Švéd si v garáži staví Volvo s motorem z tanku. Teď už jsme viděli vše

Na internetu se objevily fotografie opravdu extrémního Volva PV544 z roku 1960. Veterán totiž dostal motor z tanku!

Nedávno jsme vám přinesli článek o Volvu, které bylo předěláno na jakýsi tank. Nyní tu máme něco podobného. 

Kupte si tento „švédský tank“. Vzniknul pro dobrou věc a nestojí moc

Kupte si tento „švédský tank“. Vzniknul pro dobrou věc a nestojí moc

Na internetových stránkách Garaget.org se objevil příspěvek fanouška, který si doma na své staré Volvo namontoval obrovský dieselový motor V12 s objemem, a teď si nevymýšlíme, 38,8 litru. Tahle bestie původně pochází z něčeho, co se jmenuje Brobandvagn 971, což je v podstatě tank, ale místo děla nese rampu na stavění mostů. Stejný motor se ale například objevil i v ruském tanku T-55 z padesátých let a tamní armáda s ním bojovala téměř tři desetiletí.

Je to ale vůbec možné? Victor Jonsson, autor tohoto šíleného projektu, si myslí, že ano. Volvo PV544 z roku 1960 totiž nedostalo jen jinou pohonnou jednotku, ale téměř určitě i zakázkový rám, protože ten, který byl v autě původně, by tuhle tíhu asi těžko unesl.

Toto je ideální auto na zimu. Nezastaví se před ničím, projede snad všude

Toto je ideální auto na zimu. Nezastaví se před ničím, projede snad všude

Takže co vlastně zahrnuje tenhle bláznivý tuning? Pro začátek je tu nová převodovka Heavy Duty od General Motors, která se používá jak u velkých Pickupů, tak i u nákladních aut. A vzhledem k tomu, že motor měl původně 431 kW, musel být upraven i akumulátor. Povedlo se a skutečně běží.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků