Suzuki XL7: ještě větší než Vitara

Japonská automobilka Suzuki představila v New Yorku velké SUV s prvky MPV. Nejde však o prodlouženou Vitaru, ale o zcela nový vůz, který se liší vzhledem, interiérem a hlavně typem pohonu všech kol. Téměř pětimetrový vůz je poháněn silným šestiválcem o výkonu 250 k.
Suzuki XL7: ještě větší než Vitara

Vůz je určen zatím jen pro americký trh. Vznikl na základě poptávky amerických zákazníků, kteří čím dál častěji žádají rodinné a velké vozy typu SUV, které jsou schopny odvést více než pět pasažérů. Suzuki v této době dokázala tuto poptávku uspokojit pouze částečně modelem Grand Vitara, který je ovšem stále docely malý; na délku nemá ani 4,5 m.

Jak už název napovídá, Suzuki XL7 je určen pro sedm pasažérů, kteří mají najít v interiéru dostatek místa na všech sedadlech. Novinka dostane také pestrou základní výbavu. Stabilizační systém, osm airbagů, ABS, kontrolu trakce, BWS (systém měření tlaku v pneu), automatickou klimatizaci, kompletní el. výbavu, audio systém či vyhřívání sedadel. 

Model XL7 je postaven na platformě Theta, kterou využívá koncern General Motors. Novinka je 4 995 mm dlouhá, 1 750 mm vysoká a 1 835 mm široká. Rozvor o velikosti 2 857 mm přesahuje téměř o 22 cm rozvor Vitary - už to napovídá, že uvnitř bude místa skutečně nadbytek. Zadní sedadla budou dle obrázků určena spíše pro děti, na krátkých vzdálenostech by se ale neměl cítit špatně ani dospělý. Pokud zadní řadu nebudete potřebovat, můžete ji složit do podlahy.

Pod kapotou se objeví motor z produkce General Motors, jde o šestiválec s objemem 3,6 litru, s výkonem 184 kW (250 k) a točivým momentem 329 Nm. O přenos výkonu na přední kola se postará pětistupňový automat s možnosti manuálního řazení. Suzuki bude nabízet k tomuto modelu za příplatek i náhon na všechna kola, ten ovšem nebude stejný jako v případě Vitary, ale půjde o elektronicky ovládaný systém se spojkou, která v případě potřeby připojí i zadní kola. Chybět bude i redukce a uzávěrka diferenciálu; zkrátka žádné offroad vlastnosti, jen mix mezi MPV a SUV.

Přestože Suzuki oznámila, že prozatím nepočítá s prodejem nového modelu i v Evropě, zkušenosti z minulosti hovoří trochu jinak. Vedení různých automobilek častokrát při uvedení modelu oznámí, že nepočítá s prodejem i na jiném kontinentu, ale nakonec se vůz v Evropě prodávat začne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků