116
Fotogalerie

Suzuki SX4 S-Cross: první jízdní dojmy

Kapitoly článku:


Líbí se vám?

Nebudu se nijak přetvařovat a otevřeně přiznám, že se mi starší SX4 líbí více. Že by spolupráce s Fiatem přeci jen byla k něčemu dobrá? Na pohled bude S-Cross svůj japonský původ zapírat hodně těžko, ale každý nechť si udělá vlastní názor. Suzuki slibuje tvary upřednostňující dobrou aerodynamiku a ochranu chodců, kdyby došlo na nejhorší.

101.jpg102.jpg 
Design údajně bere v úvahu co nejlepší aerodynamiku. Japonský původ bude S-Cross na pohled zapírat jen těžko.

Interiér je klasika Suzuki, strohý a spíše než oku lahodící bych jej označil jako funkční. Každopádně je jednoduchý a přehledný. Sedí se výše, jak to je u podobných automobilů správně, místa v první řadě je dost. Dozadu se posadí i vyšší cestující a určitě nebudou muset řešit prostor před koleny. Nemohu se ale ubránit dojmu, že s místem pro hlavu na tom je starší SX4 přeci jen o něco lépe. V S-Crossu je ho tak akorát. Velmi pravděpodobně ale za méně místa pro hlavy vzadu mohlo u testovacích aut střešní okno. To je složené ze dvou dílů, přičemž se otevírají oba dva, no a ten zadní se zasouvá do střechy. Výsledkem je šířka 800 mm, délka otevřené plochy pak 560 mm. Větší budete hledat těžko.

O zavazadelníku už řeč byla. Suzuki SX4 S-Cross nabídne světlou výšku 170 mm, což je spíše lepší průměr (našli bychom určitě i horší SUV) a v kombinaci s touto hodnotou pak výšku hrany zavazadelníku 695 mm. Zavazadelník obecně vypadá na první pohled jako dobře využitelný. Vstupní otvor je široký 1120 mm, s mezipodlahou dostanete rovnou plochu po sklopení opěradel a naložit můžete věc dlouhou až 1829 mm. Koho by zajímala výška mezi dnem zavazadelníku a stropem, tak ta se podle nastavení podlahy pohybuje od 715 mm po 842 mm.

SX4 S-Cross je uvnitř typické Suzuki. Zpracování vypadá bytelně, ale jsem si naprosto jistý, že se najde spousta lidí, kteří interiér ohodnotí jako laciný.

_DSC0719.JPG_DSC0716.JPG 
Interiér je klasika Suzuki. Je jednoduchý a přehledný. S prostorem problémy nebudou. Jediným omezením je příplatkové střešní okno, který ubere z místa pro hlavy zadních cestujících.

Dynamika spíše průměrná

Během prvních jízd jsem si vyzkoušel benzinovou jedna-šestku spojenou s manuální i automatickou převodovkou. Tento motor je oproti starší verzi lehčí, nabídne upravený systém chlazení, výfuku, je jinak uložen... Celkem vyprodukuje 120 koní při 6000 ot./min a 156 Nm při 4400 ot./min. Nejsou to dechberoucí čísla, ale pro běžnou jízdu určitě postačí. Musíte pouze přistoupit na to, že je potřeba motor držet pod krkem a točit a točit...

Právě atmosférická jedna-šestka se mi u staré SX4 velmi líbila, nicméně tady jsem měl od první chvíle pocit, že je S-Cross trochu pomalejší. Tyto dojmy se potvrdily při pohledu do tabulek údajů. Stará SX4 s pohonem všech kol a manuálem umí stovku za 11,5 s, S-Cross je ve stejné konfiguraci o půl sekundy pomalejší. Samozřejmě v režimu Sport motor zajímavě ožije, ale pořád to tak nějak není ono.

_DSC0724.JPG_DSC0725.JPG

CVT podle očekávání veškerou dynamiku definitivně pohřbí. Reakce na plyn v režimu Auto nebo Snow jsou takové řekněme nijaké. Ono se není čemu divit, převodovka málokdy pustí motor přes 3000 ot./min (to už musíte pořádně šlápnout na plyn) a do této hranice motor moc nenabízí. Sport hranici posune, ale převodovka velmi často přeřadí ještě dříve, než se dostanete na 6000 ot./min. CVT nabízí také možnost manuálního řazení sedmi rychlostních stupňů. Je to ale jen náhražka a převodovka ráda dělá to (alespoň takové jsou první dojmy), že vás poslechne, přeřadí, ale jakmile přidáte, opět si zvolí své otáčky.

Spotřebu berme hodně předběžně. Jezdil jsem většinou kolem deseti litrů, ale v případě manuálu se to dá pochopit, protože jeho testovací trasa vedla po sjezdovce a po pěkných klikatých okreskách. U CVT výrobce slibuje 5,7 l/100 km a to i po těch pár kilometrech si dovolím říci, že jde o číslo teoretické. Můj odhad je osm a více litrů. Pod sedm jsem se dostal ve chvíli, kdy jsem dojel z Monínce pod kopec. Jakmile přišly rovinky nebo dokonce stoupání, palubní počítač rychle vylezl zpět k desítce. Diesel by neměl mít problém dostat se pod pět litrů, bohužel jsem s ním nejel, ale považuji toto číslo za daleko reálnější než hodnoty benzinu ještě navíc spojenému s CVT.

_DSC0717.JPG_DSC0727.JPG

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud