Suzuki Wagon R jako hybrid a elektrická klimatizace k tomu

Značka Suzuki ukázala krátký film, na němž vysvětluje funkci svého nového pohonného ústrojí ENE-Charge, jenž se objeví v japonském minivanu Wagon R.

V rámci včerejší speciální japonské prezentace značka Suzuki představila nové provedení svého minivanu Suzuki Wagon R s hybridním pohonem ENE-Charge a energeticky úspornou elektrickou klimatizací ECO-Cool. Soustava ENE-Charge má být nepříliš zkracující zkratkou výrazu „energy charge“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Suzuki Wagon R ENE-Charge

Jde o poměrně jednoduchou soustavu „lehkého hybridu“ využívající kompaktního spalovacího motoru s tříválcoválcovou konfigurací, kompaktního, snadno vyměnitelného akumulátoru li-ion a elektromotoru sloužícího také jako generátor elektrické energie a umístěného namísto běžného alternátoru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Soustava ENE-Charger a schéma jeho funkce

Toto jednoduché a lehké řešení disponuje také možností regenerativního brzdění a je schopno zajišťovat také pohon určitých palubních zařízení. V kombinovaném režimu má Suzuki Wagon R s agregáty ENE-Charge a ECO-Cool vykázat průměrnou spotřebu ve výši 3,5 l/100 km a na domácím trhu se objeví zřejmě již v září.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Suzuki Wagon R ENE-Charge na záběrech z japonské prezentace

Do té doby se snad dočkáme také prezentace v některém z evropských jazyků a dalších informací, jež by nám mohly naznačit, zda se s těmito systémy počítá také na starém kontinentu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků