Svatební vůz prince Alberta se pyšní odnímatelnou střechou

Už za týden se odehraje svatba, na kterou čeká celé monacké knížectví. Princ Albert II. si bude brát Charlene Wittstockovou. K oltáři je doveze plně hybridní Lexus LS 600h L Landaulet s jednodílnou průhlednou polykarbonátovou střechou.

Na přestavbě vozu se podílela renomovaná belgická karosářská firma Carat Duchatelet v úzké spolupráci s konstruktéry společnosti Lexus se sídlem v Bruselu. Projekt si vyžádal celkem 2000 hodin práce. Hlavním cílem bylo podle prohlášení představitelů značky Lexus zajistit, aby "dokončený vůz neztratil nic z výkonnostních, bezpečnostních a dynamických atributů původního LS 600h L".

Klepněte pro větší obrázek
Průhledná střecha sestává z jediného kusu bez dalších zpevnění a sloupků.

Přestavba začala rozsáhlými designérskými počítačovými výpočty, simulacemi a 3-D modelováním. Zesílení karosérie si vyžádalo použití nejnovějších poznatků z technologie voštinových konstrukcí a kevlarových a uhlíkových vláken, aby po odstranění střechy a sloupků byla u podvozku zachována torzní tuhost.

Součástky vyrobené z kompozitních materiálů vyžadují velmi vysoké teploty pro vytvrzení. Tyto komponenty byly k holému podvozku doslova „připečeny“ ve speciálně připravené peci. Kvůli tomu musela být většina vozu nejprve zcela rozebrána, přičemž bylo vymontováno zhruba 20 000 mechanických součástek, elektronických komponentů, prvků interiéru a čalounění. Aby byla zajištěna shoda se specifikacemi a výkonem původního vozu, probíhalo opětovné smontování pod bedlivým dohledem konstruktérského týmu Lexus.

Klíčovou fází před opětovnou montáží bylo lakování a leštění. LS 600h L pro knížecí svatbu oblékl obzvláště elegantní tmavomodrý livrej. Na zakázku vytvořená ekologická barva na vodní bázi byla nanesena ručně v několika vrstvách.

Odnímatelnou střechu, která umožňuje dokonalou viditelnost jak z vozu ven tak také dovnitř,  zhotovil ve Francii jeden z předních světových výrobců průhledných součástí. Jeho jméno nebylo zveřejněno, pouze bylo řečeno, že tato specializovaná společnost dodává komponenty, jako jsou krycí skla kokpitů helikoptér a stíhacích letounů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Střecha se skládá z jediného lehkého polykarbonátového pláště o síle 8 mm a hmotnosti pouhých 26 kg. Ke karosérii je upevněna pomocí dvou spojů.

Ještě před výrobou samotné průhledné střechy byla vytvořena šablona s voštinovou konstrukcí a uhlíkových vláken za účelem ověření tvaru, konstrukční integrity a dokonalého slícování s karosérií vozu s tolerancí menší než 1 mm. Jakmile byl dokončen design, bylo pro zajištění maximální přesnosti výroby použito robotických strojů, které zpracovaly střechu do konečné podoby v plně automatizovaném procesu.

Konečná fáze přestavby, opětovná montáž a povrchová úprava, zaměstnala tým 10 lidí společně s konstruktéry Lexus, kteří se přestavbě plně věnovali více než dva týdny.

Po skončení oslav bude Lexus Landaulet nejprve vystaven v Media Centre a poté v Oceánografickém muzeu.
 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků