Suzuki XL7: ještě větší než Vitara

Japonská automobilka Suzuki představila v New Yorku velké SUV s prvky MPV. Nejde však o prodlouženou Vitaru, ale o zcela nový vůz, který se liší vzhledem, interiérem a hlavně typem pohonu všech kol. Téměř pětimetrový vůz je poháněn silným šestiválcem o výkonu 250 k.
Suzuki XL7: ještě větší než Vitara

Vůz je určen zatím jen pro americký trh. Vznikl na základě poptávky amerických zákazníků, kteří čím dál častěji žádají rodinné a velké vozy typu SUV, které jsou schopny odvést více než pět pasažérů. Suzuki v této době dokázala tuto poptávku uspokojit pouze částečně modelem Grand Vitara, který je ovšem stále docely malý; na délku nemá ani 4,5 m.

Jak už název napovídá, Suzuki XL7 je určen pro sedm pasažérů, kteří mají najít v interiéru dostatek místa na všech sedadlech. Novinka dostane také pestrou základní výbavu. Stabilizační systém, osm airbagů, ABS, kontrolu trakce, BWS (systém měření tlaku v pneu), automatickou klimatizaci, kompletní el. výbavu, audio systém či vyhřívání sedadel. 

Model XL7 je postaven na platformě Theta, kterou využívá koncern General Motors. Novinka je 4 995 mm dlouhá, 1 750 mm vysoká a 1 835 mm široká. Rozvor o velikosti 2 857 mm přesahuje téměř o 22 cm rozvor Vitary - už to napovídá, že uvnitř bude místa skutečně nadbytek. Zadní sedadla budou dle obrázků určena spíše pro děti, na krátkých vzdálenostech by se ale neměl cítit špatně ani dospělý. Pokud zadní řadu nebudete potřebovat, můžete ji složit do podlahy.

Pod kapotou se objeví motor z produkce General Motors, jde o šestiválec s objemem 3,6 litru, s výkonem 184 kW (250 k) a točivým momentem 329 Nm. O přenos výkonu na přední kola se postará pětistupňový automat s možnosti manuálního řazení. Suzuki bude nabízet k tomuto modelu za příplatek i náhon na všechna kola, ten ovšem nebude stejný jako v případě Vitary, ale půjde o elektronicky ovládaný systém se spojkou, která v případě potřeby připojí i zadní kola. Chybět bude i redukce a uzávěrka diferenciálu; zkrátka žádné offroad vlastnosti, jen mix mezi MPV a SUV.

Přestože Suzuki oznámila, že prozatím nepočítá s prodejem nového modelu i v Evropě, zkušenosti z minulosti hovoří trochu jinak. Vedení různých automobilek častokrát při uvedení modelu oznámí, že nepočítá s prodejem i na jiném kontinentu, ale nakonec se vůz v Evropě prodávat začne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 74 837 km
Cena: 101 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 2
Rok výroby: 2007
Stav: 145 499 km
Cena: 162 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 176 298 km
Cena: 110 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2009
Stav: 113 987 km
Cena: 110 000 Kč
Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 93 312 km
Cena: 170 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 2
Rok výroby: 1999
Stav: 157 968 km
Cena: 59 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků