Švédský dostavník

Automobily švédské značky Saab se nikdy netajily tím, že jejich výrobce má bohaté zkušenosti s leteckou výrobou. Stejně tomu je i u Saabu 9-5 3,0 V6 Kombi.
Švédský dostavník
Automobily švédské značky Saab se nikdy netajily tím, že jejich výrobce má bohaté zkušenosti s leteckou výrobou. Stejně tomu je i u Saabu 9-5 3,0 V6 Kombi.

Saab 9-5 kombi patří do kategorie vyšší střední třídy, i když kvalitou zpracování a úrovní výbavy je silnou konkurencí také pro vozy luxusní třídy. Tradičně velký důraz je kladen na bezpečnost cestujících. Důkazem je systém SAHR, zamezující poranění hlavy při řetězových haváriích. Samozřejmostí jsou přední i boční airbagy.

Po usednutí do pohodlných, kůží čalouněných, vytápěných a ventilovaných předních sedadel, vás obklopí příjemně zpracovaný interiér. Prim hraje palubní deska zpracovaná se smyslem pro detaily, který obvykle mají letečtí konstruktéři. Na palubní desce najdeme zajímavě řešený rychloměr. Zvláštností Saabu je nerovnoměrné rozdělení rychloměru, kdy dělení v běžně používaných rychlostech je podrobnější než v ostatních. Také 9-5 kombi je vybaven funkcí Night Panel, tedy úplným ztmavnutím přístrojové desky. Po aktivování této funkce zůstane v činnosti jen část rychloměru. Na středovém panelu najdeme ovládání automatické klimatizace, autorádia a palubního počítače. Palubní počítač nabízí osm druhů informací. Patří mezi ně údaj o maximálním počtu kilometrů , který je možné ujet na palivo v nádrži nebo údaj o venkovní teplotě.

O pohon 9-5 kombi se stará šestiválcový třílitr doplněný o nízkotlaké přeplňování. Motor nabízí výkon 200 koní a umožňuje dosáhnou maximální rychlosti 230 km/h. Z 0 na 100 km/h pak zrychluje za 8,7 vteřiny. Solidní výkon je přenášen na kola přední nápravy prostřednictvím čtyřstupňové automatické převodovky (možná je také pětistupňová manuální). Automatická převodovka má i zimní program, což usnadňuje provoz zejména v zimě. Po jeho aktivaci totiž vůz reaguje „ospale“ na stlačení akcelerátoru. Příčinou této „ospalosti“ je fakt, že se vůz rozjíždí na třetí převodový stupeň.

U automobilu kategorie kombi je jedním z hlavních hledisek rozhodujících při koupi zavazadlový prostor. Objem zavazadlového prostoru je 416 litrů. Zajímavým prvkem je výsuvný díl o nosnosti 200 kg, který usnadňuje manipulaci s nákladem.

Saab 9-5 Kombi 3.0 V6 stojí na v základní výbavě 1 729 000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků