Nové hybridy od Suzuki už koupíte i v Česku. Spotřeba šla dolů, cena lehce nahoru

Suzuki již dříve avizovalo, že nabídne nový hybrid pro SUV modely Vitara a S-Cross. Teď už je pořídíte i u nás. Na kolik vyjdou?

Suzuki S-Cross a Vitara se nyní nabízejí i jako mild-hybridy. Jejich nově vyvinutá pohonná soustava vychází z původní čtrnáctistovky a navrch přidává elektromotor o výkonu 10 kW. Spalovací motor má vyšší kompresní poměr (10,9:1 vs. 9,9:1) a variabilní časování nejen sacích, ale i výfukových ventilů.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Výkon se snížil ze 103 kW na 95 při 5500 otáčkách za minutu. Točivý moment naopak díky vyšší účinnosti spalování narostl z 220 na 235 N.m. Dynamické hodnoty se tak vyrovanly se „suchou“ verzí motoru a oba vozy zvládnou stovku za 9,5 sekundy (10,2 s pro čtyřkolku) a maximální rychlost 190 km/h.

Spotřeba se řádově snížila o necelé dva litry a v průměru nepřesáhne kombinovaná tabulková hodnota ani jednoho z vozů hranici pěti litrů. Emise klesly až o 28 gramů. Vzhledem k tomu, že 48voltový hybridní systém SHVS není náročný na výrobu, se podařilo cenu vozů udržet v rozumných mezích.

Suzuki Swift a Ignis jsou už pouze hybridy. Dynamika jde nahoru, spotřeba dolů

Suzuki Swift a Ignis jsou už pouze hybridy. Dynamika jde nahoru, spotřeba dolů

Z aktualizovaných ceníků (20. února 2020) vyplývá, že hybridní Vitara v základní verzi (pohon 4x2, výbava Comfort) zdražila o 13.000 korun, S-Cross ve stejné specifikaci zdražil o 15. Oba modely se s „cenou od“ tak vejdou pod půl milionu korun. Kompletní ceník naleznete níže.

Suzuki Vitara Hybrid: Technická data a české ceny
Zdvyhový objem [cm3] 1373
Výkon [kW/ot.min] 95/5500
Toč. moment [N.m/ot.min] 235/2000-3000
Zrychlení [s] 9,5 (10,2)
Maximální rychlost [km/h] 190
Kombinovaná Spotřeba [l/100 km] 4,6 (4,9)
Provozní hmotnost [kg] 1240 (1320)
Cena Comfort [Kč] 469.900
Cena Premium [Kč] 490.900
Cena Elegance [Kč] 528.900
Cena Elegance Panorama [Kč] 549.900
*údaje v závorce platí pro pohon 4x4. Pohon 4x4 za příplatek minimálně 46.000 Kč
Suzuki S-Cross Hybrid: Technická data a české ceny
Zdvyhový objem [cm3] 1373
Výkon [kW/ot.min] 95/5500
Toč. moment [N.m/ot.min] 235/2000-3000
Zrychlení [s] 9,5 (10,2)
Maximální rychlost [km/h] 190
Kombinovaná Spotřeba [l/100 km] 4,6 (4,9)
Provozní hmotnost [kg] 1255 (1340)
Cena Comfort [Kč] 489.900
Cena Premium [Kč] 509.900
Cena Elegance [Kč] 545.900
Cena Elegance s paketem LUX [Kč] 576.900
*údaje v závorce platí pro pohon 4x4. Pohon 4x4 za příplatek minimálně 43.000 Kč
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků