SV 9 Competizione: americká Alfa 8C

Chevy Corvette zůstává typickým cílem hledáčků automobilových ladičů. Tentokrát se stala základem jakési americké Alfy Romeo.

Doby, kdy slavné italské karosárny často stavěly na podvozcích klasických strojů Chevrolet Corvette rozmanité a sebevědomé kreace často té nejvyšší estetické úrovně, jsou pryč. Doba si žádala velkosériové podukce a unifikaci životního stylu, současnost se však naštěstí, tak jako již tolikrát v dějinách, obrací pro inspiraci do předchozích období.

Aktuální generace Corvetty se tak alespoň příležitostně stává opět základem pro různé projekty, ať již jde o retrostavby typu Superior 54 (psali jsme o něm na tomto místě), nebo interpretace směřující mezi ryze moderní sportovní stroje. Právě ve druhé skupině nyní po voze Castagna Aznom zazáří stroj SV 9 Competizione, jenž vychází z Corvetty C6, ale opět přidává značnou porci italské stylovosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zkuste si představit „vořecha“ kříženého z italského plnokrevníka Alfa Romeo 8C Competizione a amerického sportovního matadora Corvette C6 a dostanete dosti konkrétní obrysy charakteru vozu SV 9 Competizione (z jeho názvu pochopitelně plyne, kde se nechali designéři oslovit nejvíce).

Ačkoli jsou alespoň někteří z nás možná již poněkud unaveni z kreací, jejichž dominantou je nový, poněkud rozevlátý výlisek předního čela, musíme stroji SV 9 přiznat docela zdařilý kompromis mezi americkým a italským pojetím sportovního kupé. Než se dostaneme dále, podívejme se na cenu. Nový SV 9 Competizione vás přijde sakum prásk, tedy včetně pořízení nové Corvetty, na velmi slušných 99 995 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karosérie dostala v rámci úprav SV nové prvky z kompozitních materiálů a změn doznal také interiér. Výkon motoru narostl o 14 koní na celkových 450 koní, za což pohonná jednotka vděčí především modifikaci sacích a výfukových kanálů. Výrobce udává zrychlení z klidu na 100 km/h zhruba za 4 s a příčné zrychlení až 1,03 g, což nejsou vzhledem k výše uvedené ceně nijak špatné hodnoty.

K tomu je třeba přičíst ještě nabídku pětadvaceti odstínů laku karosérie, pěti kombinací interiéru či čtyř sad specifických litých ráfků a záhy nám dochází, že každý z tisícovky plánovaných vozů bude v podstatě originálem. SV 9 Competizione se veřejnosti v předpremiéře představí o tomto víkendu v San Franciscu, ale na svů oficiální debut si počká ještě měsíc, kdy zazáří na Concorso Italiano. Do té doby se však můžete pokochat alespoň počítačovými modely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SV 9 Competizione
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků