Suzuki ukazuje Jimny jako pick-up i dobrodružný off-road. Zatím jako koncepty

Na tokijském autosalonu představí Suzuki dvojici konceptů nového Jimny. Kromě dobrodružnější verze nám automobilka ukáže i pick-up.

Nové Suzuki Jimny se zdá jako perfektní základ pro další úzce zaměřené deriváty malého off-roadu a právě tuto myšlenku se rozhodla japonská automobilka prozkoumat trochu blíže. Ve formě konceptů tak budou mít na lednovém autosalonu v Tokiu premiéru hned dvě specifické varianty Jimny. Obě bychom si přitom z fleku dokázali představit v produkční verzi.

Prvním konceptem je Jimny Survive (přežít), které využívá základu v japonské variantě malého off-roadu s 0,66litrovým tříválcem pod kapotou o výkonu 47 kW (64 koní). Z názvu je zřejmé, že tato specifikace je určena do extrémních podmínek a má představovat mnohem schopnější a odolnější evoluci Jimny.

Nemáte na Mercedes G či Defender? Kupte si Suzuki Jimny a tento bodykit!

Nemáte na Mercedes G či Defender? Kupte si Suzuki Jimny a tento bodykit!

Model tak dostává nová kola s off-road pneumatikami, vyšší přední nárazník s navijákem, ochranné prvky světlometů a rohů karoserie, externí trubkový rám kolem kabiny a také zde nenajdete zadní boční okna. Na střeše ke všemu vozí vyprošťovací desky, díky kterým Jimny vypadá připraveno na opravdu nejhorší terén.

Druhým konceptem je poté Jimny Sierra Pickup Style, využívající základu v širší variantě modelu, která podobně jako u nás dostává pod kapotu 1,5litrový čtyřválec o výkonu 75 kW (102 koní). Dosud byly pick-upy Jimny výhradou spíše nezávislých úpravců, tento kousek však pochází přímo od Suzuki. A navíc chce zaujmout retro designem.

Nové Suzuki Jimny oficiálně. Rám zůstal, máme kompletní technická data

Nové Suzuki Jimny oficiálně. Rám zůstal, máme kompletní technická data

Jimny tak dostalo novou masku, pozměněné nárazníky s chromovanými oky a stříbrně lakovanými ochrannými prvky, vzadu nad korbou má rám se čtveřicí světlometů, stojí na krémově lakovaných kolech se středovými poklicemi a po boku karoserie se táhne staromódní dřevěný dekor, který je v zadní části opravdu z dřevěných desek.

Suzuki zatím k oběma konceptům zveřejnilo pouhou dvojici fotek, takže na detailní pohled a více informací si budeme muset ještě počkat. Minimálně o pracovní pick-up by ovšem mohl být na některých trzích zájem. Uvidíme, zda bude mít automobilka v plánu sériovou produkci.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků