Suzuki v USA s auty končí, není tam o ně zájem

V tradičně důležitých USA japonská značka Suzuki jako prodejce automobilů končí. Soustředit se tam nyní bude již jen na motocykly a lodní motory.
Suzuki v USA s auty končí, není tam o ně zájem

Suzuki jako producent automobilů na světových trzích zrovna neboduje. Třeba v Evropě za prvních osm měsíců letošního roku klesly prodeje vozů této značky o více než 10 %, takže v továrně v maďarské Ostřihomi, z níž je zásobována většina evropské poptávky (Swift, Splash a SX4), museli v posledních měsících roku 2012 přikročit k omezení výroby. Značka Suzuki obecně trpí malým počtem modelů, které navíc rychle stárnou a ani pokračující facelifty (Jimny 2013 nebo Grand Vitara 2013) již neumožňují držet krok s konkurencí. 

Suzuki hodlá omezovat produkci v Maďarsku

Suzuki hodlá omezovat produkci v Maďarsku

Suzuki SX4 ještě před nedávnem v Evropě trhalo rekordy v prodejích malých aut s pohonem všech kol, lehký off-road Suzuki Jimny v těžkých provozních podmínkách nezná bratra a SUV Grand Vitara nabízí pozoruhodně kvalitní kombinaci jízdních vlastností na silnici a průchodnosti terénem, ale to již nestačí a čas běží. Navíc ani špičkový a rozumně naceněný kompakt Suzuki Swift Sport se z pochopitelných důvodů nemůže stát masově rozšířeným modelem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modely Suzuki Jimny, Grand Vitara a Swift Sport

Ale může být ještě hůř. Například americká společnost American Suzuki Motor Corporation (ASMC), oficiální importér automobilů, motocyklů a lodních motorů značky Suzuki do USA, nyní musela vyhlásit bankrot a požádat o ochranu před věřiteli. Jedním z prvních pokusů k vymanění se ze svízelné situace bylo oznámení o zastavení prodejů automobilů Suzuki. Během prvních devíti měsíců tohoto roku v USA koupilo vůz Suzuki pouhých 21 188 zákazníků, což je mimochodem necelá pětina odbytu v Evropě.  

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

Test: Suzuki Swift Sport - deset z deseti

V oficiálním prohlášení stojí: „Důvody zahrnují nízké prodeje, malý počet modelů v nabídce, nepříznivý kurz (dolaru vůči zahraničním měnám – pozn. red.) a rostoucí náklady na rozšiřování a zajišťování distribuce a plnění náročných regulačních požadavků federálních úřadů. Ačkoli bylo rozhodnutí o zastavení prodeje automobilů v USA náročné, ve světle posledních události se nakonec ukázalo jako nevyhnutelné.“

Japonská automobilka ujišťuje stávající americké majitele vozů Suzuki o tom, že veškeré záruky zůstanou v plném rozsahu zachovány.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků