Suzuki už prodalo šest milionů novodobých Swiftů. Vyrábí se od roku 2004

Suzuki Swift je ikonou. U nás se přitom pořádně proslavilo teprve před čtrnácti lety.

Modelové označení Swift používá automobilka s ostrým S už od roku 1985. To, co bylo se "svištěm" v minulém století nás v Evropě zase tolik nezajímá. To nejlepší si totiž na starém kontinentu malé Suzuki prožilo od roku 2004. Od té doby se jich vyrobilo už šest milionů kusů. Poté, co označení Swift používal na některých trzích Ignis, představilo Suzuki první novodobou generaci.

Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Představena byla v Paříži, měla odolné motory, líbivý design a reklamu na ni o rok později dělal i fotbalista Cristiano Ronaldo. No nekup to! Prodávala a vyráběla se po celém světě a nás motoristické nadšence už tehdy nadchnula verze Sport.

V roce 2010 se představila druhá novodobá generace, na kterou dnes navazuje ta aktuální, třetí. Tu jsme relativně nedávno vyzkoušeli i v redakčním testu s mild-hybridní technikou. Swift se prodává ve 158 zemích a regionech světa. Do České republiky se dováží nově opět z japonské továrny Sagara, další závody najdeme v Indii nebo Thajsku.

TEST Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: I tříválec umí být tichý

TEST Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: I tříválec umí být tichý

V České republice tvoří prodeje Swiftu pouze 10 % z celé modelové řady, což je dáno neobvykle vysokou poptávkou po vozech SUV. Největší zájem je o středně vybavenou specifikaci 1,2 Premium, značné oblibě se těší také
varianta 1,2 Premium 4x4. Právě verze s pohonem všech kol činí Swift v segmentu B jedinečným, podobně jako zmíněné mild-hybridní provedení SVHS. Nejnovějším přírůstkem rodiny Swift je opět Swift Sport, který přijde na český trh v létě letošního roku a na který se už vážně těšíme!

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků