Svalnatá novinka Victory Octane chce být chuligánem mezi cruisery

Oficiální produktové fotografie nedávají prostor k pochybnostem. Kdo v cruiseru hledá rozvážný stroj na meditativní bublání krajinou, musí se poohlédnout jinde. Victory Octane s novým „vodníkem“ pálí gumy, driftuje a jezdí po zadním.
Seznam kapitol
  1. Victory Octane 2016
  2. Victory Octane: Kompletní fotogalerie

Americký výrobce motocyklů, který patří stejně jako znovuzrozený Indian pod křídla průmyslové skupiny Polaris, představil nový model. Victory Octane je podle firmy „moderní americký muscle bike“. Tvarově sice odpovídá cruiserům a zejména z bočního profilu je patrná jistá podobnost s Indianem Scout, ale celkové vyznění je opravdu docela moderní. Victory tvrdí, že její designéři se nechali inspirovat estetikou, kulturou a filozofií muscle cars.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Burnout, wheelie, drift – to nejsou úplně disciplíny, které byste si spojovali s velkými americkými motocykly, ale Victory Octane se jich očividně nebojí

Srdcem stroje je vidlicový dvouválec o objemu 1179 cm3 – první kapalinou chlazený motor v (nedlouhé) historii značky Victory. Firma uvádí nejvyšší výkon 77 kW (103 k) v 8000 min-1 a 99 Nm/6000 min-1. Přenos hnací síly zajišťuje sekundární převod bezúdržbovým řemenem. Konstrukce pohonné jednotky vychází ze závodního „projektu 156“, s nímž se značka zúčastnila slavného závodu do vrchu na Pikes Peak.

Fascinace | Motocykly

Harley-Davidson Low Rider S a CVO Pro Street Breakout: temné a silné

Motor je usazen v hliníkovém rámu. Victory slibuje volnost náklonu 32 stupňů, což je zhruba na úrovni touringových harleyů s nezkráceným zadním odpružením. Na předním kole je obuta široká pneumatika 130/70-18, zatímco vzadu naopak konstruktéři zvolili relativně úzký plášť 160/70-17.

Design | Fascinace | Motocykly

Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šíleného Maxe

Jak je dnes zejména u amerických cruiserů zvykem, sedlo je velmi nízko nad zemí – výrobce uvádí 658 mm. A pokud ve zveřejněné tabulce technických údajů není chyba, Victory Octane váží pouhých 243 kg, což by z něj dělalo jeden z nejlehčích velkoobjemových cruiserů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Octane je prvním modelem Victory s novým kapalinou chlazeným dvouválcem. Motor s úhlem rozevření válců 60° má rozvod DOHC

Ceny pro Evropu začínají na 12 950 eur (350 tisíc korun), k tomu je ovšem třeba připočíst ještě DPH.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Victory Octane 2016
  2. Victory Octane: Kompletní fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků