Suzuki Wagon R jako hybrid a elektrická klimatizace k tomu

Značka Suzuki ukázala krátký film, na němž vysvětluje funkci svého nového pohonného ústrojí ENE-Charge, jenž se objeví v japonském minivanu Wagon R.

V rámci včerejší speciální japonské prezentace značka Suzuki představila nové provedení svého minivanu Suzuki Wagon R s hybridním pohonem ENE-Charge a energeticky úspornou elektrickou klimatizací ECO-Cool. Soustava ENE-Charge má být nepříliš zkracující zkratkou výrazu „energy charge“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Suzuki Wagon R ENE-Charge

Jde o poměrně jednoduchou soustavu „lehkého hybridu“ využívající kompaktního spalovacího motoru s tříválcoválcovou konfigurací, kompaktního, snadno vyměnitelného akumulátoru li-ion a elektromotoru sloužícího také jako generátor elektrické energie a umístěného namísto běžného alternátoru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Soustava ENE-Charger a schéma jeho funkce

Toto jednoduché a lehké řešení disponuje také možností regenerativního brzdění a je schopno zajišťovat také pohon určitých palubních zařízení. V kombinovaném režimu má Suzuki Wagon R s agregáty ENE-Charge a ECO-Cool vykázat průměrnou spotřebu ve výši 3,5 l/100 km a na domácím trhu se objeví zřejmě již v září.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Suzuki Wagon R ENE-Charge na záběrech z japonské prezentace

Do té doby se snad dočkáme také prezentace v některém z evropských jazyků a dalších informací, jež by nám mohly naznačit, zda se s těmito systémy počítá také na starém kontinentu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků