Suzuki Wagon R jako hybrid a elektrická klimatizace k tomu

Značka Suzuki ukázala krátký film, na němž vysvětluje funkci svého nového pohonného ústrojí ENE-Charge, jenž se objeví v japonském minivanu Wagon R.

V rámci včerejší speciální japonské prezentace značka Suzuki představila nové provedení svého minivanu Suzuki Wagon R s hybridním pohonem ENE-Charge a energeticky úspornou elektrickou klimatizací ECO-Cool. Soustava ENE-Charge má být nepříliš zkracující zkratkou výrazu „energy charge“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Suzuki Wagon R ENE-Charge

Jde o poměrně jednoduchou soustavu „lehkého hybridu“ využívající kompaktního spalovacího motoru s tříválcoválcovou konfigurací, kompaktního, snadno vyměnitelného akumulátoru li-ion a elektromotoru sloužícího také jako generátor elektrické energie a umístěného namísto běžného alternátoru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Soustava ENE-Charger a schéma jeho funkce

Toto jednoduché a lehké řešení disponuje také možností regenerativního brzdění a je schopno zajišťovat také pohon určitých palubních zařízení. V kombinovaném režimu má Suzuki Wagon R s agregáty ENE-Charge a ECO-Cool vykázat průměrnou spotřebu ve výši 3,5 l/100 km a na domácím trhu se objeví zřejmě již v září.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Suzuki Wagon R ENE-Charge na záběrech z japonské prezentace

Do té doby se snad dočkáme také prezentace v některém z evropských jazyků a dalších informací, jež by nám mohly naznačit, zda se s těmito systémy počítá také na starém kontinentu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků