Suzuki Swift Sport: ostré mini s výkonem 125 k

Během letošního roku dorazí do Evropy ostrá verze Suzuki Swift. Novinka, která se již nabízí na japonském trhu, dostane tvrdší tlumiče a pružiny, 16" litá kola se 14 paprsky 195/50 R16 (za příplatek 195/45 R17), difuzor, dvě koncovky výfuku, odlišný přední nárazník a střešní spojler; díky novým nárazníkům se vůz protáhl o 7 cm na celkových 3 765 mm. Výška i šířka zůstaly zachovány. Zatímco v Japonsku je nabízena i pětidveřová verze, na evropský trh se dostane pouze třídveřový model.

V základu má Swift motory - 1,3 69 kW, 1,5 VVT 75 kW a 1,25 DDiS s výkonem 51 kW, model pak Sport dostane šestnáctistovku s objemem 1 586 ccm a s výkonem 92 kW/125 k. Motor má variabilní časování ventilů, maxima točivého momentu 148 Nm dosahuje v 4 800 ot. a maxima výkonu v 6 800 ot. Už z toho je patrné, že půjde o agregát jako stvořený pro milovníky vytočených motorů. Motor má vysoký kompresní poměr 11,1:1 a spotřebu mezi 6,85-7,35 l. Na stovku se vůz dostane za 9 s a rozjede se na 200 km/h.

Ve výbavě modelu Sport najdete již zmíněná 16" litá kola, dále ESP, sportovní sedadla Recaro, xenonové světlomety, osm airbagů palubní desku v kombinaci černé a stříbrné a potahy v kombinaci černé a červené. Cenu odhadujeme na cca 450 tisíc korun.


Suzuki Swift Sport
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků