Suzuki XL7: ještě větší než Vitara

Japonská automobilka Suzuki představila v New Yorku velké SUV s prvky MPV. Nejde však o prodlouženou Vitaru, ale o zcela nový vůz, který se liší vzhledem, interiérem a hlavně typem pohonu všech kol. Téměř pětimetrový vůz je poháněn silným šestiválcem o výkonu 250 k.
Suzuki XL7: ještě větší než Vitara

Vůz je určen zatím jen pro americký trh. Vznikl na základě poptávky amerických zákazníků, kteří čím dál častěji žádají rodinné a velké vozy typu SUV, které jsou schopny odvést více než pět pasažérů. Suzuki v této době dokázala tuto poptávku uspokojit pouze částečně modelem Grand Vitara, který je ovšem stále docely malý; na délku nemá ani 4,5 m.

Jak už název napovídá, Suzuki XL7 je určen pro sedm pasažérů, kteří mají najít v interiéru dostatek místa na všech sedadlech. Novinka dostane také pestrou základní výbavu. Stabilizační systém, osm airbagů, ABS, kontrolu trakce, BWS (systém měření tlaku v pneu), automatickou klimatizaci, kompletní el. výbavu, audio systém či vyhřívání sedadel. 

Model XL7 je postaven na platformě Theta, kterou využívá koncern General Motors. Novinka je 4 995 mm dlouhá, 1 750 mm vysoká a 1 835 mm široká. Rozvor o velikosti 2 857 mm přesahuje téměř o 22 cm rozvor Vitary - už to napovídá, že uvnitř bude místa skutečně nadbytek. Zadní sedadla budou dle obrázků určena spíše pro děti, na krátkých vzdálenostech by se ale neměl cítit špatně ani dospělý. Pokud zadní řadu nebudete potřebovat, můžete ji složit do podlahy.

Pod kapotou se objeví motor z produkce General Motors, jde o šestiválec s objemem 3,6 litru, s výkonem 184 kW (250 k) a točivým momentem 329 Nm. O přenos výkonu na přední kola se postará pětistupňový automat s možnosti manuálního řazení. Suzuki bude nabízet k tomuto modelu za příplatek i náhon na všechna kola, ten ovšem nebude stejný jako v případě Vitary, ale půjde o elektronicky ovládaný systém se spojkou, která v případě potřeby připojí i zadní kola. Chybět bude i redukce a uzávěrka diferenciálu; zkrátka žádné offroad vlastnosti, jen mix mezi MPV a SUV.

Přestože Suzuki oznámila, že prozatím nepočítá s prodejem nového modelu i v Evropě, zkušenosti z minulosti hovoří trochu jinak. Vedení různých automobilek častokrát při uvedení modelu oznámí, že nepočítá s prodejem i na jiném kontinentu, ale nakonec se vůz v Evropě prodávat začne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků