Suzuki Swift Sport: první oficiální informace

Hlavní novinkou, kterou přiveze automobilka Suzuki do Frankfurtu, bude model Swift Sport. První náznaky finálního designu přinesla hodně atraktivní studie S-Concept. Bohužel zatím jediná oficiální fotografie naznačuje, že designéři trochu „přibrzdili“ a výsledek zdaleka nepůsobí tak agresivně jako zmíněná studie. Oproti sériovému Swiftu má provedení Sport jiné nárazníky, dvoudílnou masku chladiče, prahové nástavce, větší střešní spoiler a jiné disky kol.

Klepněte pro větší obrázek

O poznání zajímavější než design automobilu je pohonná jednotka M16A. Tu Suzuki vyvíjelo speciálně s ohledem pro Swift Sport, stejně jako novou šestistupňovou manuální převodovku. Atmosféricky plněný motor o objemu 1586 ccm vyprodukuje maximálně 136 koní, a to pěkně prosím při 6900 ot./min! Točivý moment nabídne 160 Nm (4400 ot./min).

Jakékoliv údaje o jízdní dynamice zatím zveřejněny nebyly. Suzuki ale v tiskové zprávě slibuje vynikající stabilitu v zatáčkách a díky přepracovanému zavěšení předních i zadních kol také precizní ovládání. Kdyby došlo na nejhorší, může se posádka spolehnout na sedm airbagů.

Suzuki Swift Sport
Zdvihový objem1586 ccm
Maximální výkon 100 kW (136 k) / 6900 ot./min
Maximální točivý moment160 Nm / 4400 ot./min
Délke / šířka / výška3890 mm / 1695 mm / 1510 mm
Rozvor2430 mm
Rozchod vpředu / vzadu1470 mm / 1475 mm

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků