Suzuki vyrobilo už čtyři miliony Swiftů

Suzuki vyrobilo už čtyři miliony Swiftů

I když to podle prodejů u nás tak nevypadá, je Suzuki Swift velice úspěšný malý hatchback. Od začátku prodeje nových generací s interním kódovým označením ZC v roce 2004 již automobilka vyrobila po celém světě čtyři miliony Swiftů a čísla dál narůstají.

Suzuki vyrábí Swift nejen v Maďarsku, odkud míří na všechny evropské trhy, ale také v domácím Japonsku, Číně, Indii, Egyptě, Indonesii, Pakistánu, Malajsii, Thajsku a nově i ve Vietnamu. Vedle hatchbacku se někde vyrábí i čtyřdveřový sedan.

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Z těch čtyř milionů aut jich hned polovina našla zákazníky v Indii, devatenáct procent připadá na Evropu a jen jedenáct procent na domácí Japonsko. Oficiálně se Swift vozil nebo vozí do 140 zemí světa a podle automobilky získal od roku 2004 na 70 různých ocenění.

Na našem trhu je Suzuki Swift k dispozici v obou karosářských variantách (třídveřové a pětidveřové) s benzínovými motory 1.2 VVT (69 kW) a 1.6 VVT (100 kW) a také s turbodieselem 1.3 DDiS (55 kW). Zajímavostí je možnost objednat dvanáctistovku i s pohonem všech kol, což není v segmentu malých hatchbacků vůbec obvyklé.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků