 200 koní a umožňuje dosáhnou maximální rychlosti 230 km/h. Z 0 na 100 km/h pak zrychluje za 8,7 vteřiny. Solidní výkon je přenášen na kola přední nápravy prostřednictvím čtyřstupňové automatické převodovky (možná je také pětistupňová manuální). Automatická převodovka má i zimní program, což usnadňuje provoz zejména v zimě. Po jeho aktivaci totiž vůz reaguje „ospale“ na stlačení akcelerátoru. Příčinou této „ospalosti“ je fakt, že se vůz rozjíždí na třetí převodový stupeň.

U automobilu kategorie kombi je jedním z hlavních hledisek rozhodujících při koupi zavazadlový prostor. Objem zavazadlového prostoru je 416 litrů. Zajímavým prvkem je výsuvný díl o nosnosti 200 kg, který usnadňuje manipulaci s nákladem.

Saab 9-5 Kombi 3.0 V6 stojí na v základní výbavě 1 729 000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků