Svatební vůz prince Alberta se pyšní odnímatelnou střechou

Už za týden se odehraje svatba, na kterou čeká celé monacké knížectví. Princ Albert II. si bude brát Charlene Wittstockovou. K oltáři je doveze plně hybridní Lexus LS 600h L Landaulet s jednodílnou průhlednou polykarbonátovou střechou.

Na přestavbě vozu se podílela renomovaná belgická karosářská firma Carat Duchatelet v úzké spolupráci s konstruktéry společnosti Lexus se sídlem v Bruselu. Projekt si vyžádal celkem 2000 hodin práce. Hlavním cílem bylo podle prohlášení představitelů značky Lexus zajistit, aby "dokončený vůz neztratil nic z výkonnostních, bezpečnostních a dynamických atributů původního LS 600h L".

Klepněte pro větší obrázek
Průhledná střecha sestává z jediného kusu bez dalších zpevnění a sloupků.

Přestavba začala rozsáhlými designérskými počítačovými výpočty, simulacemi a 3-D modelováním. Zesílení karosérie si vyžádalo použití nejnovějších poznatků z technologie voštinových konstrukcí a kevlarových a uhlíkových vláken, aby po odstranění střechy a sloupků byla u podvozku zachována torzní tuhost.

Součástky vyrobené z kompozitních materiálů vyžadují velmi vysoké teploty pro vytvrzení. Tyto komponenty byly k holému podvozku doslova „připečeny“ ve speciálně připravené peci. Kvůli tomu musela být většina vozu nejprve zcela rozebrána, přičemž bylo vymontováno zhruba 20 000 mechanických součástek, elektronických komponentů, prvků interiéru a čalounění. Aby byla zajištěna shoda se specifikacemi a výkonem původního vozu, probíhalo opětovné smontování pod bedlivým dohledem konstruktérského týmu Lexus.

Klíčovou fází před opětovnou montáží bylo lakování a leštění. LS 600h L pro knížecí svatbu oblékl obzvláště elegantní tmavomodrý livrej. Na zakázku vytvořená ekologická barva na vodní bázi byla nanesena ručně v několika vrstvách.

Odnímatelnou střechu, která umožňuje dokonalou viditelnost jak z vozu ven tak také dovnitř,  zhotovil ve Francii jeden z předních světových výrobců průhledných součástí. Jeho jméno nebylo zveřejněno, pouze bylo řečeno, že tato specializovaná společnost dodává komponenty, jako jsou krycí skla kokpitů helikoptér a stíhacích letounů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Střecha se skládá z jediného lehkého polykarbonátového pláště o síle 8 mm a hmotnosti pouhých 26 kg. Ke karosérii je upevněna pomocí dvou spojů.

Ještě před výrobou samotné průhledné střechy byla vytvořena šablona s voštinovou konstrukcí a uhlíkových vláken za účelem ověření tvaru, konstrukční integrity a dokonalého slícování s karosérií vozu s tolerancí menší než 1 mm. Jakmile byl dokončen design, bylo pro zajištění maximální přesnosti výroby použito robotických strojů, které zpracovaly střechu do konečné podoby v plně automatizovaném procesu.

Konečná fáze přestavby, opětovná montáž a povrchová úprava, zaměstnala tým 10 lidí společně s konstruktéry Lexus, kteří se přestavbě plně věnovali více než dva týdny.

Po skončení oslav bude Lexus Landaulet nejprve vystaven v Media Centre a poté v Oceánografickém muzeu.
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků