Suzuki už prodalo šest milionů novodobých Swiftů. Vyrábí se od roku 2004

Suzuki Swift je ikonou. U nás se přitom pořádně proslavilo teprve před čtrnácti lety.

Modelové označení Swift používá automobilka s ostrým S už od roku 1985. To, co bylo se "svištěm" v minulém století nás v Evropě zase tolik nezajímá. To nejlepší si totiž na starém kontinentu malé Suzuki prožilo od roku 2004. Od té doby se jich vyrobilo už šest milionů kusů. Poté, co označení Swift používal na některých trzích Ignis, představilo Suzuki první novodobou generaci.

Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Představena byla v Paříži, měla odolné motory, líbivý design a reklamu na ni o rok později dělal i fotbalista Cristiano Ronaldo. No nekup to! Prodávala a vyráběla se po celém světě a nás motoristické nadšence už tehdy nadchnula verze Sport.

V roce 2010 se představila druhá novodobá generace, na kterou dnes navazuje ta aktuální, třetí. Tu jsme relativně nedávno vyzkoušeli i v redakčním testu s mild-hybridní technikou. Swift se prodává ve 158 zemích a regionech světa. Do České republiky se dováží nově opět z japonské továrny Sagara, další závody najdeme v Indii nebo Thajsku.

TEST Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: I tříválec umí být tichý

TEST Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: I tříválec umí být tichý

V České republice tvoří prodeje Swiftu pouze 10 % z celé modelové řady, což je dáno neobvykle vysokou poptávkou po vozech SUV. Největší zájem je o středně vybavenou specifikaci 1,2 Premium, značné oblibě se těší také
varianta 1,2 Premium 4x4. Právě verze s pohonem všech kol činí Swift v segmentu B jedinečným, podobně jako zmíněné mild-hybridní provedení SVHS. Nejnovějším přírůstkem rodiny Swift je opět Swift Sport, který přijde na český trh v létě letošního roku a na který se už vážně těšíme!

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků