Nové hybridy od Suzuki už koupíte i v Česku. Spotřeba šla dolů, cena lehce nahoru

Suzuki již dříve avizovalo, že nabídne nový hybrid pro SUV modely Vitara a S-Cross. Teď už je pořídíte i u nás. Na kolik vyjdou?

Suzuki S-Cross a Vitara se nyní nabízejí i jako mild-hybridy. Jejich nově vyvinutá pohonná soustava vychází z původní čtrnáctistovky a navrch přidává elektromotor o výkonu 10 kW. Spalovací motor má vyšší kompresní poměr (10,9:1 vs. 9,9:1) a variabilní časování nejen sacích, ale i výfukových ventilů.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Výkon se snížil ze 103 kW na 95 při 5500 otáčkách za minutu. Točivý moment naopak díky vyšší účinnosti spalování narostl z 220 na 235 N.m. Dynamické hodnoty se tak vyrovanly se „suchou“ verzí motoru a oba vozy zvládnou stovku za 9,5 sekundy (10,2 s pro čtyřkolku) a maximální rychlost 190 km/h.

Spotřeba se řádově snížila o necelé dva litry a v průměru nepřesáhne kombinovaná tabulková hodnota ani jednoho z vozů hranici pěti litrů. Emise klesly až o 28 gramů. Vzhledem k tomu, že 48voltový hybridní systém SHVS není náročný na výrobu, se podařilo cenu vozů udržet v rozumných mezích.

Suzuki Swift a Ignis jsou už pouze hybridy. Dynamika jde nahoru, spotřeba dolů

Suzuki Swift a Ignis jsou už pouze hybridy. Dynamika jde nahoru, spotřeba dolů

Z aktualizovaných ceníků (20. února 2020) vyplývá, že hybridní Vitara v základní verzi (pohon 4x2, výbava Comfort) zdražila o 13.000 korun, S-Cross ve stejné specifikaci zdražil o 15. Oba modely se s „cenou od“ tak vejdou pod půl milionu korun. Kompletní ceník naleznete níže.

Suzuki Vitara Hybrid: Technická data a české ceny
Zdvyhový objem [cm3] 1373
Výkon [kW/ot.min] 95/5500
Toč. moment [N.m/ot.min] 235/2000-3000
Zrychlení [s] 9,5 (10,2)
Maximální rychlost [km/h] 190
Kombinovaná Spotřeba [l/100 km] 4,6 (4,9)
Provozní hmotnost [kg] 1240 (1320)
Cena Comfort [Kč] 469.900
Cena Premium [Kč] 490.900
Cena Elegance [Kč] 528.900
Cena Elegance Panorama [Kč] 549.900
*údaje v závorce platí pro pohon 4x4. Pohon 4x4 za příplatek minimálně 46.000 Kč
Suzuki S-Cross Hybrid: Technická data a české ceny
Zdvyhový objem [cm3] 1373
Výkon [kW/ot.min] 95/5500
Toč. moment [N.m/ot.min] 235/2000-3000
Zrychlení [s] 9,5 (10,2)
Maximální rychlost [km/h] 190
Kombinovaná Spotřeba [l/100 km] 4,6 (4,9)
Provozní hmotnost [kg] 1255 (1340)
Cena Comfort [Kč] 489.900
Cena Premium [Kč] 509.900
Cena Elegance [Kč] 545.900
Cena Elegance s paketem LUX [Kč] 576.900
*údaje v závorce platí pro pohon 4x4. Pohon 4x4 za příplatek minimálně 43.000 Kč
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků